Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Goedeavond, net een nieuwe distributieriem en nog wat zaken op mijn deauville laten doen, het volgende probleem voor de APK:
Mistachterlicht is kapot, het is niet het lampje dat heb ik al geprobeerd
ook niet de schakelaar en de zekering… heeft iemand misschien nog een andere oplossing ? of iets wat ik kan proberen :
alvast bedankt
massa probleem?
Slecht contactje ergens?
Bedrading aangesloten ??
Is inderdaad waarschijnlijk een massaprobleem… kijk maar eens met een multimetert of er een elektrische verbinding is tussen een van de 2 contacten van het lampie en het massapunt
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mmm zal ik eens doen, alles is wel goed aangesloten
als ik op het knopje druk van de mistlamp dan gaat er geen feller lampje branden maar wordt het knopje juist zwart (dus er brandt niks meer )
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Als meer het om onverklaarbare redenen niet doet kan er een zekering uit liggen…anders moet het wel massa zijn als je je bekabeling ook ok doormeet.
Rien
Re: probleempje bx deauville
Sep schreef:Goedeavond, net een nieuwe distributieriem en nog wat zaken op mijn deauville laten doen, het volgende probleem voor de APK:
Mistachterlicht is kapot, het is niet het lampje dat heb ik al geprobeerd
ook niet de schakelaar en de zekering… heeft iemand misschien nog een andere oplossing ? of iets wat ik kan proberen :
alvast bedankt
Of mistachterlicht een APK-punt is zou ik zo niet durven zeggen.
Maar ze doen het dus links én rechts niet?
Kijk in het schema op http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/
en ga naar Schema, All models from 1987. In schema 6 zie je lampje 460 en 461 en dat zijn de mistachterlichten die via zekering 10 gaan. Als die eruit ligt houdt alles op.
Als het lampje op de schakelaar niet brandt als je ‘m indrukt zal het dus waarschijnlijk een kapotte zekering zijn; het lampje van de schakelaar gaat in ingedrukte toestand via de zekering.
Is dat ok, dan kan het nog de zekering en evt een sluiting in een draad of lampje zijn.
Ik heb al diverse sloop-achterlichtunits ontmanteld maar ben nog nooit een zwartgebrand mistachterlicht tegengekomen. Eigenlijk zien ze er altijd nog zo maagdelijk uit als ze ooit de fabriek hebben verlaten.
Twee doorbranders, nah…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ZX-Cruiser schreef:Volgens mij is dat een APK punt pas vanaf auto’s na ‘98 ..
dat zou natuurlijk wel mooi zijn
Sep schreef:ZX-Cruiser schreef:Volgens mij is dat een APK punt pas vanaf auto’s na ‘98 ..
dat zou natuurlijk wel mooi zijn
Maar, zoals zo vaak, volgens mij, zit het erop, dan moet het werken…
Probeer eens een andere schakelaar. Ik las dat het lichtje net uit ging in de schakelaar als je erop drukt. Dit wijst soms op een defecte schakelaar.
Mistachterlicht is een APK-punt, en het mistachterlichtverklikkerlampje (3x woordwaarde) binnen moet ‘t ook doen bij ingeschakeld mistachterlicht.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Eric Vertogen schreef:Sep schreef:ZX-Cruiser schreef:Volgens mij is dat een APK punt pas vanaf auto’s na ‘98 ..
dat zou natuurlijk wel mooi zijn
Maar, zoals zo vaak, volgens mij, zit het erop, dan moet het werken…
Probeer eens een andere schakelaar. Ik las dat het lichtje net uit ging in de schakelaar als je erop drukt. Dit wijst soms op een defecte schakelaar.
Kun je proberen door een ander te gebruiken; volgens mij werkt bijv. de verwarmingsschakelaar hetzelfde. Schema geeft iig zelfde interne schema & pinout aan. Je wipt de schakelaars er met een klein stevig plat schroevendraaiertje + 1 beetje handigheid zo via de voorkant uit. Let wel op dat je de stekker voldoende ver eruit trekt zodat je ‘m niet moet gaan zoeken (dan moet het tellerblok er alsnog af…).
Als dát het niet is, en het dimlicht doet het wel dan is het een bedradingskwestie. Of toch nog even de zekering checken…
Ich bin ein Breaker