Relais kost +- 25 euro.
Relais zorgt er voor dat er bij elke start de spanning wegvalt bij de tankmeter zodat deze opnieuw gaat meten hoeveel brandstof er in de tank zit.
Heb met verwondering dit draadje ( nouja draadje… ) gelezen. Wat een ellende allemaal.
Verkeerde keuze van Citroen geweest om wet AG in zee tegaan het is gewoon ehhhhh nouja niet van het beste kwaliteit
Om nu te roepen op gas moet je koken is wel weer het andere uiterste het is gewoon op dit moment de goedkoopste manier van rijden.
Ik weet dat C5-en met een Vialle en Eurogas installatie veel beter draaien op LPG.
misschien iets om over na te denken voordat je een C5 aanschaft….
Ben zelf ook zoekende naar een C5 maar zoek toch maar een dieseltje bij veel dealers waar ik ben geweest heb alleen maar de keuze uit diesel of benzine denk dat dat niet voor niets .......
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
SAXO-Racer schreef:Relais kost +- 25 euro.
Relais zorgt er voor dat er bij elke start de spanning wegvalt bij de tankmeter zodat deze opnieuw gaat meten hoeveel brandstof er in de tank zit.Heb met verwondering dit draadje ( nouja draadje… ) gelezen. Wat een ellende allemaal.
Verkeerde keuze van Citroen geweest om wet AG in zee tegaan het is gewoon ehhhhh nouja niet van het beste kwaliteit
Om nu te roepen op gas moet je koken is wel weer het andere uiterste het is gewoon op dit moment de goedkoopste manier van rijden.
Ik weet dat C5-en met een Vialle en Eurogas installatie veel beter draaien op LPG.
misschien iets om over na te denken voordat je een C5 aanschaft….Ben zelf ook zoekende naar een C5 maar zoek toch maar een dieseltje bij veel dealers waar ik ben geweest heb alleen maar de keuze uit diesel of benzine denk dat dat niet voor niets .......
Jullie blijven verkeerd denken, en ik blijf het hardnekkig verbeteren
Citroen gaat niet met AG in zee maar de dealer of de klant. En het ligt echt niet aan AG maar aan de combinatie. Er is geen enkel merk wat een foutloze of probleemloze LPG installatie levert. Het is eerder de kritische EOBD computer van Citroen die doet wat hij moet doen voor de euro norm. (In de MM computer van een C5 zit een tweede gedeelte zeg maar tweede computer van het EOBD).
Met ieder LPG systeem (uitzonderinge daargelaten) heb je meer foutmeldingen, haperingen, storingen en motoruitval.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Citroen gaat niet met AG in zee maar de dealer of de klant.
Hier wil ik wel ff een kanttekening bij zetten Citroën, homologeerd (toestaan) alleen AG-systemen en tegenwoordig ook Eurogas als leverancier.
Dat houdt in als een dealer c.q. klant kiest voor een ander merk de garantie in principe vervalt van het motorische gedeelte.
Dus de meeste klanten/dealers hebben voor AG gekozen omdat dit het enige merk is die een LPG systeem mocht leveren waarbij de garantie op de motor bleef.
Dus Citroen heeft hier wel degelijk mee te maken.
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oldenhage schreef:SAXO-Racer schreef:Relais kost +- 25 euro.
Relais zorgt er voor dat er bij elke start de spanning wegvalt bij de tankmeter zodat deze opnieuw gaat meten hoeveel brandstof er in de tank zit.Heb met verwondering dit draadje ( nouja draadje… ) gelezen. Wat een ellende allemaal.
Verkeerde keuze van Citroen geweest om wet AG in zee tegaan het is gewoon ehhhhh nouja niet van het beste kwaliteit
Om nu te roepen op gas moet je koken is wel weer het andere uiterste het is gewoon op dit moment de goedkoopste manier van rijden.
Ik weet dat C5-en met een Vialle en Eurogas installatie veel beter draaien op LPG.
misschien iets om over na te denken voordat je een C5 aanschaft….Ben zelf ook zoekende naar een C5 maar zoek toch maar een dieseltje bij veel dealers waar ik ben geweest heb alleen maar de keuze uit diesel of benzine denk dat dat niet voor niets .......
Jullie blijven verkeerd denken, en ik blijf het hardnekkig verbeteren
Citroen gaat niet met AG in zee maar de dealer of de klant. En het ligt echt niet aan AG maar aan de combinatie. Er is geen enkel merk wat een foutloze of probleemloze LPG installatie levert. Het is eerder de kritische EOBD computer van Citroen die doet wat hij moet doen voor de euro norm. (In de MM computer van een C5 zit een tweede gedeelte zeg maar tweede computer van het EOBD).
Met ieder LPG systeem (uitzonderinge daargelaten) heb je meer foutmeldingen, haperingen, storingen en motoruitval.
Wordt het dan voor Citroën niet eens tijd wel met een LPG merk samen te gaan werken?
als ik op de bekende verkoop sites kijk staan er zat te koop, dus er worden er ook zat verkocht (nieuw), naar mijn idee bijna allemaal ex lease auto’s.
en dat is toch een hele belangrijke markt voor de C5.
Als Citroën nu eens een LPG G3 C5 op de markt kan zetten die net zo betrouwbaar is als zijn benzine variant dan heeft dat toch alleen maar voordelen?
Opzich een goede gedachte van je Arjan, maar het probleem is dat in Frankrijk de LPG installaties niet voldoen aan de Nederlandse goedkeurings eisen.
Dus een Bi-Fuel systeem wat Volvo bv heeft zal Citroen ook kunnen maken maar dan moeten ze wel net als Volvo het systeem zo maken dat er een Nederlandse goedkeuring op aan gevraagd kan worden.
Alleen als er af-fabriek LPG op wordt gezet dan wordt de katalogus prijs weer hoger en is het weer minder interresant voor de leaserijder want die moet weer meet bijtelling betalen
Ik zie eerlijk gezegd meer in de CNG (aardgas) motor die nu meer en meer in opkomst is. De motor is op de brandstof aangepast dus minder storingen.
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
SAXO-Racer schreef:Opzich een goede gedachte van je Arjan, maar het probleem is dat in Frankrijk de LPG installaties niet voldoen aan de Nederlandse goedkeurings eisen.
Dus een Bi-Fuel systeem wat Volvo bv heeft zal Citroen ook kunnen maken maar dan moeten ze wel net als Volvo het systeem zo maken dat er een Nederlandse goedkeuring op aan gevraagd kan worden.
Alleen als er af-fabriek LPG op wordt gezet dan wordt de katalogus prijs weer hoger en is het weer minder interresant voor de leaserijder want die moet weer meet bijtelling betalenIk zie eerlijk gezegd meer in de CNG (aardgas) motor die nu meer en meer in opkomst is. De motor is op de brandstof aangepast dus minder storingen.
ik zeg ook niet dat Citroën FR het moet doen
zat meer te denken aan Citroën NL
Doen ze toch met het Eurogas systeem dit is echt veel beter dan het Ag-systeem minder storingen en betere kwaliteit mn broer rijdt met een C5 II 2.0 op LPG had eerst een phase I op LPG AG met de wekelijkse ellende maar rijdt nu al 60.000 km ongestoord met Eurogas.
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Er zijn al meer dan 800.000 C5s gemaakt, waarvan 73% Diesel.
Als alle NL benzine C5s op LPG zouden rijden, heb je het nog maar over ~1% van het totaal, niet echt iets waar Citroen veel aandacht aan zal schenken. Andere markten zijn een fractie van de Nederlandse.
Opvallend verder:
zoeken op C5+LPG/G3 geeft 181/151 occasions op autotrack
zoeken op 407+LPG/G3 geeft…4 occasions.
Zouden ze bij Peug verstandiger zijn?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Opvallend verder:
zoeken op C5+LPG/G3 geeft 181/151 occasions op autotrack
zoeken op 407+LPG/G3 geeft…4 occasions. Shocked
Ten eerste C5 werd geleverd vanaf eind 2001 en 407 vanaf 2004!!
Das al 3 jaar en laat dat nou net de termijn zijn waarbij de meeste Lease bakken weer worden ververst
Ten tweede is het inderdaad zo dat Peugeot minder modellen homologeerd op LPG dan Citroen. Denk dat Peugeot meer gokt op de dieselrijder net als VW en Mercedes…. Misschien ook wel net zo verstandig
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Er zijn 33.000 C5s verkocht in NL, en al 18.000 407s.
De autotrack LPG steekproef zegt dus voldoende:
181LPG op 1457 C5s op autotrack (~12%)
vs
4 *LPG op een totaal van 618 *407s ( <1% )
kijken we voor de C5 alleen naar 2004 en nieuwer:
27 *LPG op 246 *C5s ( ~11% )
Voor de volledigheid links naar verkopen:
C5 http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Citroen&modelserie=C5
407 http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Peugeot&modelserie=407
M&M schreef:Dan moet je ook even de laatste modellen van de 406 meepakken aangezien de 407 er relatief kort is tov de C5 die al met phase II bezig is
Of C5II tov 407
De 406 is een Xantia zonder bollen, geen Multiplex etc. maar dat is het punt niet.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Er zijn sinds 2001 33.000 C5s verkocht in NL, en al 18.000 407s.
Dit zegt al genoeg Peugeot heeft geen LPG nodig om de verkoopsijfers op peil te houden
Je voelt je lekkerder in een Citroën…...
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
LPG is een keuze van de klant en of dealer.
dit zegt dus niets over het merk.
maar aangezien er gewoon veel LPG C5’en verkocht worden lijkt me het logisch dat Citroën NL gaat proberen om het zo betrouwbaar mogelijk te maken.
aan de voorbeelden hierboven is er dus duidelijk vraag naar, waarom zou je daar niet op in spelen?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
arjan_verkade schreef:LPG is een keuze van de klant en of dealer.
dit zegt dus niets over het merk.
maar aangezien er gewoon veel LPG C5’en verkocht worden lijkt me het logisch dat Citroën NL gaat proberen om het zo betrouwbaar mogelijk te maken.
aan de voorbeelden hierboven is er dus duidelijk vraag naar, waarom zou je daar niet op in spelen?
Citroen heeft geen vinger in de pap bij de ontwikkelaars van de LPG systemen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oldenhage schreef:arjan_verkade schreef:LPG is een keuze van de klant en of dealer.
dit zegt dus niets over het merk.
maar aangezien er gewoon veel LPG C5’en verkocht worden lijkt me het logisch dat Citroën NL gaat proberen om het zo betrouwbaar mogelijk te maken.
aan de voorbeelden hierboven is er dus duidelijk vraag naar, waarom zou je daar niet op in spelen?
Citroen heeft geen vinger in de pap bij de ontwikkelaars van de LPG systemen.
ik doel ook meer op een samenwerking
als een LPG merk nu Citroen helpt betrouwbare installaties te leveren.
dan kan Citroën in ruil daarvoor voor een grote afname zorgen dmv LPG installatie op de prijslijst te zetten.
resultaat:
- betrouwbare auto’s
- schone auto’s
- goedkope auto’s
win situatie voor Citroën
win situatie voor LPG leverancier
win situatie voor de klant
wat wil je nog meer?!
Het lukt Citroen al niet om de gewone ( Benzine motoren)
storingen er uit te halen .
DIT VALT BIJ MIJ ONDER “BETROUWBAARHEID !
Laat ze eerst eens proberen de gewone dingen “normaal” op te lossen.
Daar bedoel ik dus mee
Dat een vrij nieuwe auto toch een paar jaar storings-vrij moet kunnen rijden.
‘n beetje Coulance kan geen kwaad, en je houd ook je Klanten
VOOR DE VOLGENDE AUTO.
Dit zijn toch gewoon Fabrieks gebreken laten we eerlijk zijn.
En als je ziet dat dit onderwerp al 20.000 x bekeken is kan je nagaan hoeveel problemen er hiermee zijn.
.