14 van de 25
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 04 november 2006 08:27 PM
  [ # 196 ]

Relais kost +- 25 euro.
Relais zorgt er voor dat er bij elke start de spanning wegvalt bij de tankmeter zodat deze opnieuw gaat meten hoeveel brandstof er in de tank zit.

Heb met verwondering dit draadje ( nouja draadje… ) gelezen. Wat een ellende allemaal.
Verkeerde keuze van Citroen geweest om wet AG in zee tegaan het is gewoon ehhhhh nouja niet van het beste kwaliteit
Wink
Om nu te roepen op gas moet je koken is wel weer het andere uiterste het is gewoon op dit moment de goedkoopste manier van rijden.
Ik weet dat C5-en met een Vialle en Eurogas installatie veel beter draaien op LPG.
misschien iets om over na te denken voordat je een C5 aanschaft….

Ben zelf ook zoekende naar een C5 maar zoek toch maar een dieseltje bij veel dealers waar ik ben geweest heb alleen maar de keuze uit diesel of benzine denk dat dat niet voor niets .......  Rolling Eyes

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 november 2006 12:54 PM
  [ # 197 ]
SAXO-Racer schreef:

Relais kost +- 25 euro.
Relais zorgt er voor dat er bij elke start de spanning wegvalt bij de tankmeter zodat deze opnieuw gaat meten hoeveel brandstof er in de tank zit.

Heb met verwondering dit draadje ( nouja draadje… ) gelezen. Wat een ellende allemaal.
Verkeerde keuze van Citroen geweest om wet AG in zee tegaan het is gewoon ehhhhh nouja niet van het beste kwaliteit
Wink
Om nu te roepen op gas moet je koken is wel weer het andere uiterste het is gewoon op dit moment de goedkoopste manier van rijden.
Ik weet dat C5-en met een Vialle en Eurogas installatie veel beter draaien op LPG.
misschien iets om over na te denken voordat je een C5 aanschaft….

Ben zelf ook zoekende naar een C5 maar zoek toch maar een dieseltje bij veel dealers waar ik ben geweest heb alleen maar de keuze uit diesel of benzine denk dat dat niet voor niets .......  Rolling Eyes

Jullie blijven verkeerd denken,  Wink  en ik blijf het hardnekkig verbeteren Wink

Citroen gaat niet met AG in zee maar de dealer of de klant.  En het ligt echt niet aan AG maar aan de combinatie. Er is geen enkel merk wat een foutloze of probleemloze LPG installatie levert. Het is eerder de kritische EOBD computer van Citroen die doet wat hij moet doen voor de euro norm. (In de MM computer van een C5 zit een tweede gedeelte zeg maar tweede computer van het EOBD).
Met ieder LPG systeem (uitzonderinge daargelaten) heb je meer foutmeldingen, haperingen, storingen en motoruitval.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 05 november 2006 01:15 PM
  [ # 198 ]

Citroen gaat niet met AG in zee maar de dealer of de klant.

Hier wil ik wel ff een kanttekening bij zetten Citroën, homologeerd (toestaan) alleen AG-systemen en tegenwoordig ook Eurogas als leverancier.
Dat houdt in als een dealer c.q. klant kiest voor een ander merk de garantie in principe vervalt van het motorische gedeelte.
Dus de meeste klanten/dealers hebben voor AG gekozen omdat dit het enige merk is die een LPG systeem mocht leveren waarbij de garantie op de motor bleef.
Dus Citroen heeft hier wel degelijk mee te maken.

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 november 2006 01:47 PM
  [ # 199 ]
oldenhage schreef:
SAXO-Racer schreef:

Relais kost +- 25 euro.
Relais zorgt er voor dat er bij elke start de spanning wegvalt bij de tankmeter zodat deze opnieuw gaat meten hoeveel brandstof er in de tank zit.

Heb met verwondering dit draadje ( nouja draadje… ) gelezen. Wat een ellende allemaal.
Verkeerde keuze van Citroen geweest om wet AG in zee tegaan het is gewoon ehhhhh nouja niet van het beste kwaliteit
Wink
Om nu te roepen op gas moet je koken is wel weer het andere uiterste het is gewoon op dit moment de goedkoopste manier van rijden.
Ik weet dat C5-en met een Vialle en Eurogas installatie veel beter draaien op LPG.
misschien iets om over na te denken voordat je een C5 aanschaft….

Ben zelf ook zoekende naar een C5 maar zoek toch maar een dieseltje bij veel dealers waar ik ben geweest heb alleen maar de keuze uit diesel of benzine denk dat dat niet voor niets .......  Rolling Eyes

Jullie blijven verkeerd denken,  Wink  en ik blijf het hardnekkig verbeteren Wink

Citroen gaat niet met AG in zee maar de dealer of de klant.  En het ligt echt niet aan AG maar aan de combinatie. Er is geen enkel merk wat een foutloze of probleemloze LPG installatie levert. Het is eerder de kritische EOBD computer van Citroen die doet wat hij moet doen voor de euro norm. (In de MM computer van een C5 zit een tweede gedeelte zeg maar tweede computer van het EOBD).
Met ieder LPG systeem (uitzonderinge daargelaten) heb je meer foutmeldingen, haperingen, storingen en motoruitval.

Wordt het dan voor Citroën niet eens tijd wel met een LPG merk samen te gaan werken?

als ik op de bekende verkoop sites kijk staan er zat te koop, dus er worden er ook zat verkocht (nieuw), naar mijn idee bijna allemaal ex lease auto’s.
en dat is toch een hele belangrijke markt voor de C5.

Als Citroën nu eens een LPG G3 C5 op de markt kan zetten die net zo betrouwbaar is als zijn benzine variant dan heeft dat toch alleen maar voordelen?

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 05 november 2006 02:11 PM
  [ # 200 ]

Opzich een goede gedachte van je Arjan, maar het probleem is dat in Frankrijk de LPG installaties niet voldoen aan de Nederlandse goedkeurings eisen.
Dus een Bi-Fuel systeem wat Volvo bv heeft zal Citroen ook kunnen maken maar dan moeten ze wel net als Volvo het systeem zo maken dat er een Nederlandse goedkeuring op aan gevraagd kan worden.
Alleen als er af-fabriek LPG op wordt gezet dan wordt de katalogus prijs weer hoger en is het weer minder interresant voor de leaserijder want die moet weer meet bijtelling betalen Laughing

Ik zie eerlijk gezegd meer in de CNG (aardgas) motor die nu meer en meer in opkomst is. De motor is op de brandstof aangepast dus minder storingen.

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 november 2006 02:19 PM
  [ # 201 ]
SAXO-Racer schreef:

Opzich een goede gedachte van je Arjan, maar het probleem is dat in Frankrijk de LPG installaties niet voldoen aan de Nederlandse goedkeurings eisen.
Dus een Bi-Fuel systeem wat Volvo bv heeft zal Citroen ook kunnen maken maar dan moeten ze wel net als Volvo het systeem zo maken dat er een Nederlandse goedkeuring op aan gevraagd kan worden.
Alleen als er af-fabriek LPG op wordt gezet dan wordt de katalogus prijs weer hoger en is het weer minder interresant voor de leaserijder want die moet weer meet bijtelling betalen Laughing

Ik zie eerlijk gezegd meer in de CNG (aardgas) motor die nu meer en meer in opkomst is. De motor is op de brandstof aangepast dus minder storingen.

ik zeg ook niet dat Citroën FR het moet doen Wink
zat meer te denken aan Citroën NL

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 05 november 2006 02:22 PM
  [ # 202 ]

Doen ze toch met het Eurogas systeem dit is echt veel beter dan het Ag-systeem minder storingen en betere kwaliteit mn broer rijdt met een C5 II 2.0 op LPG had eerst een phase I op LPG AG met de wekelijkse ellende Very Happy  maar rijdt nu al 60.000 km ongestoord met Eurogas.

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 november 2006 02:22 PM
  [ # 203 ]

Er zijn al meer dan 800.000 C5s gemaakt, waarvan 73% Diesel.

Als alle NL benzine C5s op LPG zouden rijden, heb je het nog maar over ~1% van het totaal, niet echt iets waar Citroen veel aandacht aan zal schenken. Andere markten zijn een fractie van de Nederlandse.


Opvallend verder:
zoeken op C5+LPG/G3 geeft 181/151 occasions op autotrack
zoeken op 407+LPG/G3 geeft…4 occasions.  Shocked

Zouden ze bij Peug verstandiger zijn? Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 05 november 2006 02:28 PM
  [ # 204 ]

Opvallend verder:
zoeken op C5+LPG/G3 geeft 181/151 occasions op autotrack
zoeken op 407+LPG/G3 geeft…4 occasions. Shocked

Ten eerste C5 werd geleverd vanaf eind 2001 en 407 vanaf 2004!!
Das al 3 jaar en laat dat nou net de termijn zijn waarbij de meeste Lease bakken weer worden ververst Laughing

Ten tweede is het inderdaad zo dat Peugeot minder modellen homologeerd op LPG dan Citroen. Denk dat Peugeot meer gokt op de dieselrijder net als VW en Mercedes…. Misschien ook wel net zo verstandig Wink

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 november 2006 02:34 PM
  [ # 205 ]

Er zijn 33.000 C5s verkocht in NL, en al 18.000 407s.

De autotrack LPG steekproef zegt dus voldoende:

181LPG op 1457 C5s op autotrack (~12%)
vs
4 *LPG op een totaal van 618 *407s ( <1% )

kijken we voor de C5 alleen naar 2004 en nieuwer:
27 *LPG op 246 *C5s ( ~11% )


Voor de volledigheid links naar verkopen:

C5 Arrow http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Citroen&modelserie=C5

407 Arrow http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Peugeot&modelserie=407

M&M schreef:

Dan moet je ook even de laatste modellen van de 406 meepakken Wink  aangezien de 407 er relatief kort is tov de C5 die al met phase II bezig is Smile

Of C5II tov 407 Razz

De 406 is een Xantia zonder bollen, geen Multiplex etc. maar dat is het punt niet.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 05 november 2006 02:36 PM
  [ # 206 ]

Er zijn sinds 2001 33.000 C5s verkocht in NL, en al 18.000 407s.

Dit zegt al genoeg Peugeot heeft geen LPG nodig om de verkoopsijfers op peil te houden Wink

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 november 2006 02:39 PM
  [ # 207 ]

LPG is een keuze van de klant en of dealer.

dit zegt dus niets over het merk.

maar aangezien er gewoon veel LPG C5’en verkocht worden lijkt me het logisch dat Citroën NL gaat proberen om het zo betrouwbaar mogelijk te maken.

aan de voorbeelden hierboven is er dus duidelijk vraag naar, waarom zou je daar niet op in spelen?

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 november 2006 02:42 PM
  [ # 208 ]
arjan_verkade schreef:

LPG is een keuze van de klant en of dealer.

dit zegt dus niets over het merk.

maar aangezien er gewoon veel LPG C5’en verkocht worden lijkt me het logisch dat Citroën NL gaat proberen om het zo betrouwbaar mogelijk te maken.

aan de voorbeelden hierboven is er dus duidelijk vraag naar, waarom zou je daar niet op in spelen?

Citroen heeft geen vinger in de pap bij de ontwikkelaars van de LPG systemen.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2006 08:41 PM
  [ # 209 ]
oldenhage schreef:
arjan_verkade schreef:

LPG is een keuze van de klant en of dealer.

dit zegt dus niets over het merk.

maar aangezien er gewoon veel LPG C5’en verkocht worden lijkt me het logisch dat Citroën NL gaat proberen om het zo betrouwbaar mogelijk te maken.

aan de voorbeelden hierboven is er dus duidelijk vraag naar, waarom zou je daar niet op in spelen?

Citroen heeft geen vinger in de pap bij de ontwikkelaars van de LPG systemen.

ik doel ook meer op een samenwerking Wink

als een LPG merk nu Citroen helpt betrouwbare installaties te leveren.
dan kan Citroën in ruil daarvoor voor een grote afname zorgen dmv LPG installatie op de prijslijst te zetten.

resultaat:

- betrouwbare auto’s
- schone auto’s
- goedkope auto’s

win situatie voor Citroën
win situatie voor LPG leverancier
win situatie voor de klant

wat wil je nog meer?!

Profiel  
 
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 08 november 2006 12:54 AM
  [ # 210 ]

Het lukt Citroen al niet om de gewone ( Benzine motoren)
storingen er uit te halen .
DIT VALT BIJ MIJ ONDER “BETROUWBAARHEID !

Laat ze eerst eens proberen de gewone dingen “normaal” op te lossen.
Daar bedoel ik dus mee
Dat een vrij nieuwe auto toch een paar jaar storings-vrij moet kunnen rijden.
‘n beetje Coulance kan geen kwaad, en je houd ook je Klanten
VOOR DE VOLGENDE AUTO.
Dit zijn toch gewoon Fabrieks gebreken laten we eerlijk zijn.

En als je ziet dat dit onderwerp al 20.000 x bekeken is kan je nagaan hoeveel problemen er hiermee zijn.
.

Profiel  
 
 
14 van de 25
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook