Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Toen ik daarnet mijn GS wilde starten gebeurde er in eerste instantie helemaal niets. De startmotor ging niet draaien. Wel hoorde ik het relais klikken welke (naar mijn idee) de startmotor aanstuurt.
Nadat ik de starterkrans een paar slagen had gegeven en het nogmaals probeerde, ging de startmotor ratelen. Een tik met de hamer er op gaf ook geen resultaat…
Heeft iemand nog tips, al is het maar om er mee te kunnen rijden tot ik een nieuwe startmotor heb. Of is de enige remedie een nieuwe startmotor monteren?
Tikken op de startmotor tijdens starten. Controleren elektrische verbinding startrelais-startmotor. Toestand accu is wel goed neem ik aan?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ID66 schreef:Toestand accu is wel goed neem ik aan?
ops: ops: ops:
En meer zeg ik niet!
(en ik zat er nog over na te denken om dit onderwerp bij “Elektrisch” te plaatsen. Fout, fout, fout!!!)
Op het XCNL forum hebben ze een “rund van de week”-draadje. Zou dit voorvalletje goed in gepast hebben. Ik neem aan dat je GS weer snort als vanouds?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HAHAHAHAHAHAHAHHHA
nou daar gaan we allemaal een keer in! geeft nix jonge…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is op zich best vermakelijk hoor! Ik heb mijzelf daar ook wel een paar keer genomineerd (oa. alles aan de ruitesproeier van mijn BX gedemonteerd en vervangen omdat het ding het niet deed, totdat ik me realiseerde dat ik de stengel naar me toe moest trekken i.p.v. indrukken ops: )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bassman schreef:Op het XCNL forum hebben ze een “rund van de week”-draadje. Zou dit voorvalletje goed in gepast hebben. Ik neem aan dat je GS weer snort als vanouds?
Goed, ik ben dus de Cit-fo-rund van de week geworden….
Maar ze snort weer heerlijk gelukkig! Ik had even de accu van de eend met startkabels verbonden en toen liep ze ook zomaar weer! Ik heb het idee dat er niet eens zo verschrikelijk weinig pap meer in de accu zat, het lijkt er op dat de startmotor gewoon meer nodig heeft dan normaal.
Kan het zijn dat dit een teken van slijtage is?
Helaas ben ik mijn multimeter even kwijt, meten is weten immers.
Volgens de laadstroommeter in het dash laad hij als de beste, en ik vertrouw deze wel want na een stukje gereden te hebben wilde ze weer op eigen kracht starten.
Voor de zekerheid zal ik er toch maar even een nieuwe accu in zetten. En als deze nog goed is gaat hij de caravan in.