OK, voor het vorige lampje ben ik namelijk wel naar de dealer gegaan. Eerst gebeld en toen te horen gekregen dat dat zo gepiept was en dat ik er wel even op kon wachten. Betreffende dealer is trouwens Bulters in Nijmegen, grote garage met Hyunday, Mazda en Citroën in 1 pand.
Eerst maar eens koffie genomen, door de showroom gelopen, Mazda MX-5 test-gezeten (mooie auto, sorry), Mazda RX-8 test-gezeten (MX-5 is mooier), even naar buiten gekeken want de auto stond voor de deur, geen monteur. Toen waren we al een kwartier verder. Koffie op, op naar de volgende etage waar de occasions staan. Nou ze hebben daar rond de 200 auto’s staan dus daar ben je wel even zoet mee. Weer MX-5 test-gezeten, is nog te duur voor erbij. Half uurtje rond gedoold, maar weer naar beneden, vragen naar de status.
Nee, meneer hij is nog niet klaar. Weer even naar buiten gekeken, geen monteur bij mijn auto. Nog maar een rondje door de showroom en een C8, een C5, een C3, een Pluriel, een C2 en nog maar weer eens de MX-5 test-gezeten toen ik in mijn ooghoek een monteur door de showroom naar mijn auto zag lopen. Ik denk, ik zeg niks. Kwartiertje later kwam de monteur weer terug en toen duurde het dus nog een kwartier voordat ik te horen kreeg dat mijn auto klaar was. Al met al dus 1 uur en een kwartier om een lampje te vervangen. Vandaar, nooit meer naar Bulters. Kwikfit is met 3 kwartier dus nog snel.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
het is echt niet gelachen om deze tevervangen.Mensen met dikke vingers hebben dik problemen.
Als citoen mekanieker sta je nooit alleen.
Bas schreef:OK, voor het vorige lampje ben ik namelijk wel naar de dealer gegaan. Eerst gebeld en toen te horen gekregen dat dat zo gepiept was en dat ik er wel even op kon wachten. Betreffende dealer is trouwens Bulters in Nijmegen, grote garage met Hyunday, Mazda en Citroën in 1 pand.
Eerst maar eens koffie genomen, door de showroom gelopen, Mazda MX-5 test-gezeten (mooie auto, sorry), Mazda RX-8 test-gezeten (MX-5 is mooier), even naar buiten gekeken want de auto stond voor de deur, geen monteur. Toen waren we al een kwartier verder. Koffie op, op naar de volgende etage waar de occasions staan. Nou ze hebben daar rond de 200 auto’s staan dus daar ben je wel even zoet mee. Weer MX-5 test-gezeten, is nog te duur voor erbij. Half uurtje rond gedoold, maar weer naar beneden, vragen naar de status.
Nee, meneer hij is nog niet klaar. Weer even naar buiten gekeken, geen monteur bij mijn auto. Nog maar een rondje door de showroom en een C8, een C5, een C3, een Pluriel, een C2 en nog maar weer eens de MX-5 test-gezeten toen ik in mijn ooghoek een monteur door de showroom naar mijn auto zag lopen. Ik denk, ik zeg niks. Kwartiertje later kwam de monteur weer terug en toen duurde het dus nog een kwartier voordat ik te horen kreeg dat mijn auto klaar was. Al met al dus 1 uur en een kwartier om een lampje te vervangen. Vandaar, nooit meer naar Bulters. Kwikfit is met 3 kwartier dus nog snel.
Tja…. echt belachelijk van die garage. En maar lopen patsen met hun grote,nieuwe pand. Het gevaarlijke van die grote verkoop fabrieken,is dat je als klant snel een nummer bent en je bent per defenitie pas intressant als je een auto bij ze komt kopen. Mocht je ooit zo’n Wazda?? kopen,doe je dat nu toch niet meer daar mag ik hopen?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Nee, wees maar niet bang. Heb op dit moment zowiezo geen geld maar als ik geld had, kwam er zowiezo eerst een leuke DS en geen Mazda (al moet ik daar mijn vrouw nog van overtuigen), daar zijn de lichten iets makkelijker van te vervangen
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
toen in nog in m’n 406 reed heb ik een dieptepuntje meegemaakt:
op 24 december naar de dealer, om een defecte gloeilamp te laten vervangen >> gevolg: ik had tijdens de kerstdagen gratis sfeerverlichting, omdat de dienstdoende monteur de lamp verkeerd (op de kop ?) gemonteerd had
op de eerstvolgende werkdag na de kerst maar weer retour dealer om e.e.a. letterlijk recht te laten zetten; zit de motorkap er scheef in als ik thuiskom
wat blijkt: de monteur (of z’n hulpje) had het zwarte dekseltje dat aan de motorzijde de koplamp afdicht, op de veerpoot gelegd…
met als gevolg dat de motorkap meer een centimeter boven het spatscherm uitstak
gelukkig geen blijvend letsel, wel weer even retour dealer om het voorval te melden
zo zie je maar weer hoe een klein incident aanleiding KAN zijn dat je klant bij de eerstvolgende autokeuze voor een ander merk kiest.
trouwens, na dit voorval had ik met de 406 nogmaals een defecte lamp (aan de andere kant), op een zaterdagnamiddag.
toen ben ik maar even naar een automaterialenzaak (een dorp verderop) gereden, alwaar het lampje GRATIS in 5 minuten werd vervangen.
Wat ik trouwens vanaf nu doe: BEIDE lampen in 1 keer laten vervangen, ze hebben toch dezelfde levensduur, en het bespaart je weer een extra ritje…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Vandaag (op zaterdag) linksvoor lamp kapot. Naar citroën snelservice.
Gewoon open en binnen 3 minuten vervangen, monteur haalde wel de accu eruit. kosten 13 euries voor een lampie.
ik ben dik tevreden over die snelservice.
Lampen vervangen…zitten die kappen in de weg
c5breakhdi schreef:Met een beetje oefenen lukt het wel hoor, want bij mijn C5 gaan de koplampen minder dan een jaar mee, ik ben dus al aan mijn vierde setje bezig en ik moet toegeven : het vervangen gaat steeds beter. Enige voorwaarde is wel dat je de plastic afdekking boven de hydrauliek of boven de batterij verwijdert.
Waarom zitten die kunststof afdekkingen er eigenlijk? Om deze je buurman te laten zien zodat hij kan denken: “Oh, wat een mooie kunststof kappen, die wil ik eigenlijk ook” Die troep zit alleen maar iedere keer in de weg, zorgt voor onnodige kosten en belast onnodig het millieu. Fabrikanten lopen achter elkaar aan met deze onzin of zie ik dat verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: Lampen vervangen…zitten die kappen in de weg
snah1954 schreef:belast onnodig het millieu. .... of zie ik dat verkeerd?
ik vin dat je dat verkeerd ziet ja..
milieu; als je daar zo mee begaan bent dan ga je fietsen, als je je hele dag eens nagaat kom je talloze dingen tegen die belastend zijn voor het milieu, dan doet dat afdekkapje er ook niet aan toe of af…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Re: Lampen vervangen…zitten die kappen in de weg
snah1954 schreef:Waarom zitten die kunststof afdekkingen er eigenlijk?
‘t Is voor de stroomlijn van de auto voor het geval je onderweg je motorkap verliest…....
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
De andere Bulters
Bas schreef:OK, voor het vorige lampje ben ik namelijk wel naar de dealer gegaan. Eerst gebeld en toen te horen gekregen dat dat zo gepiept was en dat ik er wel even op kon wachten. Betreffende dealer is trouwens Bulters in Nijmegen, grote garage met Hyunday, Mazda en Citroën in 1 pand.
Eerst maar eens koffie genomen, door de showroom gelopen, Mazda MX-5 test-gezeten (mooie auto, sorry), Mazda RX-8 test-gezeten (MX-5 is mooier), even naar buiten gekeken want de auto stond voor de deur, geen monteur. Toen waren we al een kwartier verder. Koffie op, op naar de volgende etage waar de occasions staan. Nou ze hebben daar rond de 200 auto’s staan dus daar ben je wel even zoet mee. Weer MX-5 test-gezeten, is nog te duur voor erbij. Half uurtje rond gedoold, maar weer naar beneden, vragen naar de status.
Nee, meneer hij is nog niet klaar. Weer even naar buiten gekeken, geen monteur bij mijn auto. Nog maar een rondje door de showroom en een C8, een C5, een C3, een Pluriel, een C2 en nog maar weer eens de MX-5 test-gezeten toen ik in mijn ooghoek een monteur door de showroom naar mijn auto zag lopen. Ik denk, ik zeg niks. Kwartiertje later kwam de monteur weer terug en toen duurde het dus nog een kwartier voordat ik te horen kreeg dat mijn auto klaar was. Al met al dus 1 uur en een kwartier om een lampje te vervangen. Vandaar, nooit meer naar Bulters. Kwikfit is met 3 kwartier dus nog snel.
Mmmmmmm ik kom al sinds 2001 bij Bulters maar heb gelukkig betere ervaringen
Ze hebben na hun verhuizing (2004) inderdaad wel wat aanloopproblemen gehad, ze zijn van 3 locaties naar 1 pand (4 merken) gegaan maar tegenwoordig weer een perfecte service.
Afgelopen zomer nog op een zaterdag, geen remlichten meer! Grote paniek in mijn gezin, daar ging ons uitje richting zee.
De ANWB kon niets vinden dus toch maar langs de dealer (Bulters) een leuke dame zette ons aan de koffie en voor de kleintjes chocomel.
Toen ik even in de werkplaats ging kijken zag ik alleen nog 2 benen uit de kofferbak steken en voorzichtig bereidde ik mijn gezinnetje voor op een middagje achtertuin.
Gelukkig viel het mee, wat problemen met de bedrading en die konden ze herstellen.
En de kosten?! Veel plezier aan zee lachte de receptioniste en met een brede armzwaai wuifde ze mijn aanbod te betalen weg.
Niet zomaar een merk maar HET merk!
‘K heb zelf regelmatig lampjes moeten vervangen in m’n C5 je krijgt een soort van routine.
Nu heb ik H7 long life lampen gemonteerd die kunnen piekspanningen aan sinds toen geen lamp meer moeten vervangen.
Gewoon even vragen bij de lampenboer die hebben ze zeker en bespaart je heel wat gevloek.
Toevallig had ik afgelopen zondag een uurtje tijd om preventief mijn lampen te vervangen. Dat viel me inderdaad tegen. In het instructieboekje staat het alsof het een klusje van niets is. Maar dit doe je niet even onderweg in het donker.
Mijn eerste reactie was die accu moet eruit. Maar het was uiteindelijk niet nodig, ik heb ze alle vier (H7 en H4) vervangen binnen het uur zonder de accu te verplaatsen. Ik heb niet al te dikke handen.
Wat me niet duidelijk was hoe je de metalen clip van de lamp af krijgt. Je kunt het gewoon weg niet zien en moet het op de tast doen. Je doet dit door de lip boven de lamp in te drukken en naar links te verplaatsen. De veer komt los en de lamp valt in je hand. Uiteraard voor deze actie moet je de stekker eerst van de lamp aftrekken.
Voor het geval dat onderweg een dimlicht stuk gaat, kun je overschakelen op je mistlampen, want dat valt niet eens op.
_________________________
Citroën C5 break 2.0 16V LPG
__________
Citroën C5 break 2.0 16V LPG
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Nou, dankzij het forum is het toch weer gelukt om beide H4 lampen zelf te vervangen. Dit bewegingsrichting van het klemmetje verzin je zelf niet.
Verkocht, helaas schade gereden!
ik ga gewoon naar mijn garage aan het eind van de middag
krijg een biertje en voor ik het dopje eraf heb hebben hun de lamp verwisselt. goede monteur?
ex Xantia 19SD Pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what’s in a name)
en vele andere franse en niet franse auto’s
_________________________________