1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
hoe zit het nou…?
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 06 juni 2005 12:21 AM

hoe zit het nou met die opvolgers van de verschillende type’s citroens want is de C4 nou de (verre) opvolger van de BX of is dat de C5 ik dacht zelf dit:

DS - CX- XM - C6
GS/A - BX - xantia - C5
.... - ZX - Xsara - C4

klopt dit of niet
Confused:

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 06 juni 2005 12:23 AM
  [ # 1 ]

saxo - c2/c3
evasion - c8

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 06 juni 2005 12:31 AM
  [ # 2 ]

Visa>>>Eng groot gat

Test

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 juni 2005 12:50 AM
  [ # 3 ]

visa -> ax ?

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 06 juni 2005 12:52 AM
  [ # 4 ]

C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxo

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 juni 2005 12:57 AM
  [ # 5 ]
citroenbxcx schreef:

C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxo

AZU - AK - ACAdiane - C15 - Berlingo
H(Y) - C25&C35; - Jumper
Dyane - Visa - Saxo - C2/C3 (van die dyane-visa ben ik niet zeker)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 juni 2005 03:40 AM
  [ # 6 ]

BX ging toch over in ZX (goedkope modellen) en Xantia(duurdere modellen)?
Net zoals de XM niet echt een opvolger had (C5 komt na Xantia)

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 06 juni 2005 03:43 AM
  [ # 7 ]
rocco schreef:
citroenbxcx schreef:

C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxo

AZU - AK - ACAdiane - C15 - Berlingo
H(Y) - C25&C35; - Jumper
Dyane - Visa - Saxo - C2/C3 (van die dyane-visa ben ik niet zeker)

Visa was de opvolger van de Ami 8 en na de Visa kwam de AX, die was je even vergeten Wink

Groets Sam

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 juni 2005 07:41 PM
  [ # 8 ]
SAMBXSPORT schreef:
rocco schreef:
citroenbxcx schreef:

C15——berlingo
C35——Jumper
AX——- saxo

AZU - AK - ACAdiane - C15 - Berlingo
H(Y) - C25&C35; - Jumper
Dyane - Visa - Saxo - C2/C3 (van die dyane-visa ben ik niet zeker)

Visa was de opvolger van de Ami 8 en na de Visa kwam de AX, die was je even vergeten Wink

Groets Sam

waar zat ik weer met mn gedachten… Confused  Surprisedops:
da’s een bijna omvergeeflijke fout Shocked

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2005 08:36 PM
  [ # 9 ]

nu nog opvolger van de SM!

zouden ze het aandurven Confused:
liefst dit jaar nog Exclamation

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 juni 2005 01:07 AM
  [ # 10 ]

en de LN en LNA…

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 07 juni 2005 02:32 AM
  [ # 11 ]
Blueduck schreef:

Hee tussen dyane en visa zat toch ook nog de axel??????

Nee, de Visa kwam in 1978 op de markt en de Axel pas in 1984.

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 07 juni 2005 03:05 PM
  [ # 12 ]

Confused  Nu ik hier zo over nadenk,ga ik me voor het eerst afvragen hoe dat nu eigenlijk zat met die LN/LNA reeks tijdens het Visa tijdperk.  Voor zover ik weet zijn beide modellen uitgerust met 2 cilinder motoren met electronische ontsteking (zelfde motor?) en is alleen de Visa ook als 4 cilinder geleverd.  Als de LN/A reeks bedoelt was om het gaatje te dichten tussen een dyane of 2cv en een Visa,waarom dan een 2 cilninder Visa op de markt gooien? Of is die 2 cilnder Visa weer de opvolger van de LN/A reeks? En kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een LN en LNA? Bij de GS/A is me dat wel duidelijk,maar hoewel ik vaak in een LNA van een vriend van me heb gereden,heb ik me verder nooit zo verdiept in dit model. Surprisedops:

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 07 juni 2005 03:53 PM
  [ # 13 ]

Even uit het hoofd:

Verschil tussen LN en LNA is de motor. LN heeft de bekende 602 cc de eerste LNA’s de 652 cc uit de VISA Special/club. De LNA is later ook geleverd met de 1124 cc motor uit de VISA Super. De eerste LNA’s zijn van buiten bijna hetzelfde als de LN’s.Later heeft de LNA een facelift ondergaan. Dikkere bumpers, ander achterlichten etc.
De LN was het eerste model nadat Citroën deel uit ging maken van het PSA concern.

De VISA is in feite de opvolger van de Ami8. De LN is gewoon een stadsautootje Wink En geen gaatjes dichter. LN was er al eerder dan de VISA.

Jeroen

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 22 juni 2005 06:08 PM
  [ # 14 ]

Toch vind ik dat de Visa nooit geévenaard is. Zelfs in een C15 heb ik het
Visa-gevoel niet. Net als met de BX. De Xantia en zeker de XM zijn hele fijne / mooie auto’s, maar de BX is toch mijn favoriet. Ik wil nooit meer anders. Ik rij er over 50 jaar nog in denk ik.

Test

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 juni 2005 06:16 PM
  [ # 15 ]
Thijsvandebles schreef:

Net als met de BX. De Xantia en zeker de XM zijn hele fijne / mooie auto’s, maar de BX is toch mijn favoriet. Ik wil nooit meer anders. Ik rij er over 50 jaar nog in denk ik.

Wil je even een rondje GS rijden!  Very Happy Wink  Very Happy

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook