2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Wie helpt mij aan een nieuwe motor?
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 09 juni 2005 09:38 PM
  [ # 16 ]

Re: Wie helpt mij aan een nieuwe motor?

BXsport1986 schreef:

Weet nog wel een BX Sport motor voor je! Zou wel stoer zijn, een Biarritz met een 1.9 op carbs! Maar daarnaast staan hier in nederland op Marktplaats en op Speurders ook een aantal 1.4 BX voor heel weinig! kan je alle onderdelen gebruiken en de rest verkopen!

Ik weet dat je in NL makkelijk van motor kan wisselen maar in België komt daar gewoonlijk een hele papierwinkel bij kijken als het niet net dezelfde motor is…
Of ben ik daarin verkeerd?

Profiel  
 
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 14 juni 2005 01:40 PM
  [ # 17 ]

Vandaag auto binnengedaan in de garage.
Garagist denkt dat het de koppakking is.
Hij gaat m eens verder onderzoeken en we zullen straks dus wel weten of dat nu het probleem is.

Profiel  
 
hwhovis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 24 juni 2005 10:57 AM
  [ # 18 ]

BX motor te koop!!!

1600 TZI blok 170.000 km
Bel 06-53984445

Profiel  
 
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 24 juni 2005 03:25 PM
  [ # 19 ]

Re: BX motor te koop!!!

hwhovis schreef:

1600 TZI blok 170.000 km
Bel 06-53984445

Dank voor het aanbod en als het nu eenvoudig was (ivm de papierwinkel hier) om een 1600 blok te wisselen met een 1400 zou ik het wel overwegen.
Ben eigelijk opzoek naar een 1400 blok en liefst niet te ver van leuven.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 24 juni 2005 06:02 PM
  [ # 20 ]

Hoi wederom,
1400 auto kan je vinden voor 50€ met goede motor, wil je wel helpen met hem te wisselen, maar wie zegt dat het niet helpt met enkel de kleprubbertjes te vervangen. Laat maar wat weten.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 24 juni 2005 11:14 PM
  [ # 21 ]
B.elgi.X schreef:

Hoi wederom,
1400 auto kan je vinden voor 50€ met goede motor, wil je wel helpen met hem te wisselen, maar wie zegt dat het niet helpt met enkel de kleprubbertjes te vervangen. Laat maar wat weten.

dat zal zeker wel helpen Smile Maar of dan die motor nog goed is is maar de vraag…
Ik heb er niks dan last mee, een echte miskoop zeg maar…
Wanneer ik in de garage een andere koppakking moet laten steken en kleprubbers enz. dan kost het me minstens evenveel als een andere motor zoeken en die er door iemand te laten inhangen (ik ben wel op zoek naar een motor waarbij ik de garantie heb dat hij nog goed is, anders heeft het ook geen zin)

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 juni 2005 11:31 PM
  [ # 22 ]

Ik heb er niks dan last mee, een echte miskoop zeg maar…

Well pardon me maar tot nu toe heb je het gehad over een rookwolkje bij het starten en wat olielekkage waarbij vermoedt wordt door een garagist dat de koppakking door is…

Hoezo miskoop dan?

Hoe vaak heb je al olie moeten bijvullen en hoe veel?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 25 juni 2005 02:03 AM
  [ # 23 ]

1,5 liter op 1000km ongeveer,
ja, wel de man die m verkocht heeft was nogal een bedrieger.
Hij zei dat de auto van hem was 2 jaar mee gereden heeft en dat hij het nog perfect deed.
Achteraf blijkt dat hij gewoon handelt in autos, zelf niet met de auto gereden had. In de motor dikke pap heeft gekapt om het lek te camoufleren. een lager van de distributie riem die piepte was zogezegd een V-snaartje dat wat aangespannen moest worden. Ik heb niet veel vertrouwen meer in die motor . En dat komt door die vent van wie ik m kocht. die heeft mij int zak gezet. Ik zou er dus niet stom van staan dat de teller serieus is terug gedraaid en dat die motor er erger aan toe is dan dat het eigelijk zou mogen zijn. Volgens de garage kan hij nooit legaal door de keuring zijn gekomen. En dat is door de verkoper gedaan. Dik geld onder de tafel gestoken in het keuringsstation om zogezegd een probleemloze auto te kunnen verkopen….
Ik steek dus liever een motor waarvan ik zeker ben dat hij ok is dan deze te laten maken (wat mij minstens evenveel kost) en daarna blijkt dat de motor toch eigelijk al lang klaar was voor de schroothoop

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 juni 2005 03:52 AM
  [ # 24 ]
lochlander schreef:

1,5 liter op 1000km ongeveer,
ja, wel de man die m verkocht heeft was nogal een bedrieger.
Hij zei dat de auto van hem was 2 jaar mee gereden heeft en dat hij het nog perfect deed.
Achteraf blijkt dat hij gewoon handelt in autos, zelf niet met de auto gereden had. In de motor dikke pap heeft gekapt om het lek te camoufleren. een lager van de distributie riem die piepte was zogezegd een V-snaartje dat wat aangespannen moest worden. Ik heb niet veel vertrouwen meer in die motor . En dat komt door die vent van wie ik m kocht. die heeft mij int zak gezet. Ik zou er dus niet stom van staan dat de teller serieus is terug gedraaid en dat die motor er erger aan toe is dan dat het eigelijk zou mogen zijn. Volgens de garage kan hij nooit legaal door de keuring zijn gekomen. En dat is door de verkoper gedaan. Dik geld onder de tafel gestoken in het keuringsstation om zogezegd een probleemloze auto te kunnen verkopen….
Ik steek dus liever een motor waarvan ik zeker ben dat hij ok is dan deze te laten maken (wat mij minstens evenveel kost) en daarna blijkt dat de motor toch eigelijk al lang klaar was voor de schroothoop

Dan heb je best kans dat er al tijden geen olie meer is verversd. Als je dat eens als eerste doet? Dan kun je altijd nog kijken wat er voor verbruik over blijft.

Oude (verdunde) olie smeert niet meer en de motor gaat daardoor olie lekken als een vergiet!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 25 juni 2005 03:34 PM
  [ # 25 ]

olie heb ik direct ververst daarmee dat ik weet dat er dikke pap in zat.
‘t is ook sinds dien dat hij zo veel verliest

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 27 juni 2005 01:15 AM
  [ # 26 ]

heb je de olie zelf vervangen ??

heb je dan ook een nieuwe koper ring op de carter-plug gedaan ??? kijk daar eens naar, misschien dat ie niet goed afsluit en daar zijn olie verliest Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 juni 2005 01:34 AM
  [ # 27 ]
vortex schreef:

heb je de olie zelf vervangen ??

heb je dan ook een nieuwe koper ring op de carter-plug gedaan ??? kijk daar eens naar, misschien dat ie niet goed afsluit en daar zijn olie verliest Wink

Lekken na het verversen, tja…. controleren kost weinig idd.

Als je geen olie ververst (dus met dikke pap rondrijdt = mogelijk gewoon érg oude olie, dat wordt ook een soort teer) dan zou je eerder een hoog verbruik verwachten dan een forse lekkage.
Anderzijds is het rondrijden met teer /dikke pap wel erg slecht voor de motor, dus is de zoekactie mogelijk niet eens zo heel erg overdreven.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 27 juni 2005 02:27 AM
  [ # 28 ]

olie vervangen bij citroën zelf dus ik denk dat die mensen wel weten hoe ze dat moeten doen.
Doe niks zelf omdat ik de plaats en het gereedschap en de kennis niet heb.
(laat staan de handigheid).
Lekt niet alleen olie maar verbrand ook wat olie ik ruik het wanneer ik met het raam open rijd.
Ja, ik weet niet wat de oorzaak is van het lekken of het verbruik maar ik weet wel dat de vorige eigenaar(s) hem heel slecht behandeld moeten hebben.
Ik had voor het olie verversen inderdaad een zeer hoog verbruik 12l /100km.
Maar na het verversen is dat teruggevallen op 9l ongeveer

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 juni 2005 03:54 AM
  [ # 29 ]
lochlander schreef:

olie vervangen bij citroën zelf dus ik denk dat die mensen wel weten hoe ze dat moeten doen.
Doe niks zelf omdat ik de plaats en het gereedschap en de kennis niet heb.
(laat staan de handigheid).
Lekt niet alleen olie maar verbrand ook wat olie ik ruik het wanneer ik met het raam open rijd.
Ja, ik weet niet wat de oorzaak is van het lekken of het verbruik maar ik weet wel dat de vorige eigenaar(s) hem heel slecht behandeld moeten hebben.
Ik had voor het olie verversen inderdaad een zeer hoog verbruik 12l /100km.
Maar na het verversen is dat teruggevallen op 9l ongeveer

Mmm, ik bedoelde eigenlijk “olieverbruik”, maar 1. als je het ruikt en 2. als het het verbruik zo beinvloed heeft, tja zoek dan maar een ander blok inderdaad.
Oude olie tast de klepseals aan en als je er lang genoeg mee doorrijdt gaan ook de zuigerveren kapot. Hoe ver bij jouw blok de schade gevorderd is weet je pas als je ‘m uit elkaar haalt.

Maar…..: als je zelf al geen olie ververst, waar denk je dan aan te beginnen als je er een ander blok in moet takelen?

Als je dat laat doen gaat je dat echt een kapitaal kosten ter grootte van een paar flink opgeleukte top-serie BXen. Is niet bepaald “effe” werk, meer iets in de ordegrootte van een dag klussen oid, en een garage zal het niet te krap incalculeren en enige zekerheid inbouwen voor tegenvallers.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 27 juni 2005 04:05 AM
  [ # 30 ]

Voor een 1400 blok wisselen moet je toch zeker 2 werkdagen rekenen. Het is wel iets makkelijker dan een 16V wisselen aangezien je meer ruimte hebt, maar er komt veel meer bij kijken dan alleen het blok er in te hangen.  Wink

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook