En vandaag dus eens even naar de bandenboer om er rubber op te laten leggen. hier de resultaten:
VOOR het bandenboeren:
BIJ het bandenboeren:
Eerste aanblik van de GTi velgjes onder de BX
NA het bandenboeren, en 308 euro armer:
Ziet er goed uit, maar heb je nou 185 eronder gelegd?
Of is het toch 195?
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Ziet er mooi uit joh!
Binnenkort wordt er ‘s nachts een witte GTi in Hoensbroek gesignaleerd, en zijn Mark z’n velgjes in één nacht ineens heel erg gesleten… ongeveer zoals mijn velgen nu
Mijn oude velgjes zien er mooi uit!! Ik heb mijn huidige velgen ong. 3,5 jaar geleden dezelfde behandelinge gegeven. Ze zijn nu niet meer zo mooi als toen: moersleutels, steenslag eisen hun tol. Maar toch: het kan er nog steeds goed mee door. Je kan er in elk geval wel vanuit gaan dat het nog wel even mooi eruit blijft zien!
Ik vind 308 EUR niet duur voor 4 nieuwe banden. Ik was indertijd al meer kwijt. Bij mij is er indertijd Michelin (Energy) X1H 185/60 R14 opgegaan. Na 3.5 jaar en ong. 65.000 km kan ik concluderen dat er met deze banden weinig mis is. Slijtvast, comfortabel en stil. Grip op nat wegdek is duidelijk minder dan op droog wegdek. Maar het lijkt me ooi niet meer dan normaal om de rijstijl bij nat weer aan te passen, dus ik heb er geen problemen mee. Ik hoop dat de opvolgers van deze generatie net zo goed zijn en enigszins betaalbaar. Ik heb er indertijd 340 EUR voor betaald.
Ze zitten nu voor ong. op 3 mm en achter rond de 4/5 mm. Ze gaan er in oktober af om plaats te maken voor winterbanden. In het voorjaar zal het dan wel noodzakelijk worden de voorbanden te vervangen.
Wat heb jij er voor spul op zitten?
Nou, ik heb bij de kwikfit aan de 4 halen 3 betalen actie meegedaan, daarom is het ook goedkoper. Ik heb er 4 Michelin Energy’s (a 80,95) onder laten zetten, Energy 3a geloof ik.. 185/60/R14 82H. Verder laten balanceren (11,90 per stuk) en uitlijnen, en dat voor 308 euro. Bij andere zaken was dat meer richting 400 euro.
Je merkt dat het anders is bij het rijden, het is stiller, soepeler.. M’n oude banden (met velg) heb ik nog liggen, 5 stuks, inclusief 16 wielbouten. Qua profiel zijn ze prima, allemaal zo’n 4~5mm, maar het rubber is flink droog. Als iemand interesse heeft (prijs ERG laag), gewoon mailen.
Dat ziet er weer heel fris uit, toch fijn dat er mensen zijn die toch nog wel wat centen besteden aan hun bx.
Knap werk Mark! :photo
Groets Sam
Mijn velgen liggen te wachten in de kelder Eerst komt de Ami 8 aan de beurt, die mag deze winter tot de laatste vijs uit mekaar.
Groets Sam
Vind 308 euro toch nog best aan de prijs.
Ik heb bij mijn bx dezelfde bandenmaat eronder en ik was 220 euro kwijt, en dat was nog inclusief een half uur bijpolijsten vd velgen (band liep leeg door gecorrodeerde velgrand) uitbalanceren, monteren en montage.
Zijn wel viking banden en geen michelins maar dan nog. Wist niet dat het prijsverschil zó groot was.
Heb onder al mijn auto’s tot nog toe viking gehad en de levensduur van die dingen is echt prima voor elkaar (laatste auto hadden ze 40.0000 onder gezeten en het profiel was nog prima in orde, en ik had in die auto niet bepaald een rustige rijstijl)
Vind de vikings wel iets stugger dan michelins maar dat is marginaal, en dat is het prijsverschil met michelins niet!
Vind de velgen overigens enorm!!!!!!! mooi geworden!
Je bx ziet er trouwens ook perfect mooi uit.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
super mooi geworden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
metro2005 schreef:Vind 308 euro toch nog best aan de prijs.
Ik heb bij mijn bx dezelfde bandenmaat eronder en ik was 220 euro kwijt, en dat was nog inclusief een half uur bijpolijsten vd velgen (band liep leeg door gecorrodeerde velgrand) uitbalanceren, monteren en montage.
Die 308euro was de goedkoopste manier om aan Michelins te komen. Het zaakje is wel uitgelijnd, dat kostte 40 euro extra. Bij andere zaken kostte het meer dan 400 euro (zoals ik al zei). Die Michelins waren volgens mij de duurste banden die ze daar hadden, dus ik denk dat dat toch het grootste verschil maakt.
Vind de velgen overigens enorm!!!!!!! mooi geworden!
Je bx ziet er trouwens ook perfect mooi uit.
Thanks die van jou ook hoor, echt een zeldzaam mooie (lichtgrijze) GTi. normaal vind ik dat een… minder mooie kleur.
Nu kan ik weer eens verder gaan aan m’n digidash
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hey Mark!
Ziet er puik uit man!
ik zit gvd nu met en een rotte koppeling, en een rotte band
kan ik helemaal niets meer
mer goe, we sleutelen rustig verder!
morgen sjek ik ff voor die vuldop, maar 99% zeker dak hem nog heb
we pmmen er nog over
Maar strakke velgjes man, echt zeeeeer vet!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX