Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Voor m’n bx ben ik op zoek naar speakers voor inbouw in de deuren. de afstand tussen de schroeven is grofweg 13,5 cm…welke speakers kan ik nou het beste aanschaffen. Ik zie maten van 10,13,16 cm maar welke past nou??
Alvast bedankt,
Rien
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
er zijn hier vast mensen die het weten
maar in de winkel weten ze het vaak ook wel
suc6
De meeste speakertjes hebben geen gaten maar sleufjes als bevestigingspunt, zodat de schroefgatafstand een beetje kan/mag varieren. Dus kun je die van 13cm nemen. Let wel op dat je een speaker koopt waarvan de tweater niet te ver naar voren steekt, anders past het plastic roostertje niet over de speaker, of heb je voordurend gerammel/trillingen van de speaker tegen het rooster aan.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Je kunt gewoon 13 cm speakers nemen. Misschien handig om eens te snuffelen bij een ruim gesorteerde elektronicazaak voor een setje speakers van Visatone of een anders minder bekend merk. Ik heb zelf enige jaren geleden flink geld gespendeerd aan een Pioneer-setje met losse tweeters, wat vrijwel perfect paste, maar qua geluid vind ik het niet bijzonder, en dus eigenlijk te duur.
Leukste is wel als je dan een setje met losse tweeters neemt, die kun je dan namelijk onder de roosters in je dashboard plaatsen, wat een wat betere hoge-tonen weergave geeft, alleen al door de gunstigere plaatsing. Stel je van de lage tonen weergave niet teveel voor, er zit niet echt een lekkere baskast achter in de portieren. Als je lage tonen belangrijk vindt zul je iets in de kofferbak moeten verzinnen. Qua prijs kun je het zo duur/ goedkoop maken als je zelf wilt.