Stationair draaien
alpeko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 02 juni 2005 11:40 AM

Hai,

Ik heb een vraagje over het stationair draaien van mijn ZX 1.4i motor. Ik mag toch aannemen dat stationair betekent dat het toerental gelijk blijft? Bij mij is dat niet echt het geval. De naald van mijn toerentalwijzer blijft niet echt roerloos rond de 1000 toeren staan en ook hoor je dat de motor steeds even iets in toeren verhoogt om daarna weer iets te zaken en dat blijft zo door gaan.

Is dit een normaal fenomeen of moet ik er naar laten kijken nu ik nog garantie heb op mijn auto?

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 02 juni 2005 11:54 AM
  [ # 1 ]

Re: Stationair draaien

alpeko schreef:

Hai,

Ik heb een vraagje over het stationair draaien van mijn ZX 1.4i motor. Ik mag toch aannemen dat stationair betekent dat het toerental gelijk blijft? Bij mij is dat niet echt het geval. De naald van mijn toerentalwijzer blijft niet echt roerloos rond de 1000 toeren staan en ook hoor je dat de motor steeds even iets in toeren verhoogt om daarna weer iets te zaken en dat blijft zo door gaan.

Is dit een normaal fenomeen of moet ik er naar laten kijken nu ik nog garantie heb op mijn auto?

Ligt eraan…. is het extreem hoge toeren ? of heel ligt ? een klein beetje schommelen kan nl. wel.

Profiel  

alpeko
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 juni 2005 11:57 AM
  [ # 2 ]

Re: Stationair draaien

gti_styling84 schreef:
alpeko schreef:

Hai,

Ligt eraan…. is het extreem hoge toeren ? of heel ligt ? een klein beetje schommelen kan nl. wel.

Licht. Zeg dat het zo’n honderd toeren verschilt, zeker geen 1000 dus.

Profiel  

Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 02 juni 2005 04:51 PM
  [ # 3 ]

Hij zal misschien reageren op het in en uitslaan van de dynamo.

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 02 juni 2005 04:58 PM
  [ # 4 ]

Dat kan je wel es vaker hebben, al moet het niet te onregelmatig zijn anders is je stationairregelaar maybe gaar…

Heb je je stappenmotor al een keer schoongemaakt ? Een keertje injectiereiniger erin gedaan ? Wil vaak goed werken bij TU motortjes Smile

Profiel  

alpeko
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 juni 2005 05:02 PM
  [ # 5 ]
gti_styling84 schreef:

Dat kan je wel es vaker hebben, al moet het niet te onregelmatig zijn anders is je stationairregelaar maybe gaar…

Heb je je stappenmotor al een keer schoongemaakt ? Een keertje injectiereiniger erin gedaan ? Wil vaak goed werken bij TU motortjes Smile

Nee dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb hem pas 3 maandjes. En hij heeft toen ik hem kocht een grote beurt gehad van de Citroen-dealer (al zegt dat ook niet alles). Ik zal overigens ook niet eens weten hoe je de stappenmotor schoon moet maken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook