17 van de 25
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 27 december 2006 02:13 AM
  [ # 241 ]

Re: Probleem 3 cil. lopen

Wikrocitro schreef:

Het probleem is bij Peugeot alom bekend. Het probleem doet zich voor als de druk in de stoter niet weg kan, op dat moment sluit de klep niet meer geheel. Als je de motor uitzet, valt de aanvoer druk weg, en sluit de klep weer keurig. De nieuwe klepstoters zijn gemodificeerd, en na vervanging gaat het echt goed.


Klinkt heel mooi , FABRIEKS FOUT DUS !
Wanneer kunnen we dit claimen ?
via T.V-Opgelicht of zo , want Citroen komt er maar niet mee.

ik snap alleen niet waarom als je opnieuw start het weg is.
(oranje lampje blijft natuurlijk nog wel een paar uur branden)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 27 december 2006 02:22 PM
  [ # 242 ]

Re: Probleem 3 cil. lopen

Wikrocitro schreef:

Het probleem is bij Peugeot alom bekend. Het probleem doet zich voor als de druk in de stoter niet weg kan, op dat moment sluit de klep niet meer geheel. Als je de motor uitzet, valt de aanvoer druk weg, en sluit de klep weer keurig. De nieuwe klepstoters zijn gemodificeerd, en na vervanging gaat het echt goed.

Onzin, hydraulische klepstoters worden nog altijd mechanisch door de nokkenas bedient, de oliedruk dient alleen de klepspeling (van een paar tienden millimeter) op te lossen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 december 2006 02:53 PM
  [ # 243 ]

Re: Probleem 3 cil. lopen

Wikrocitro schreef:

Het probleem is bij Peugeot alom bekend. Het probleem doet zich voor als de druk in de stoter niet weg kan, op dat moment sluit de klep niet meer geheel. Als je de motor uitzet, valt de aanvoer druk weg, en sluit de klep weer keurig. De nieuwe klepstoters zijn gemodificeerd, en na vervanging gaat het echt goed.

Daarom is dit topic vervuiling, verhaal van de klok en de klepel.

Wat is het probleem???? en wat gaat er goed na vervangen van de stoters. Het is prima als je je in een discussie mengt maar kom dan wel met gegronde argumenten en ga niet zomaar roepen wat je ooit eenshebt gehoord. Lees eerst eens de vorige 17 pagina’s door en kom dan tot een conclusie.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Eric van der Linde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 27 december 2006 04:26 PM
  [ # 244 ]

Mijn C5 (HPi) werd tot mijn grote verbazing afgekeurd op de emissie eisen :-s
Het eerste wat de dealer natuurlijk zei was dat een HPi blok altijd problemen geeft en dat de auto waarschijnlijk regelmatig op 3 poten zou lopen en zou in houden.

Nou had hij wel een beetje gelijk over het inhouden, en volgens hem was de oplossing nieuwe bougies die volgens hem om de 30.000 km vervangen zouden moeten worden.
Ze hebben ze vervangen (voor nog geen € 120,00 incl montage) en tot mijn stomme verbazing houdt hij niet meer in en loopt als een zonnetje.

Of de kat storing geeft….. naar al die brandende lampjes kijk ik al niiet meer =P~  een C5 rijd super maar electronisch is het…

Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 december 2006 11:02 PM
  [ # 245 ]
Eric van der Linde schreef:

Mijn C5 (HPi) werd tot mijn grote verbazing afgekeurd op de emissie eisen :-s
Het eerste wat de dealer natuurlijk zei was dat een HPi blok altijd problemen geeft en dat de auto waarschijnlijk regelmatig op 3 poten zou lopen en zou in houden.

Nou had hij wel een beetje gelijk over het inhouden, en volgens hem was de oplossing nieuwe bougies die volgens hem om de 30.000 km vervangen zouden moeten worden.
Ze hebben ze vervangen (voor nog geen € 120,00 incl montage) en tot mijn stomme verbazing houdt hij niet meer in en loopt als een zonnetje.

Of de kat storing geeft….. naar al die brandende lampjes kijk ik al niiet meer =P~  een C5 rijd super maar electronisch is het…

het is wel off topic, maar de C5 Hpi heeft een uitzondering in het APK regelement. Waarschijnlijk heeft je dealer deze over het hoofd gezien.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Eric van der Linde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 28 december 2006 10:38 AM
  [ # 246 ]
oldenhage schreef:


het is wel off topic, maar de C5 Hpi heeft een uitzondering in het APK regelement. Waarschijnlijk heeft je dealer deze over het hoofd gezien.

ik durf het draadje eigenlijk niet te vervuilen maar wat is die uitzondering dan, geen uitlaatgas meting??

Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 28 december 2006 03:00 PM
  [ # 247 ]
Eric van der Linde schreef:
oldenhage schreef:


het is wel off topic, maar de C5 Hpi heeft een uitzondering in het APK regelement. Waarschijnlijk heeft je dealer deze over het hoofd gezien.

ik durf het draadje eigenlijk niet te vervuilen maar wat is die uitzondering dan, geen uitlaatgas meting??

egr klep moet losgehaald worden voor de 4-gasmeting en het lambda getal is anders

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 29 december 2006 09:56 AM
  [ # 248 ]
Wikrocitro schreef:

Mijnheer Oldenhage,

Dus oordeel niet te snel met een klepel en een bel, maar luister ook eens naar andere ervaren mensen uit de branche!! KOFFIE Mijnheer Oldenhage?

Groeten Wikrocitro. (ex Citroën monteur, en tech.spec. bij Peugeot.)

Ik wil als niet oldenhage klant hier even op reageren,
ik vind dat je Johan nu toch wel iets te fel aanvalt, als ik her en der de draadjes lees over hoe slecht de service van sommige dealers is kan ik alleen maar lof voor johan opbrengen.
Hij probeert tenminste altijd een oplossing te bedenken voor zijn klanten.
maar aangezien Johan ook maar eens mens is kan hij ook niet alles weten.
Dus als jij uit je werkervaring over het eoa meer kennis hebt, dan is dat fantastisch maar pb hem dan even om je kennis te delen en schiet hem hier niet openlijk af. :-k

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 30 december 2006 01:31 AM
  [ # 249 ]

Beste Wikrocitro,

zeg maar Johan,

we hebben het hier over auto´s die spontaan na bijvoorbeeld 1000 kilometer rijden ineens op 3 cilinders lijkt te gaan lopen. Ik heb er diversonder handen gehad, de meeste lopen op gas. Het probleem is ook meestal het gas. Toch zijn er ook auto´s zonder lpg die dit spontaan doen. Wat hetprobleem precies is weet ik ook niet. Toch kan ik vast stellen dat het lang niet altijd de klepstoters zijn die voor de problemen zorgen. Er zal uiteraard best wel eens een C5 zijn waarbij de klepstoters voor problemen zorgen. Ik denk nog steeds dat het verlopen van het kenveld, zeg maar het niet meer aan kunnen passen, voor het probleem zorgt bij veel auto´s.

Zijlstra schets zijn probleem en geeft meteen de oplossing aan, zijn kenveld is gereset en het probleem blijft weg. Vandaar dat ik dus roep dat het zeker niet de klepstoters zijn.

Ik ga helemaal met je mee dat alle componenten goed moeten zijn, dat je niet zomaar componenten moet vervangen en je eerst goed moet meten.

Ik ben geen voorstander van LPG in de auto´s. Dat omdat ik zo veel probelem tegen kom die toch elke keer weer LPG gerelateerd zijn. Constateer je dan een probleem zit je altijd weer met de discussie van de klant, en de inbouwer van het LPG. De LPG inbouwer kan het MM niet uitlezen en de meeste dealers kunnen de computer van het LPG niet uitlezen. Beide zeggen ze dat hun installatie goed is en de meeste klanten wijten de problemen dan aan de auto. Het merk krijgt de zwarte piet toegespeeld terwijl dezelfde auto´s zonder LPG geen problemen hebben. Ik wijt de problemen dus aan de LPG installatie en meestal zit ik met de conclusie goed. Ik ben daar lekker eigenwijs in, en blijf dus volhouden dat het niet werkt.

Jij als monteur en technisch specialist weet hoe kritisch het de EOBD computer is, hoe gevoelig het elektrische systeem van de auto is en hoe de huidige LPG systemen zijn, heb je net een nieuw verdeelstuk gemonteerd blijkt er al weer een vernieuwde injector te zijn, of is de verdamper al weer geweizigd.

Aan de andere kant, op de een of andere onverklaarbare wijze zijn bepaalde problemen oog regio gerelateerd. Is mijn ervaring althans als ik de collegas spreek. De een heeft veel problemen van een bepaald soort terwijl de ander daar nooit van heeft gehoord.

Mijn excuses voor de al te snelle reactie van de klepel en de klok, maar in mijn optiek heeft jouw bijdrage niets te maken met het hier geschetse probleem. Maar gelukkig mogen we van mening verschillen.

koffie…. lekker

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 31 december 2006 03:43 PM
  [ # 250 ]

hikken rond 2000tpm Arrow EGR Confused:

Bobine wordt wel vaker zonder resultaat gewisseld, ik zou eerder naar de bougies en bougiekabels kijken. Zeker bij een auto die zo weinig kilometers maakt.

Verder het standaard advies: juiste olie en juiste brandstof (de ene 98 is de andere niet, probeer anders eens Total Excellium 98 bijv.)

De berichtgeving in dit topic is ernstig gekleurd door LPG ervaringen. Kijk je naar de ervaringen in bijv Frankrijk en de UK (bijna tot geen LPG) dan zie je dit vrijwel niet.

Het is niet voor niks dat Peugeot (voor dezelfde motor!) de ombouw naar LPG resoluut afwijst.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
zijlstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 11-09-2005

Gepost: 03 januari 2007 12:35 AM
  [ # 251 ]
oldenhage schreef:

Beste Wikrocitro,

zeg maar Johan,

we hebben het hier over auto´s die spontaan na bijvoorbeeld 1000 kilometer rijden ineens op 3 cilinders lijkt te gaan lopen. Ik heb er diversonder handen gehad, de meeste lopen op gas. Het probleem is ook meestal het gas. Toch zijn er ook auto´s zonder lpg die dit spontaan doen. Wat hetprobleem precies is weet ik ook niet.

Beste Johan

Ik weet wel waardoor het vastlopen van het kenveld wordt beïnvloed.
Het is afhankelijk of je er korte of lange ritten mee rijdt.

Zoals ik eerder gemeld heb is mijn computer in december gereset. Ongeveer 8 dagen later (en 300km verder) begon opnieuw het licht stotteren en duidelijk inhouden bij 2000tpm. Maar na 2x een rit van 250km loopt de auto weer goed. Bij dezelfde buitentemperatuur.
De problemen met de auto zijn gekomen nadat ik er in ben gaan rijden. Ik rij dagelijks 40km enkele rit, terwijl de vorige eigenaar 150km per dag reed zonder problemen.
Ik denk dat het volledig op temperatuur komen van het systeem (motor + sensoren + LPG) ervoor zorgt dat het kenveld niet vastloopt.

Zijlstra

___________________________
C5 break 2.016V bj mei 2002 motorcodeEW10J4. LPG: AG

__________
Citroën C5 break 2.0 16V LPG

Profiel  
 
JohanC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 18-07-2005

Gepost: 03 januari 2007 01:30 AM
  [ # 252 ]

Mooi, zal ik eens even roet in het eten gooien…...
Hoe komt het dan dat míjn C5 pas echt rot gaat doen na 40-50km en dat één kilometer op benzine rijden vaak al genoeg is om de boel weer in het gareel te krijgen? Johan Oldenhage heeft e.e.a. geprobeerd met de auto en na een reset bleven de problemen op uitsluitend benzine rijden weg. Na 500km ben ik weer op gas over gegaan en was het weer raak. Nu rijdt ik “slechts” 25km heen en 25km terug voor mijn werk en heb ik er weinig last van, maar als de rit door file langer dan een half uur duurt loop je toch weer kans op ping uitlaatgas storing ping katalysator fout ping…....
Johan heeft toch gelijk: het went wel.

Maar goed, mijn C5 houdt dus weer niet van opwarmen. Kou ook niet, maar dat weten we. Zelfs 0W40 helpt daar niet helemaal tegen. Of zou ik de boel een moeten flushen bij de volgende beurt? Nee want waarom is dat kleine momentje benzinerijden voldoende om hikken, kuchen en afslaan bij een eventueel stoplicht te voorkomen?

Inmiddels toch maar de 200.000km gepasseerd!

Johan.

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 04 januari 2007 10:31 AM
  [ # 253 ]
CEE-IKS schreef:

Beste lezers,
Daarbij is het wellicht handig om ervoor te zorgen dat er iemand mee aan de slag gaat met kennis van zaken. Te denken valt aan een welwillende dealer, goede gasboer, of een andere deskundige.
Grtz Mike

Omdat mijn C5 na diverse bezoeken aan de dealer (die ook lpg inbouwd) niet het gewenste resultaat opleverde, ben ik maar naar een goede gasboer gegaan (in Rogat bij Meppel) die op dit forum ook wordt aangedragen (ergens in de vorige 18 pagina’s).
De dealer heeft altijd gezegd dat het een lpg probleem was en daarmee was eigenlijk de kous af. Maar deze dealer mag toch verstand van zaken hebben of ze nemem er te weinig tijd voor om een oplossing te zoeken. Dit forum heeft volgens mij ook meerwaarde voor dealers.

Na een jaar regelmatig bij de dealer geweest te zijn dus maar eens een goede gasboer opgezocht (deed veel citroëns). Er raad eens het lag inderdaad aan de lpg installatie, die was verkeerd gemonteerd. Sinds dien geen storingen meer gehad. Heeft wel even wat gekost (is een monteur 1 dag mee bezig geweest en onderdelen die vervuild/kapot waren vervangen e.d.) Maar sinds 5 september 2006 geen problemen meer gehad.

Technisch ben ik niet onderlegd maar weet wel dat deze jongens de kennis in huis hebben. De dealer heeft er in mijn ogen niet serieus naar gekeken of iedere keer geen tijd voor genomen.

Nog geen tijd genomen om de Citroën Nederland, dealer en vorige eigenaar (leasemaatschappij) aan te spreken maar gaat nog wel gebeuren, ik heb namelijk alles zwart op wit meegekregen wat er fout was. Ik heb niet de illusie dat iemand hier iets mee gaat doen maar vindt wel dat iemand dit eerder had moeten opmerken. Ik geloof er namelijk niet in dat deze auto 3 jaar jang voor mij storingsvrij heeft gereden.

Wel mijn complimenten voor Oldenhage dit is wel een dealer die meedenkt en misschien wel vaker oplossingen heeft dan een andere dealer. Hij gebruikt de kennis van de GEBRUIKERS ook.

Profiel  
 
nixmit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2006

Gepost: 05 januari 2007 02:12 PM
  [ # 254 ]
Roeland schreef:

. . . ik heb namelijk alles zwart op wit meegekregen wat er fout was. . . .

Zou je hier kunnen vermelden wat er fout was?

Dank!

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 05 januari 2007 03:38 PM
  [ # 255 ]

Storing LPG auto valt soms uit (uitlaatgas storing dus).
Vacuum slangen lekken -> vervangen. Verdamperdruk te hoog ->vervangen.
Filter mist in LPG slang-> gemonteerd. Inlaat systeem injectoren vervuild-> vervangen. Stekker injector maakt kortsluiting -> vervangen. Bedrading injector verkeerd gesoldeerd-> hersteld. Ontsteking veren in dop niet goed -> vervangen.

Het komt er op neer dat de LPG niet juist was geinstalleerd (kabels verkeerd aangesloten en het filter was niet gemonteerd in de LPG slang daarom zijn er dingen vervuild en kapot gegaan.

Misschien zegt een Pro wel dat enkele dingen onzin waren om te vervangen maar ik heb geen problemen meer gehad. Enkel dat hij op benzine iets minder rijdt maar dat heeft met het leersysteem te maken heb ik al ergens in de vorige pagina’s gelezen.

Profiel  
 
 
17 van de 25
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook