Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
de enige veiligheids klep die er tussen zit is voor het remsysteem. Loopt de druk te hoog op knapt de leiding meer niet
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:mijn aanbod was dat ik originele veerbollen bestel, deze monteer, de hoogte juist afstel en dan ga jij rijden, is het probleem opgelost laten we de bollen zitten en betaal je, is het probleem niet opgelost dan demonteren we de bollen weer,
op een avond, jij iets lekkers mee voor bij de koffie en helpen…
Klinkt super…...
Ik heb alleen net mijn nieuwe huis gekregen en zit ff krap ops:
mijn voorbollen kunnen het zeker niet zijn….ik had er nieuwe op en dat stuiteren was al aanwezig, toen heb ik van iemand gevulde bx 1,4 bollen gekregen en die veren heerlijk….het probleem zit ECHT achter!
Daar zitten twee gevulde (jaar terug) bollen van renard….
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
maar inderdaad de druk is wel op die manier af te stellen al moet je dan wel zorgen dat ej een metaal huisje bij de hand hebt en niet dat kunstof huisje van de Xantia modellen
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Is de druk gewoon domweg te meten??
oldenhage schreef:de enige veiligheids klep die er tussen zit is voor het remsysteem. Loopt de druk te hoog op knapt de leiding meer niet
en als die druk te laag gaat slaat het ventiel dicht en heb je dus ff niks meer
greets van wupper die al veel stunten heb uitgehaald met de hydrauliek.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
is dus niet zeker dat het de juiste zijn, in elke veerbol zit een schokdemper, deze bestaat uit metalen plaatjes van een bepaalde dikte en een gaatje met een bepaalde diameter. Als je weet dat er voor alle citroenen meer dan 100 verschillende bollen zijn snap je ook wel dat het heel nauw luisterd. Die BX bollen voor doen het dus prima maar das dan een gelukje. Wie zegt wat voor bollen er achter op zitten, misschien wel van een break of zo, daarom zeg ik altijd begin bij het begin en monteer (op chassisnummer bestelde) originele veerbollen. kosten tegenwoordig zo rind e 37 euro per stuk
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
kreazyV8wuppo schreef:oldenhage schreef:de enige veiligheids klep die er tussen zit is voor het remsysteem. Loopt de druk te hoog op knapt de leiding meer niet
en als die druk te laag gaat slaat het ventiel dicht en heb je dus ff niks meer
greets van wupper die al veel stunten heb uitgehaald met de hydrauliek.
daar heb je gelij in, ik zat te denken als de druk omhoog gaat
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ik weet wel zeker dat er break bollen opziten…
Althans, dat hoop ik wel
Heerlijk als jullie zo hardop denken!!
Pieter schreef:René van Maren schreef:kreazyV8wuppo schreef:je kan of een andere drukregelaar monteren of deze lager afstellen.
Hoe doe je dat stellen dan?
oldenhage schreef:die druk is niet af te stellen
waarom lees ik dan hier in het reparatieboek:
Voldoet de drukregelaar niet aan de eisen dan kan deze worden afgesteld. Varieer hiertoe de ringen (zie een plaatje dat ik niet ga plaatsen). Een vulring-dikteverandering van 0,1 mm geeft een drukverandering van +/- 1 bar. ???
verschil tussen meneer oldenhage en wupke = hij is dealer , en ik ben van huis uit hydrauliekmonteur.
heb 25 jaar ervaring in de machinebouw, en heb zelf 4 jaar lang een garage bedrijf gehad.
en door veel R&D heb ik veel truukjes op het gebied van hydrauliek.
greets de wup,, door de olie gewassen.
oldenhage schreef:Wie zegt wat voor bollen er achter op zitten, misschien wel van een break of zo
Sorry dat ik dit boeiend gesprek verstoor, maar het is een break…althans als René er niet gedeelte vanaf heeft gesloopt tijdens zijn verbouwing
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
had je toch al gelijk gegeven…..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Dat hij een dealer is was ik al achter (gisteren al ops: )
Wel een die de moeite neemt iemand te helpen…en dat vergeet ik noooooit!
zal wel een schot zijn in open doel, maar heb je al eens een brandstofsysteemreiniger erin gehad ivm je schokkende motor?
anders zou ik het zo 1 +2+ 3 ook nie weten, want dan is het gewoon even alles nachekke zoals contacten reinigen sensoren doormeten en horen en voelen wat ie wel of juist niet doet.
maar mm comp (=plc epromunit)uitlezen is niet heilig ,wat velen wel stellen.
een kapotte sensor kan wel stuk zijn, maar niet geregistreerd worden in het MM, dus niet uit te lezen.
rondje kleppen stellen wil ook wel eens helpen.
zomaar wat hardop denkend dus..
greets wup.
Simpele Ziel schreef:althans als René er niet gedeelte vanaf heeft gesloopt tijdens zijn verbouwing
ow? moest dat niet? als ik er een pick-up van heb gevouwen moeten er dan pick-up bollen op??
Ik weet het…flauw