Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
even terug ik vergis me ook wel eens, maar mijn bedoeling snappen jullie toch wel?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
kreazyV8wuppo schreef:zal wel een schot zijn in open doel, maar heb je al eens een brandstofsysteemreiniger erin gehad ivm je schokkende motor?
anders zou ik het zo 1 +2+ 3 ook nie weten, want dan is het gewoon even alles nachekke zoals contacten reinigen sensoren doormeten en horen en voelen wat ie wel of juist niet doet.
maar mm comp (=plc epromunit)uitlezen is niet heilig ,wat velen wel stellen.
een kapotte sensor kan wel stuk zijn, maar niet geregistreerd worden in het MM, dus niet uit te lezen.
rondje kleppen stellen wil ook wel eens helpen.
zomaar wat hardop denkend dus..
greets wup.
Brandstofreinger…JA
Kleppen zijn pas gemeten….advies bij de volgende wissel van de snaar…
over 110DKM 50 dus! zo veel rij ik toch niet….
oldenhage schreef:even terug ik vergis me ook wel eens, maar mijn bedoeling snappen jullie toch wel?
Tuurlijk….begrijp me niet verkeerd, ik maakte een dolletje….
Kan het nooit laten
Ik zal er eens onder kruipen want de tekst staat volgens mij naar beneden!!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
rijmaar gewoon een keer langs, kunnen we het een srustig bekijken, kost niets en volgens sommige op het forum is de koffie goed
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
doe eens een poging om dat schokken van je motor wat beter uit te leggen, mischien kan ik er hout van snijden.
maar ik beloof niks.
greets van wupke:die het liefst hardop loopt te denken.
oldenhage schreef:rijmaar gewoon een keer langs, kunnen we het een srustig bekijken, kost niets en volgens sommige op het forum is de koffie goed
Dat doe ik zeker!!! al weet ik vast WAT het is, dan kan ik het eventueel later nog bij je laten fixen…...
Moorkoppen??
Vraag aan Oldenhage..
heb je nog van die bollen liggen waar een dubbele ring op de schokbreker lzit , liggen??
ik weet niet of het orginele of imitatiebollen zijn, maar het werkt wel om de kortere slagen soepeler af te veren.
greets van wup:die op zoek is naar een cilinderkop van een CX diesel van na 83..
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
dan moet ik ieder bol afzonderlijk gaan bekijken, en je ziet maar de helft van de schokbreker, de ander ehelft zit in de veerbol, ga er altijd vanuit dat die hetzelfde is omdat hij eiegnlij beide kanten o dezelfde werking moet hebben. Jammer genoeg is daar weinig meer aan te doen, bij de DS kon je de plaatjes zelf samen stellen en zo de veerkarakterestiek aanpassen. Maar wat zoek je dan precies?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
kreazyV8wuppo schreef:doe eens een poging om dat schokken van je motor wat beter uit te leggen, mischien kan ik er hout van snijden.
maar ik beloof niks.
greets van wupke:die het liefst hardop loopt te denken.
Oke,
Als ik aan het rijden ben in de derde versnelling bij 50km/h
dan voel je dat de motor gewoon overslaat…
Hij stottert niet! maar je voelt hem trillen (niet altijd)
maar druk ik het gas in en hij moet trekken dan wordt het een stuk erger .
Hij begon van de week ook opeens tijdens stationaire loop te schommelen van 500 naar 1000 rpm….ik dacht eers aan de stappenmotor maar die doet juis wel zn werk…dit is niet het ergste…maar als je de motor in de steunen ziet hangen dan zit hij best wel vast….maar je ziet hem om de paar seconde gewoon ff schudden in de steunen….
Clear?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
map sensor
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:map sensor
Die was al vervangen door een gebruikte die van een gelijke afkwam en wel goed liep…
Ik zal morgen mijn oude er eens in klikken!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
tja….. zelf heb ik het nooit zo op gebruikt maar snap dat ook wel, kijk je blijft altijd met iets in je achterhoofd he zo van misschien is ie toch niet goed…
maar begrijp me niet verkeerd ik monteer ook gebruikte onderdelen (i.o.m. de klant)
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
euvel wat je beschrijft is het misfire gedrag.
dit kan dus soms in de bougiekabels en doppen zitten en de rest van de ontsteking.
maar dat rare stationair draaien is er niet op te rijmen.
ik zou zeggen, samen met oldenhage ff wat sensoren doormeten en niet teveel waarde hechten aan het uitlezen van de mm comp.
steek de co tester er eens in, ik denk dat je hc behoorlijk af zal wijken.
Oldenhage::ik had laatst enkele van die bollen , waar äls je op dat veerplaatje kijkt, er een 2e kleinere bovenop ligt.
dus 2 veerplaatjes op elkaar, en ja aan de achterzijde is het gelijk, echter niet altijd, immers inverend gedrag gaat gepaard met massa van de auto, uitveren is op de systeemdruk , tegen de massa in dus, en dus zwaarder, waardoor weer de schokbreker (soms) afwijkend is of kan zijn in die richting.
greets van wup, die graag zou weten of jij me aan die kop van de CX kan helpen.
lambda sonde.
mapsensor.
themperatuursensoren.
luchtweger.
en zo heb je meerdere sensoren die je ff door kan lichten , en ff stekkers kan controleren, geregeld dat het inderdaad de mapsensor is die kaduuk is, echter dat heb frequent een oorzaak, dus map wisselen wil wel helpen echter tijdelijk.
greets van wup:die geleerd heeft te zoeken naar de oorzaak, niet het oplossen van de klacht.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
kreazyV8wuppo schreef:
Oldenhage::
greets van wup, die graag zou weten of jij me aan die kop van de CX kan helpen.
wat mag het kosten?
Bart Ebben 024-3570310
Bonhoff in Epe heeft ze liggen
Bols en Kooyman
maar tja dat is allemaal met garantie en gereviseerd
gebruikt wordt lastig
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115