1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Hobbelen in de motor? (was vering)
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 05 juni 2005 03:46 AM

Ik blijf met problemen zitten waar ik niet uit kom

De garages lullen allemaal zo van breng hem maar dan gaan we gewoon ergens beginnen, ik heb dat nu enkele malen gedaan!
Ik ben ongeveer aan garagebezoeken 1500-2000 euro kwijt voor die klotebak en hij is nog klote….web heeft vorige keer een heel klein stukje gereden en die merkte niks.

Ik zat net met vrienden in de auto en die begonnen ook al te zeuren dat hij zo hobbelde….
Toen ik voor de deur aankwam en mijn koppeling intrapte gingen alle rode lampen branden…ik schrok me rot! was gelukkig alleen maar de motor afgeslagen…...

Heb er zo langzamerhand genoeg van…denk dat hij maar weggaat en mij vervoer in de bravo…dat ding doet het perfect! alleen die stugge vering kan ik niet aan wennen…

Ik ga nog wel het een en ander proberen maar het moet echt voor augustus goed zijn want zo ga ik er niet mee naar Italië

Dus 2 problemen…
1> het hikken van de motor.
2> als je de wagen in de hoogste stand zet en dan op je stoel gaat zitten schudden voel je het veren op alleen de banden (probeer maar)

Dát heb ik dus in de normale rijstand over een vlakke weg
De kont is boterzacht, maar hele kleine oneffenheden voel ik gewoon 3 keer….Het ligt niet aan de bollen….

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 juni 2005 02:13 AM
  [ # 1 ]

Ik was er al bang voor Crying or Very sad

Dan maar weg met die bak..

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 02:28 AM
  [ # 2 ]

Ben al ongeveer 1500 euro armer door
dat hobbelpaard…..
Ik zoek gewoon de gouden tip die ik “zelf"kan uitvoeren…

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 06 juni 2005 03:08 AM
  [ # 3 ]

de veerbollen zijn goed? wel de juiste type’s gemonteerd zonder opgeboorde gaatjes? en heb je hydractief? zo ja is de derde bol ook al eens gecontroleerd cq vervangen? en dan zowel voor als achter. Als de twee xtra veerbollen niet goed zijn krijg je dit soort problemen. Verder is het belangrijk dat de hoogte juist is afgesteld, ook dat maakt een duidelijk verschil. 1cm verkeerd doet al een hele hoop.
Heb je hydractief en zijn de bollen ook al eens vervangen kan het nog zijn dat de klep van het hydractief systeem niet goed werkt.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 03:15 AM
  [ # 4 ]

Oké daar gaan we Wink
Ik heb 6 bollen
3 achter en drie voor ( geen hydractive)
Voor…nieuwe voorraadbol 62 bar
Voorbollen zijn bx1.4 bollen ( niet uitgeboord met gat 1,7mm) voor wat meer stoomboot effect…(met de originele gevulde bollen was het ook niet goed)
Achter 1 anti zink bol en twee Citroen comfortbollen ( niet uitgeboord)
Mijn LHM is vervangen door blauwe Glacial Blue
De storing was er daarvoor al! met een kapotte voorraadbol en lhmkoffie Wink

Hoe bedoel je niet uitboren? en waarom niet? zou dat uitmaken dat hij over de korte hobbels niet veert???
Wagenhoogte is door Renard al eens gesteld op 17 centimeter
Ik weet niet of dat nog zo is…

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 03:17 AM
  [ # 5 ]

De motor loopt ook niet meer zo lekker….
Hij slaat over….
nieuwe bougies
nieuwe kabels
bobine al vervangen (gebruikte)

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 06 juni 2005 03:21 AM
  [ # 6 ]

Ik denk dat als je eens een keer bij Oldenhage langs moet gaan…..dat ze je dan meer kunnen vertellen.
Ik ken deze zaak als echte Citrofielen….en hebben goede monteurs.

En de koffie is er ook prima. Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 03:26 AM
  [ # 7 ]
Bram schreef:

En de koffie is er ook prima. Wink

Oh, ja dat kan ik niet afslaan! Wink

Kijk Bram, het is ongeveer hetzelfde als met die ruftbak van je….
Iedereen roept (garages) kom dan gaan we zoeken!!

Uren erna is er van alles vervangen (in mijn geval) en dan is het nog steeds hetzelfde!  1>poen is op (om de bekende reden)
2> vertrouwen raakt op in de auto

Eerst wisten we zeker dat het een aandrijfas was (renard)  2 aandrijfassen vervangen en nog steeds hetzelfde!

Toen wist Jan zeker dat het de banden waren…..
4 banden laten monteren en het maakte ook geen flikker uit…...

Motor was uitgelezen maar kon niks vinden….

Ik zoek dus tips/of mensen die er veel kijk op hebben en zeggen “kom we gaan samen zoeken” 
Ik heb natuurlijk geen zin in hopeloos alles vervangen netzolang tot de oorzaak is gevonden…

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 juni 2005 03:33 AM
  [ # 8 ]

Maar ik bedoelde ook eerst laten KIJKEN…en niet meteen repareren. Cool
Advies en zo…..

Als ze het bij Oldenhage dan WEL gevonden hebben….en jij op dit forum de Loftrompet laat schallen over deze Garage….dan zijn er 2 blij Smile

Maar laat Oldenhage er maar eens zelf op reageren. Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 03:36 AM
  [ # 9 ]

Kijk als iemand alle moeite doet om de storing te vinden dan moet je ook degene het laten oplossen toch?

Dat is wel zo netjes!  Very Happy

Eerst maar eens de storing vinden voor de zomer

(nu eerst zzzzzzzzzzzz)

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 03:37 AM
  [ # 10 ]
Bram schreef:

Maar laat Oldenhage er maar eens zelf op reageren. Wink

Ow, nu ik het allemaal nog eens een keer heb gelezen snap ik hem al Idea

Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 10:38 AM
  [ # 11 ]

Heb ik het bij deze dan gedaan? Wink

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 12:38 PM
  [ # 12 ]
René van Maren schreef:

Kijk als iemand alle moeite doet om de storing te vinden dan moet je ook degene het laten oplossen toch?

Dat is wel zo netjes!  Very Happy

Uiteraard !

Ik zie dat Menno ook al een goede indruk heeft van Oldenhage. Exclamation

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 04:16 PM
  [ # 13 ]

Re: Oldenhage

M&M schreef:

Zo krijg ik nu korting Johan Mr. Green

Wink Menno.

Jij????  IK Exclamation

Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 06 juni 2005 09:31 PM
  [ # 14 ]

je bougie kabels ? welke, en welke bougiedoppen zitten erop?

sommige van die grote dubbelwandige isodoppen, willen wel eens doorslaan op de cilinderkop.
veelal bij lpi auto’s,maar soms ook bij benzine.

bij voorkeu dus die dunne dingen gebruiken.

dan je veerring.
ik zou zo zegge, vraag eens aan daffodil wat ie van zn xm vind, na het afgelopen sleutelweekend in het zuiden.
check hier op page 13 bijna onderaan zijn opmerking over de operatie veren XM..http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162748&postdays=0&postorder=asc&start=180

ik kan roepen,ik kan gaan schelden, en ik kan dan nog meer roepen, maar je BOLLEN,,,liggen ten grondslag aan je klacht(voor zover ik uit te stukkie txt kan opmaken).

mischien is het wat om naar de volgende sleutelmeeting in Rooi te komen, welke spoedig zal komen.
greets van wupke Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 07 juni 2005 01:24 AM
  [ # 15 ]

De ontsteking zijn lange dunne doppen…

De vering had ik na laten kijken bij Renard…
De achterbollen waren originele citroenbollen (comfort) en die hebben ze niet uitgeboord…. wel bijgevuld….

De koffie Wink  is vervangen door blauwe olie, en de voorbollen waren ook gevuld….hij veert nog perfect! mooie lange slagen, dus ik snap niet dat hij dan dat korte stuiteren doet bij richels en putdeksels.

Profiel  

1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook