Dakdragers vraagje
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 01 juni 2005 10:36 PM

Hoi, ik heb een set gebruikte Thule dakdragers op de kop getikt, zodat ik weer lange en grote voorwerpen kan vervoeren met de XM. Bij die dragers zitten 2 adapter-kitjes, waarvan 1 specifiek voor een Peu 205 en de andere voor o.a. XM vanaf ‘90 en Xantia vanaf ‘93. Nu heb ik me helemaal de berrie-berrie lopen puzzelen hoe ik die krengen op het dak kan bevestigen, maar ik kom er echt niet uit. Onder de dakrubbers vind ik alleen maar 4 ronde gaatjes van ± 1,5cm in diameter, maar de adapter heeft duidelijk een sleuf nodig van ±7cm bij ±3mm dik. Ik heb natuurlijk ook nog die 205 adapters geprobeert, maar dat werkt ook niet. Bij mij begint een beetje het vermoeden te reizen dat de adapters niet bij het doosje horen, maar misschien zit ik ook gewoon wel klooien. Kan iemand met [Thule] dakdragers en een XM mij eens vertellen hoe dat bij hem of haar bevestigd wordt?

Animal triste post coitum

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 juni 2005 11:56 AM
  [ # 1 ]

iemand?

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 juni 2005 06:42 PM
  [ # 2 ]

geen idee, ik neem een bus mee als ik wat moet vervoeren

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Henkhme
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 02 juni 2005 06:53 PM
  [ # 3 ]

Heb ze zelf niet, maar staat er geen nummer op? Kit 1003 moet het voor de XM zijn van Thule bij mijn weten..

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 02 juni 2005 08:22 PM
  [ # 4 ]

Er staat op de doos zelfs, dat de inhoud ervan geschikt is voor XM’s vanaf ‘90. Wat ik in de doos vind werkt iig niet, of ik weet niet hoe het werkt.

Profiel  

Iddo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 03 juni 2005 11:02 PM
  [ # 5 ]

Ik heb ook die dragers van Thule. Het setje wat daarbij hoort is KIT-062 (fiat croma, lancia thema, xm en xantia)

Onder de rubbers zit bij elke deur een gat. Daar moet je een die piefjes indraaien (code M8). Deze kun je er gewoon in laten zitten. (sterker, ik krijg ze er ook niet meer uit, omdat in een van de schroefdraden wat roest zat, dus wel goed invetten eerst)

Vervolgens zitten er in de drager, aan de uiteinden een gedeelte met drie gaatjes. De middelste doe je over zo’n pief. Aan beide zijden. Vervolgens draai je het hele zaakje met de spanschroeven strak.

Groeten,
Iddo

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 04 juni 2005 12:42 AM
  [ # 6 ]

Iddo, bedankt voor je reactie!

Ik ben vandaag ff bij een autowinkel geweest en heb daar samen met een medewerker het zaakje eens bekeken. Nu blijkt dat ik wel een doos heb van kit 062, maar niet de inhoud Confused  Ik heb wel 2 verschillende kits, maar dus niet de goede. Die man liet me een Thule adapterset zien voor de XM, dus ik weet nu hoe het wel gemonteerd moet worden, maar helaas zijn de kits die bij mijn stangen en voeten horen niet meer verkrijgbaar- te oud. Mijn plan is nu om gewapend met een lasapparaat en flex van 1 van die kitjes die ik heb een mooi XM kitje te maken; stukje korter maken, pennetje erop lassen en klaar is drager. Moet lukken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook