erik wijngaarden schreef:leuk draadje dit trouwens :thumbsup fftopic
Inderdaad, Forumleden helpen andere Forumleden
Ze hebben toegezegd hun uiterste best te gaan doen de boel te monteren zonder de brandstofpomp uit de auto te halen.
bergje schreef:Ze hebben toegezegd hun uiterste best te gaan doen de boel te monteren zonder de brandstofpomp uit de auto te halen.
Ik zag gisteren bij een C15 Turbo D12 (!) met Lucas pomp weer hoe het ook al weer zat met dat gekke ding. Net zoals bij mijn vorige motor was het bij dat potje een aardige natte zooi. Niet echt lekken, maar dicht was het allerminst. Ook “by construction” aangezien er een lekretour op dat potje zit net als bij de verstuivers (of bij het hydraulische systeem).
Ik hoop dat ze hem idd lekvrij kunnen maken! Het is natuurlijk wel wat lastiger sleutelen met de pomp niet gedemonteerd maar waarom zou het niet moeten kunnen?? En daarna maar hopen dat je nog lang kan cruisen met de BX.
Gr,
Marten
Gerepareerd!
De BX is vandaag bij Spaarnestad gerepareerd. De ‘booster’ is vervangen. Het is gelukt zonder de dieselpomp hiervoor uit de auto te halen. Verder hebben ze de boel weer afgesteld. Totale kosten: € 220,-, dus heel wat minder dan de minimaal € 1000,- uit Duitsland voor vervanging van de gehele pomp!
Wel heb ik het idee dat de turbo minder krachtig is dan ‘voorheen’, voorheen voelde je deze bij zo’n 2500 toeren echt gaan werken, nu heb ik dat niet meer
Re: Gerepareerd!
bergje schreef:De BX is vandaag bij Spaarnestad gerepareerd. De ‘booster’ is vervangen. Het is gelukt zonder de dieselpomp hiervoor uit de auto te halen. Verder hebben ze de boel weer afgesteld. Totale kosten: € 220,-, dus heel wat minder dan de minimaal € 1000,- uit Duitsland voor vervanging van de gehele pomp!
Wel heb ik het idee dat de turbo minder krachtig is dan ‘voorheen’, voorheen voelde je deze bij zo’n 2500 toeren echt gaan werken, nu heb ik dat niet meer
Misschien toch wat te tam afgesteld? Je kan nog eens vragen of ze de afstelling wat kunnen aanpassen.
Gr,
Marten
Re: Gerepareerd!
bergje schreef:De BX is vandaag bij Spaarnestad gerepareerd. De ‘booster’ is vervangen. Het is gelukt zonder de dieselpomp hiervoor uit de auto te halen. Verder hebben ze de boel weer afgesteld. Totale kosten: € 220,-, dus heel wat minder dan de minimaal € 1000,- uit Duitsland voor vervanging van de gehele pomp!
Wel heb ik het idee dat de turbo minder krachtig is dan ‘voorheen’, voorheen voelde je deze bij zo’n 2500 toeren echt gaan werken, nu heb ik dat niet meer
Dat moet natuurlijk wel door hun goed gedaan worden.
Zoals Marten al zei…...ga er z.s.m. mee terug en laat hen dat beter afstellen.
Maar hij is dus nu weer helemaal lekvrij, begrijp ik ?
Ik vind het maar niks al die snelle BXen die de weg onveilig maken, lekker laten zo
Kan het zijn dat ze dat ding optimaal voor een roetmeting hebben afgesteld? Ik kan me herinneren dat Bram ooit zoiets zei, na het rommelen aan een schroefje werd één van zijn vorige BXen opeens een stuk rapper, alleen de roetmeting was niet zo best meer.
Nu de boel gefixt is, kom je vast en zeker wel met je bijzondere BX op een meeting?
Heb vanochtend nog even gebeld met Spaarnestad. Ze hebben de boel zo goed als mogelijk afgesteld, zonder de hele pomp uit de auto te halen. Schijnt een kwestie van verstellen van de schroef te zijn en dan proefrijden. Ze kunnen verder afstellen, maar kost wel eurootjes…
Ik ga het voorlopig even zo laten. Zeker gezien het feit dat ik 3 maanden naar Frankrijk ga zonder de BX.