Stotterende gti turbo
Als de motor warm was liep ze redelijk rond,de koude start was goed maar stationair lopen met een koude motor dus mooi niet.
Je kon aan de uitlaatgassen ruiken dat de motor heel laag in de co zat.
Stellen op de luchtmeter gaf geen reactie,dus de luchtmeter eerst vervangen.
Toen ik de luchtmeter aan het verwijderen was bleek het luchtfilter half verpulverd te zijn niet zo gezond voor de motor.
Met een andere luchtmeter en een goed filter liep ze niets beter,op zoek dus naar valse lucht.
Bij een gti turbo 1 loopt er een pijp van het inlaatspruitstuk naar de turbo,in de pijp zit een alu buisje afgedicht met twee o-ringen die normaal van rubber zijn.
Die van mij waren zo’n beetje van hard plastic,vervangen dus.
Probleem opgelost,nu nog een goede grote beurt dan kan ze er weer een jaar tegen.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
@ray
Geraak je nog aan die rubber ringen die in het koppelstuk van de turbo zitten.
Ik heb ze een jaar of 2 geleden besteld bij Citroën maar ze waren niet meer leverbaar toen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
O-ringen
Ik heb bij citroville nog een setje kunnen vinden of er nog meer van zijn weet ik niet ?,o-ringen kun je ook universeel kopen.
Vaak hebben ze bij automateriaalzaken wel een bak met allerlei maten liggen gewoon even zoeken.Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Nooit geweten dat je een diesel versnellingsbak met een GTi kunt combineren
Maargoed, ik zal zien wat het wordt
Kan ik het ook doen
Maar heb je alles wel goed afgesteld, want nogmaals: Een CX moet het eigenlijk wel kunnen hebben, ondanks ie een keer zo zwaar is als een Golf.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
cx versus golf
Het probleem van de cx tegen een kleine gti is z’n gewicht,een “kleine” gti ( zoals golf 2.0 of honda crx)zal hem er altijd uittrekken.
Een keer op snelheid zal het niet veel meer uitmaken.
Alle cx gti’s die ik gehad heb (met 5-bak) liepen tegen de 210 aan.De 2.4, de 2.5 zelfs de 2.5 break met katalysator.
Ik heb een gti turbo nog nooit boven de 230 gehad,misschien gaat het met deze een keer lukken?.
Moet ik nog rekening gaan houden met het type band wat eronder ligt,een klapband op die snelheid….....
Racen kun je hier in nederland toch niet,hoogstens op het circuit.
Maar zo af en toe in duitsland (ik woon 20 km van de grens)blijft natuurlijk leuk.Er staat natuurlijk niet voor niets gti (turbo) achterop!. Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Haha, nee idd.
Maar een normale GTi haalt de 210 ook niet, volgens de cijfertjes.
Volgens de cijfertjes is dat 201km/h.
0-100 in 8,9 seconden
De turbo 2 haalt geloof ik wel de 230.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Weer een stap(je) verder
Vandaag heb ik de bovenste motorsteun, en het dasboard vervangen.
De tankmeter was voldoende geweest,maar ik had nog een goed exemplaar liggen dus iets minder werk.
Gelijk maar een andere bestuurdersstoel gemonteerd van de oude lag de bekleding op de achterzijde los,ook het tapijt is vervangen door een net exemplaar.
Morgen krijgt ze een grote beurt,bougies, motor/versn.bak olie en kleppen stellen,nu beginnen de kosten te komen.
Ik ga ook op zoek naar een sportluchtfilter,ik heb wel eens een type gezien wat je zo op een luchtmeter kunt schroeven,dat moet hem worden.
Ook heb ik ontdekt dat er nog een oud gemini alarm zit met een enorme bos bedrading.
Dit alarm staat in combinatie met de c.v,en heeft destijds ook als startonderbreking gewerkt,de c.v is al dood.Straks houd de auto er ook nog mee op,eruit dus die rommel.
Ik ben niet zo handig met de multimeter,een kameraad van mij verdiend er z’n brood mee dus dat gaat wel goed komen. Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Sportluchtfilter
Heb vandaag een sportfilter gekocht en gemonteerd,de cx is beduidend beter gaan trekken.
Ook nog wat cosmetische verbeteringen doorgevoerd,zoals een andere achterbumper en een setje nette verstralers.
De lhm is ververst,het systeem gereinigd.
De bakolie is vervangen door een vol syntetische olie met een extra toevoeging (teflon),ik heb daar goede ervaringen mee.
De bougies zijn nieuw gaan nog wel even mee,de motorolie met filter word pas ververst als ik de olielekkage aan de distributiezijde verholpen heb.
Ik heb de auto nagekeken voor de apk,heb de nodige mankementen gevonden: bovenste fuseekogel,beide remslangen,binnenste stuurkogel,motorsteun bakzijde.
Heb ik morgen weer wat te doen in borculo,zal wel niet lukken op een avondje. Gr raymond
Het was een cx of niks
Alle kleine beetjes helpen
Vandaag heb ik niet veel kunnen doen,zat alles een beetje tegen.
Ze zijn erg druk in borculo,m’n auto kan alleen na werktijd de brug op.
Bij het verwijderen van de baksteun braken 2 bouten af ,heb ik er uit moeten boren.
De binnenste stuurkogel ging zonder problemen,de remslang rv wou niet los,uiteindelijk heb ik een moer moeten doorslijpen,toen kwam er beweging in.
De ruit rv heb ik vervangen,de gelijder was er van af geroest.
De deursloten heb ik gelijk maar vervangen waren niet veel soeps meer,het slot van de achterklep en het contactslot volgen nog,is wel prettig als alles met een sleutel werkt.
Uiteindelijk is dit alles wel gelukt,met hier en daar een vloek.
Morgen dus de bovenste fuseekogel rv en de remslang rv vervangen,en even kijken of ik die immitatie knalpot een beetje gasdicht kan krijgen.
Donderdag is de apk . Gr raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
WAAR BLIJVEN DE;
FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO’S
Foto’s alleen op vrijdag
Ik heb zelf geen camera,moet ik even bij een kameraad regelen.
Bovendien moeten de borbet velgen er nog onder,en de cituning a.wielschermranden (in borculo liggen er nog een paar in kleur). Effe wachten nog.
Het was een cx of niks
Hmm, ik ben niet zo’n Citroën-expert, maar dat het aan de draagarmlagers kon liggen…
Naja, een rotprobleem bij de BX, toch?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
apk
Ik ben nog niet veel verder gekomen met de cx,ze is al wel (af)gekeurd,ik weet nu wat ik er voor de apk aan moet doen.
Het is minder als verwacht,van de fuseekogel hoef ik alleen het hoesje maar te vervangen.
De uitlaat gasdicht krijgen is een ander verhaal,hij lekt ook aan de voorzijde.
Als ik pech heb moet de hele turbo er voor weg, klote klus.
Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Nwe apk
Ze kan er weer een jaar tegen,nog lang niet uitgesleuteld ,dat kan ook niet anders met een gti t. van 500 euro.
Kostenplaatje kan ik nog niet maken,ik heb de rekening nog niet.
Dat komt na zaterdag wel.
Gr raymond
Het was een cx of niks