Nou, ik ben een persoon die altijd blijft zoeken naar andere oorzaken.
Dus ik net met mijn hoofd in de kap….zie ik ineens bij de bobine een soort condensator loshangen van de massa…(weet iemand waar dit ding voor dient)
Heb hem ff vastgezet (zomaar ergens) en ben gaan rijden….
Ik weet het niet zeker maar hij hobbelde (nog) niet!!
Vanavond weet ik meer!
Dat is ontstoring van de ontsteking. Geloof alleen dat die er meer zit om de rest van de electronica te beschermen, dan om de ontsteking zelf beter te laten werken. Maar geloven doe je in de kerk, dus… ik ben benieuwd Hij hoort inderdaad aan massa!
Dat CO percentage is idd perfect, lijkt erop dat je lambda sensor in ieder geval nog top is.
@metro : ik zei niet voor niks dat je ff naar een DHZ garage moest met 4-koloms brug… dan kan je em gewoon laten lopen en is het zo gepiept…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
web schreef:Dat is ontstoring van de ontsteking. Geloof alleen dat die er meer zit om de rest van de electronica te beschermen, dan om de ontsteking zelf beter te laten werken. Maar geloven doe je in de kerk, dus… ik ben benieuwd Hij hoort inderdaad aan massa!
Dat CO percentage is idd perfect, lijkt erop dat je lambda sensor in ieder geval nog top is.
@metro : ik zei niet voor niks dat je ff naar een DHZ garage moest met 4-koloms brug… dan kan je em gewoon laten lopen en is het zo gepiept…
De DHZ garage hier in de buurt is gesloten
Dichtstbijzijnde is harstikke ver weg dus vandaar deze noodoplossing.
Laat hem wel helemaal goed afstellen als de auto voor de apk moet.
met de verder nadrukkelijk opmerking erbij dat ze verder met hun klauwen van het veersysteem af moeten blijven (dalijk ben ik ineens mijn comfortbolletjes kwijt )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
:
René van Maren schreef::
Wat is er ?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
fftopic in rené z’n hobbeldraadje
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
ZO…..ik heb vanavond ook even een stukje gereden met de Xant van Rene.
Deze auto heeft nu 230.000 km gereden en is 9 jaar oud.
Voor zijn leeftijd en gereden km’s vind ik hem nog behoorlijk vloeiend rijden.
Qua vering zal Rene er nog andere bollen opzetten….vind hem nu nog ietsje stugger (bij NORMALE ! snelheid) over drempels dan de Xant van Renz.
Maar het tikkeltje *onregelmatig* lopen (wat Rene dus trillen noemt)...is volgens mij PUUR iets wat gezocht moet worden in de Ontsteking en/of electr. injectie (verstuivers ?)......bij continue rijden in z’n 4é versn. en 50 km p/u houd hij ietsje in ......het lijkt meer op 50 toeren minder en dan na een fractie van een seconde weer 50 toeren meer…..en dat met een tussenpose van een paar seconden.
Alsof die computer steeds de hik heeft, zeg maar….en hem af en toe ietsje minder en meteen weer meer geeft.
Ook zou dit iets met de klep-afstelling te maken kunnen hebben, maar ik verdenk eerder het boven genoemde.
De koppelingsplaat, druk (of trek) lager en drukgroep zijn voor een auto die relatief korte stukken rijdt…..nog redelijk, zo te voelen.
Ik liet in de 2e versn. even bij flink toeren de koppeling snel opkomen en merkte een ietsje slippen…..maar naar mijn mening kan die er nog wel enkele 10 duizenden km’s mee verder.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
BDP-sensor al eens gecontroleerd, schoongemaakt of vervangen?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:BDP-sensor al eens gecontroleerd, schoongemaakt of vervangen?
Nee, helpt dat? hij vonkt op tijd..dacht ik ops:
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Het is een inductieve opnemer, door het blokpatroon op het vliegwiel bepaald hij zo het bovenste dode punt (door een afwijkend stukje op het vliegwiel)
Na verloop van tijd wordt deze vuil door de troep die van de koppeling komt en vuiligheid geeft narigheid
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Waar zit dat ding??
1.8 8v
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Op de bak aan de vliegwielzijde (of motorzijde). Kan bovenop zitten of ergens aan de zijkant, weet niet precies hoe het zit
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ergens in de motorruimte dus
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gevonden?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Nee, nog niet…zou niet weten hoe dat er uit zou moeten zien