hans2 schreef:M&M schreef:Alle CX ‘en zijn fraai mijn inziens , maar ik ga voor de 2’de serie .... en dan het liefste een Zwarte ( of zilveren ) GTi Turbo II
sluit ik me graag bij aan serie 1 is mooi ook ik ga voor serie twee scheelt e
en hoop roest ach beide series hebben hun charme
maar de prestige vind ik het einde
Op de Xantia na ben ik bij alle Citroëns meer fan van de 2eof zelfs 3e serie’s
Bij de CX ook, ik ben nog niet oud genoeg om de T1 te waarderen en hou eigenlijk wel van de degelijkheid en stabiliteit die T2 uitstraald, en natuurlijk dat in ‘87 de T2 geleverd werd
Blijf het jammer vinden dat die zwarte GTI Turbo II van ‘87 niet doorging toen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
De CX is een mooie auto, vooral de grote motorkap en agressieve neus, reken maar dat je voorganger opzij gaat als deze in zijn binnenspiegel opduikt en dichterbij komt
Kan iemand een “CX-Leek” (ikke dus) uitleggen wat jullie bedoelen met “smalspoor” :
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZX1.4i schreef:Kan iemand een “CX-Leek” (ikke dus) uitleggen wat jullie bedoelen met “smalspoor” :
Doc schreef:
De “smalspoor CX” is van voor medio 1981(ik dacht juli 1981). Halverwege 1981 heeft Citroën een grotere spoorbreedte toegepast op de CX. Vanaf 1982 heeft de CX ook bredere spatschermen vóór. Dit is om de montage van TRX-banden mogelijk te maken. Let wel dat een CX met smallere spatschermen dus niet altijd een “smalspoor-CX” is.
Ach zo, ik heb dat over het hoofd gezien ops:
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:Op de Xantia na ben ik bij alle Citroëns meer fan van de 2eof zelfs 3e serie’s
Bij de CX ook, ik ben nog niet oud genoeg om de T1 te waarderen en hou eigenlijk wel van de degelijkheid en stabiliteit die T2 uitstraald, en natuurlijk dat in ‘87 de T2 geleverd werd
Blijf het jammer vinden dat die zwarte GTI Turbo II van ‘87 niet doorging toen..
dat heb ik zelf ook, vaak vind ik de 2de serie mooier.
voor de meeste modellen geld voor mij dat ze een wat stoerder uiterlijk hebben. en vaak worden daar ook nog dikkere banden onder gezet.
alleen ik heb dat ik het bij de XM moeilijk blijf vinden welke er nu mooier is
bij de CX snap ik wel waar je meer van houd, een serie 1 zeker met veel chroom geeft meer de uitstraling van een oldtimer.
CX serie 2 geeft denk ik een iets meer allerdaagse uitstraling en vind ik er sneller en sportiever uitzien
@patje74 voor jou een logische keuze een serie 1, dat is toch een beetje een grote GS
Smalspoor is sowieso beter te herkennen aan de smallere C-stijl. Bij een Prestige is het moeilijker te zien. Weet iemand of de zilveren rechtsgestuurde CX Prestige uit 1981 die op http://www.aagarage.com te koop staat een breed-of een smalspoor is? Alvast bedankt.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: cx serie ?
ray schreef:Ze hebben allebei hun charme’s,ik vind de oer cx’en een beetje te gedateerd.
Ik vind dat een cx diravie moet hebben en een 5-bak,is eigentlijk ook een stuk confort.In mijn geval zou ik voor een tussenmodel gti turbo gaan.
Zo denk ik er ook eigenlijk over.
De oer CX’n vind ik te kaal , een meer “aangeklede” CX heeft een robuustere uitstraling.
De mooiste van de serie 1 vind ik een zilver grijze smalspoor Prestige met verhoogd en vinyldak en TRX velgen natuurlijk
De serie 2 heeft een moderner voorkomen en een GTiT(2) heeft dan nog volgens mij 1 van de mooiste interieurs uit zijn tijd.
De kunstof bumpers geven een krachtig voorkomen, ook rijdt een serie 2 volgens mij stabieler en geruislozer dan de serie 1.
Maar als ik dan toch moet kiezen ga ik voor een kombinatie van de 2 ,het tussenmodel
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat mij betreft, serie 1, van september 78 tot september 81. Met smal spoor en “bol"asbak, zonder sierlijsten en met “moondisk” wieldoppen!
En dan ook 2400 motor, met 5-bak en carburateur! Geweldige auto, snel, comfortabel en heel mooi! En zeker geen pallas model met al dat vieze RVS glimwerk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Type 1, zonder twijfel. Het dichtst bij het Opron ontwerp. Ik vind de plestik bumpers van de type 2 verschrikkelijk lelijk. Dat type 1 harder rot vind ik geen argument, zo’n auto koop je op emotie, en dat mis ik bij type 2 (vind type 1 een gracieus ruimteschip om bij weg te dromen en type 2 een zakenauto).
Op de DS en de Ami na, vind ik dat type 2 troens gewoon meer burgerautootjes zijn geworden. Zelfs de GS kreeg met type 2 ronde klokken in plaats van de cycloop (thankgod was de GSA weer lekker maf). BX was een flinke terugval, XM kreeg een tweespakig stuurwiel (gatfer wat lelijk!). Xsara & andere Peugeot’s zie ik niet eens staan.
Blijkbaar brengt de jacht naar verkoopcijfers heel veel goeds om zeep.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Type 1, zonder twijfel. Het dichtst bij het Opron ontwerp. Ik vind de plestik bumpers van de type 2 verschrikkelijk lelijk. Dat type 1 harder rot vind ik geen argument, zo’n auto koop je op emotie, en dat mis ik bij type 2 (vind type 1 een gracieus ruimteschip om bij weg te dromen en type 2 een zakenauto).
Op de DS en de Ami na, vind ik dat type 2 troens gewoon meer burgerautootjes zijn geworden. Zelfs de GS kreeg met type 2 ronde klokken in plaats van de cycloop (thankgod was de GSA weer lekker maf). BX was een flinke terugval, XM kreeg een tweespakig stuurwiel (gatfer wat lelijk!). Xsara & andere Peugeot’s zie ik niet eens staan.
Blijkbaar brengt de jacht naar verkoopcijfers heel veel goeds om zeep.
amen mooi gezegd ,hier ben ik het helemaal mewe eens
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Hier in Zeeland zie niet zo veel CX’en rijden helaas, maar onlangs reed er een type 1 voorbij: ik dacht dat ik gek werd.
Iemand bekend met “de Treinenman” van Jiskefet? Nou zoiets was het dus…
Duidelijk een Type 1 liefhebber