Het stalen/kunststof motorkapverhaal intrigeert me. Ik was nieuwsgierig of we hier met z’n allen een soort formule kunnen ontwikkelen, waarmee het raadsel is opgelost. Misschien dat we een soort lijn kunnen ontdekken in welke BX er een stalen motorkap heeft.
Daartoe maken we een lijstje, dat iedereen telkens mag kopiëren en plakken met zijn/haar(?) aanvullingen.
Bij “vervangen?” gaat het erom of er ooit een nieuwe kap op is gekomen.
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
19 GTi / 11-1986 / o / p
16 TGI / 10-1992 / o / s
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
19 GTi / 11-1986 / o / p
16 TGI / 10-1992 / o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
19 GTi/08-1991/n/p
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Op zich handig als we elkaars aanvullingen dan overnemen…
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
19 GTi/08-1991/n/p
19 Sport / 09-1986 / n / p
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Heb de hele riedel die ik (of mijn broertje) gehad heb er maar opgezet… 5 stuks!
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
19 GTi/08-1991/n/p
19 Sport / 09-1986 / n / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
Sport /07-1986/ o / s
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TRI / 6-1987/ o / p
16 TRS /01-1985/ o / p
deur63 schreef:Als Bram hier gaat posten is de lijst meteen 3x zo lang
Bram post hier niets….
Dan zit meteen de harddisk van de server vol!
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
19 GTi/08-1991/n/p
19 Sport / 09-1986 / n / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
Sport /07-1986/ o / s
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TRI / 6-1987/ o / p
16 TRS /01-1985/ o / p
14 RE / 11-1988 / n / p
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
Dat zijn er ook maar 4 hoor De rest ik overgnomen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
1.6 tzi automaat 03-1991 o plastic
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
M&M schreef:Weet je dit zo op te lepelen
Ik heb alleen de 4 onderste wagens toegevoegd hoor, meende dat dat de bedoeling was ops:.
Nee, zo’n wagenpark aan BX’en hebben we nou ook niet gehad. (wel totaal meer dan 5 ton mee gereden).
Jij hebt toch ook een 19TZI onder uwen achterwerk gehad?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
14 TE/10-1990/o/p
19 TZI Break/1991/o/p
19 Digit/3-1986/o/p
19 TRS/9-1987/o/p
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
19 TZI/03-1992/j/p (vorige (lange)motorkap was overigens ook van plastic)
hm.. tot nog toe is de enige regelmaat dat er geen regelmaat is… 3 van de 5 stalen kappen zijn uit 1992, een uit 1998 en eentje uit 1986.
citroen BX ..een van de laatste bouwjaar 1992 /1993 als ik me niet vergis.
Maar inderdaad er is helemaal geen regelmaat in daar bij citroen ...dus is altijd afwachten wat er op je voorkantje ligt te rusten ...stuk blik op plastic kapje. Voorkeur gaat uit naar ijzer kapje verkleurd ook veel minder dan de plastic versie
Citroen rolls better then a Rolls!!
Re: Pietje Bell en het Raadsel van de Stalen Motorkappen
Harm schreef:Het stalen/kunststof motorkapverhaal intrigeert me. Ik was nieuwsgierig of we hier met z’n allen een soort formule kunnen ontwikkelen, waarmee het raadsel is opgelost. Misschien dat we een soort lijn kunnen ontdekken in welke BX er een stalen motorkap heeft.
Daartoe maken we een lijstje, dat iedereen telkens mag kopiëren en plakken met zijn/haar(?) aanvullingen.
Bij “vervangen?” gaat het erom of er ooit een nieuwe kap op is gekomen.BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
19 GTi / 11-1986 / o / p
16 TGI / 10-1992 / o / s
Raadsel?
Origineel is alles kunststof tot ik schat modeljaar 1993, da’s dus 2e helft 1992. Vervangingsexemplaren waren van staal, tenzij ze van een sloper kwamen en dát is dan weer te zien aan de ingegoten datumstempels die niet kloppen met de datum van de auto.
Enige voorbehoud maak ik voor de turbodiesel, de luchttunnel voor de intercooler onder de motorkap heb ik nog nooit origineel gezien onder een stalen kap.
Had je dit willen onderzoeken dan had je het 5 jaar eerder moeten doen, nu heb je domweg teveel opgelapte autos rondrijden.
Ich bin ein Breaker