Membraan
Ben net bij Noord-Hollandse motorenrevisie geweest. Heb uit een andere pomp het membraan inclusief houder gekocht (gebruikt); nieuw leveren doen ze niet. Volgens de man een kwestie van overzetten van het membraan, maar nu ik thuis ben zie ik toch wel wat verschillen tussen het membraan die uit de bx komt en die ik net gekocht heb.
Over prijs van vervangen van het hele kastje niet meer gehad, maar volgens deze man dient hiervoor de pomp er helemaal uit gehaald te worden en ook opnieuw afgesteld.
Hij vond overigens het vervangen van het mebraan ook al tricky ivm afstellingen.
Helaas zit dit bedrijf zo ver weg, dat langsgaan met de auto geen optie is.
Re: Membraan
bergje schreef:Ben net bij Noord-Hollandse motorenrevisie geweest. Heb uit een andere pomp het membraan inclusief houder gekocht (gebruikt); nieuw leveren doen ze niet. Volgens de man een kwestie van overzetten van het membraan, maar nu ik thuis ben zie ik toch wel wat verschillen tussen het membraan die uit de bx komt en die ik net gekocht heb.
Over prijs van vervangen van het hele kastje niet meer gehad, maar volgens deze man dient hiervoor de pomp er helemaal uit gehaald te worden en ook opnieuw afgesteld.
Hij vond overigens het vervangen van het mebraan ook al tricky ivm afstellingen.
Helaas zit dit bedrijf zo ver weg, dat langsgaan met de auto geen optie is.
Had je het oude membraam dan niet meegenomen ter vergelijking ??
En heb je nu ook die grote o-ring erbij gekocht….die om dat koperen *deksel* zit, links op de foto ??
Ik ga zo wel even naar Spaarnstad toe en daar eens vragen wat ze wel of niet los verkopen….kom er later vandaag wel hier op terug.
Had het membraan wel mee, hij zei ook dat het past, maar viel me thuis pas op dat er toch verschillen in zitten.
De O-ring heb ik laten vervangen
Re: Membraan
bergje schreef:Volgens de man een kwestie van overzetten van het membraan, maar nu ik thuis ben zie ik toch wel wat verschillen tussen het membraan die uit de bx komt en die ik net gekocht heb.
Over prijs van vervangen van het hele kastje niet meer gehad, maar volgens deze man dient hiervoor de pomp er helemaal uit gehaald te worden en ook opnieuw afgesteld.
Hij vond overigens het vervangen van het mebraan ook al tricky ivm afstellingen.
Kun je een foto plaatsen van het oude en nieuwe membraan? De vorm kan anders zijn, klopt de diameter enzo wel?
Ik kan me vergissen, maar ik snap niet wat die man zo tricky vind aan het vervangen van het membraan, kwestie van overzetten, ik zie niet zo snel wat daar aan af te stellen is :
Het was gewoon 3 inbusbouten los en dat conische dopje (“kastje”) met membraan viel eruit, ik ben geen stelschroeven of iets dergelijkes tegengekomen.
Zomaar effe een nieuwsgierig vraagje, wat heeft die O-ring en het membraan nou gekost :
Re: Membraan
ZX1.4i schreef:bergje schreef:Volgens de man een kwestie van overzetten van het membraan, maar nu ik thuis ben zie ik toch wel wat verschillen tussen het membraan die uit de bx komt en die ik net gekocht heb.
Over prijs van vervangen van het hele kastje niet meer gehad, maar volgens deze man dient hiervoor de pomp er helemaal uit gehaald te worden en ook opnieuw afgesteld.
Hij vond overigens het vervangen van het mebraan ook al tricky ivm afstellingen.Kun je een foto plaatsen van het oude en nieuwe membraan? De vorm kan anders zijn, klopt de diameter enzo wel?
Ik kan me vergissen, maar ik snap niet wat die man zo tricky vind aan het vervangen van het membraan, kwestie van overzetten, ik zie niet zo snel wat daar aan af te stellen is :
Het was gewoon 3 inbusbouten los en dat conische dopje (“kastje”) met membraan viel eruit, ik ben geen stelschroeven of iets dergelijkes tegengekomen.Zomaar effe een nieuwsgierig vraagje, wat heeft die O-ring en het membraan nou gekost :
Tja, eh, erg flauwe opmerking: draai de verstuiverleidingen, de 3 of 4 bevestigingsschroeven en de poelie los en de pomp ligt eraf en je bent óók geen stelschroef tegengekomen maar je hele pomp ligt eraf
Maar het correspondeert wél met het verhaal wat de eigenaar van de pomp die ik hier heb liggen (was verder nog prima io) te horen kreeg.
Gevoelsmatig komt het me wel wat onlogisch over eerlijk gezegd: dat een membraan een timingsgevoelige reactie zou geven. Maarja, als een specialist het zegt….?
Ich bin ein Breaker
Heb net de man van Spaarnestad gesproken en die zei….dat de afstelling weldegelijk weg is als je hem uit elkaar haalt (niet wat het wat uitmaakt hoor, want hij moet er zowiezo toch af).....mocht het zo zijn dat *wij* hem er niet op krijgen….dan zou de BX naar Spaarnestad gesleept moeten worden (wat een probleem is omdat ie helemaal laag staat )....ik heb inmiddels een prijs gehoord van hen.,....119 euro incl BTW voor het HELE apparaat !!
De technicus van de brandstofpompen aldaar heeft het juiste nummer e.d. opgezocht….van de 89’er trd-turbo met 1.7 motor (ik zei dat ze dat een 1.8 noemen, WANT 1769 cc)
ALS daarmee je BX weer op en top in orde is (laat er misschien nog een euro of 50 AB loon bijkomen)....dan is dat toch te doen, lijkt me.
De man heeft er zelf trouwens ook eentje gehad die ruim 4 ton heeft gelopen !!
Je hebt een PB
Heb bergje net gesproken, hij stuurt de foto’s van het membraan naar mij per email, de diameter enzo komen wel overeen, alleen is er een extra opstaand randje aan de binnenkant.
Ik zou zeggen probeer het eens met dit membraan, je heb er nu toch al voor betaald, niet veel gelukkig. Mocht het niet werken/lekken dan kan dat slangetjes afgestopt worden en kan de BX alsnog naar Spaarnestad rijden, hetzij met minder vermogen.
Ik heb zo nog tel. contact met bergje en dan beslissen we verder.
Ik heb inmiddels begrepen dat je al onderweg bent naar Stedebroek
SUCCES met het membraampje….ik hoop echt dat hij het weer doet.
Helaas is het vanavond niet helemaal gelukt met het membraan dat ik bij de Noord-Hollandse Motorrevisie gekocht heb. Het membraan zit in de bx, maar de pomp lekt nog een beetje. Blijkbaar sluit deze toch niet helemaal goed. Morgen zal ik contact opnemen met Spaarnestad en evt. daar de auto heenbrengen.
bergje schreef:Helaas is het vanavond niet helemaal gelukt met het membraan dat ik bij de Noord-Hollandse Motorrevisie gekocht heb. Het membraan zit in de bx, maar de pomp lekt nog een beetje. Blijkbaar sluit deze toch niet helemaal goed. Morgen zal ik contact opnemen met Spaarnestad en evt. daar de auto heenbrengen.
Aii….dat is jammer…voor jou en ook voor Sohail.
(Vraag dus naar Hans hè ? )
Ik denk dat Sohail er nog wel wat over zal schrijven als ie weer thuis is.
Na een korte maar stevige proefrit bleek het membraan inderdaad nog steeds te lekken, echter niet meer met stralen maar zo nu en dan een druppeltje. Ik heb die dunne slang naar dat onderdeel toe afgeknepen met een tyrap, afgelopen zaterdag hadden we gezien dat het lekken dan helemaal stopt, alleen heb je nu geen turbo. Onder dat membraan aan de binnenkant zat een metalen stift, welke het membraan bedient, deze zijn we dus ook kwijt, iedere keer viel dat rot ding ergens in een hoekje maar op een gegeven moment was het echt zoek
Heb de boel toen maar inelkaar gezet, minder vermogen is nog altijd beter dan een dieselspoor door de straten trekken of niet kunnen rijden.
Ik vind het inderdaad jammer dat het niet gelukt is, ik baal er persoonlijk ook heel erg van
Maar goed dat membraan+O-ring was niet zo duur, het heeft Bergje c.a. €10 gekost, was het proberen waard, naar spaarnestad brengen kan altijd nog. Ben benieuwd of ze het daar snel en goedkoop kunnen maken.
Dat schroefje aan de onderkant waarover werd gesproken is inderdaad versteld door die eikels in Duitsland.
PS: Zo een BX zweeft wel lekker hoor en er zitten goede stoelen in
Heb inmiddels contact gehad met Spaarnestad. De auto gaat daar a.s. woensdag heen.
bergje schreef:Heb inmiddels contact gehad met Spaarnestad. De auto gaat daar a.s. woensdag heen.
Mooi zo…..dus ze kunnen hem wel erop zetten ZONDER de brandstofpomp er af te halen ??
Ik zal een oogje in het zeil houden !
(woon er hemelsbreed 500 meter vandaan)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Bram schreef:bergje schreef:Heb inmiddels contact gehad met Spaarnestad. De auto gaat daar a.s. woensdag heen.
Mooi zo…..dus ze kunnen hem wel erop zetten ZONDER de brandstofpomp er af te halen ??
Ik zal een oogje in het zeil houden !
(woon er hemelsbreed 500 meter vandaan)
hemelsbreed 500 meter in haarlem is geloof ik zoiets als 5 kwartier rijden toch ?
leuk draadje dit trouwens :thumbsup fftopic
Nee hoor….ik ga de brug bij Droste over en dan nog 3 minuten rijden.