Koelsysteem 3.0V6
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 07 juni 2005 11:44 PM

Wie kan me vertellen waar de aftap plug van het koelsysteem van een 3.0V6 zit en waar de thermostaat zich bevindt.
Persoonlijk heb ik wel een goed idee, maar voordat ik begin los te draaien wil ik graag zeker weten dat ik het goede losdraai (en niet dat ik iets losmaak en m`n moter valt op de grond Wink ).
Zijn er specifieke zaken waar ik op dien te letten bij het vervangen van de koelvloeistof met dit type moter ?
Alle advies is van harte welkom.
Dus iemand die al eens met dit (3.0V6) bijlte gehakt heeft; laat van je horen.
Alvast bedankt.

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 juni 2005 02:10 PM
  [ # 1 ]

De thermostaat zit onder de motorsteun, daar waar de dikke slang die naar de radiator loopt. Onderaan, waar de slang zit, vind je een schroef, als je die losdraait, loopt het koelwater eruit.

Thermostaat vervangen is een t#ringklus, als je de motorsteun loshaalt, moet de motor ondersteund worden, hij hangt er nl. aan.

Ik heb het vorige maand maar laten doen bij Civer, kostte 100 euro ofzo

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 08 juni 2005 02:39 PM
  [ # 2 ]

Willem;
Ik had eigendlijk van niemand anders een antwoord verwacht dan van jouw maat.  Wink
Bedankt, ik zal vannacht maar weer eens eronder gaan liggen en kijken wat ik doen kan; echter gezien de prijs die je noemt….misschien maar beter LATEN doen.
I love the beauty and ellegance of a Citroën XM…just wished I had a f*cking bridge to put her up!
Zonder brug begin je verdomd weinig met zo`n dame heb ik al in de gaten.

Willem, nu ik toch je aandacht heb; om de olie in de transmissie te verversen (en het filter schoon te maken); het ronde plaatje los halen dat met 3 bouten onder de transmissie bevestigd is ?

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 juni 2005 09:12 PM
  [ # 3 ]

ja, 3 10mm boutjes en dan aan het plaatje trekken. Wedden dat de olie meteen je mouw in loopt Razz
ATF irriteerd behoorlijk, meteen je handen goed schoonmaken als je gemorst hebt.

Filter kan je nieuw bestellen, alleen niet bij de dealert. Ik maak hem altijd schoon met wasbenzine en perslucht

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook