3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

BX 14e uit 1986 gekocht, nu met foto’s! (p4)
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 07 juli 2005 12:15 PM
  [ # 31 ]
M&M schreef:

Een BX nix Sad  ... ik zie liever een mooie 16 TRS ( type I )  Wink

Ik niet, dit is de oer bux, voor mij de enige echte BX, 14 nix, leuke fietsbandjes en verder totaal niets. Zelfs jammer van die zwarte stootstrips. Hoort ook niet Wink en deze was nog in een perfecte staat. Als ik een hoop geld had zou ik deze zo willen kopen Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

Gepost: 07 juli 2005 12:46 PM
  [ # 32 ]
zandvoorta schreef:

Kent iemand deze:

Echt in schitterende staat Very Happy

Die heb ik al een paar keer op CitroMobile gezien. Is een mooie auto maar m.i. wel overgespoten. De emblemen op de achterklep zitten te hoog. Hij staat ook op mijn site, pagina 16 van CitroMobile 2005:

http://62.95.94.132/gallery/CitroMobile-2005

http://62.95.94.132/gallery/CitroMobile-2005?page=16

De eigenaar, P. Meijer dus,  heeft zelfs nog een berichtje onder de foto geplaatst:

“Van:  P. Meijer (Fri May 13 17:49:32 2005)
jammer dat het zo regende het is een mooie foto
hoop dat u bij mooi weer volgend jaar weer een mooie foto van mijn auto kunt maken groetjes
P.meijer

Van:  Roel (Wed May 18 18:29:46 2005)
Dat is een nette BX, lang geleden dat ik zo’n nette Type 1 heb gezien. Good work owner!! “

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 07 juli 2005 12:50 PM
  [ # 33 ]

Toch mooi dat iemand zo’n bx zo mooi probeerd te houden ook al is ie overgespoten.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

Gepost: 07 juli 2005 01:18 PM
  [ # 34 ]
zandvoorta schreef:

Toch mooi dat iemand zo’n bx zo mooi probeerd te houden ook al is ie overgespoten.

Daar is ook zeker niets mis mee! Ik ben blij dat er mensen zijn die ook in de wat “minder interessante” Citroëns geld durven steken. Die zouden anders ook uitsterven. Waarom altijd geld pompen in een BX Sport of CX Prestige e.d.
Basis bakken zijn ook leuk! (en er kan een hoop minder aan stuk)
Kijk maar op straat, wanneer zie je nu nog een BX basis rijden. Het is allemaal TRS/TZS/TZD of Deauville/Cannes en andere series.

Zelfde geld natuurlijk ook voor de Visa, Axel, LNA er geeft niemand om en sterven hard uit.  (de laatste 2 zijn eigenlijk al uitgestorven)

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 juli 2005 08:36 PM
  [ # 35 ]
zandvoorta schreef:
M&M schreef:

Een BX nix Sad  ... ik zie liever een mooie 16 TRS ( type I )  Wink

Ik niet, dit is de oer bux, voor mij de enige echte BX, 14 nix, leuke fietsbandjes en verder totaal niets. Zelfs jammer van die zwarte stootstrips. Hoort ook niet Wink en deze was nog in een perfecte staat. Als ik een hoop geld had zou ik deze zo willen kopen Very Happy

De 16 TRS kwam tegelijkertijd met de basis BX op de markt. Ik vind de 16 TRS dus de oer-BX. Die plastic derde zijruitjes maken het ontwerp af. Verder vind ik die digitale toerenteller absoluut horen bij het ruimteschip karakter van een BX.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 07 juli 2005 08:47 PM
  [ # 36 ]
zandvoorta schreef:

Kent iemand deze:

Echt in schitterende staat Very Happy

Ik ken ‘m niet maar in een woord: SCHITTEREND!!!!
Ik hoop dat mijn BXje ooit nog zo wordt.. (heel veel werk…)

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 juli 2005 08:49 PM
  [ # 37 ]
CitroenAZU schreef:

Basis bakken zijn ook leuk!

Hier heb je helemaal gelijk in!! Ik vind een BX14 minimaal even leuk als bijvoorbeeld een sport. Een sport is leuk omdat ‘t een bijzonder en snel model is, een basisbx vind ik juist leuk door zijn eenvoud.. Ik vind basisbakken zeker charmes hebben! (en er kan inderdaad minder aan kapot!)

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 07 juli 2005 08:58 PM
  [ # 38 ]
Alcyone schreef:

Verder vind ik die digitale toerenteller absoluut horen bij het ruimteschip karakter van een BX.

Maar in een 14 krijg je die niet werkend he?? Wink

deur63 schreef:

Die witte type1 bij Hesselink? daar heb ik echt een hele tijd naar staan kijken en dagdromen. wat een fantastische auto vond ik dat… ik heb echt iedereen verteld over *die* witte type1 met dat magische beige interieur. Ik vond het alleen zo jammer dat het een 14 was, en geen 16..
ik kom in ieder geval absoluut eens kijken wanneer je em hebt, zoals je vast al weet ben ik fan van witte type1’s (zie avatar).

Ik weet zeker dat Wouter er foto’s van heeft, maar issie niet in frankrijk op het moment? kan dus wel even duren eer ie foto’s post.

Wouter was inderdaad weg ja, das waar.. Enne, we kunnen er een minimeeting van maken, ik ga ook nog een keer naar Alcyone!! Misschien een idee? Het interieur is inderdaad erg mooi, alleen jammer dat het stuur een beetje is verweerd. Ze hebben nog een grijs stuur wat er een stuk beter aan toe is, maar om dat er nou in te zetten… Het moet bijna wel want dit valt echt uit elkaar….
  Maar is je tijdens het dagdromen de roest niet opgevallen dan? En wanneer ben je er geweest?

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 07 juli 2005 11:27 PM
  [ # 39 ]
voge schreef:

Wouter was inderdaad weg ja, das waar.. Enne, we kunnen er een minimeeting van maken, ik ga ook nog een keer naar Alcyone!! Misschien een idee? Het interieur is inderdaad erg mooi, alleen jammer dat het stuur een beetje is verweerd. Ze hebben nog een grijs stuur wat er een stuk beter aan toe is, maar om dat er nou in te zetten… Het moet bijna wel want dit valt echt uit elkaar….
  Maar is je tijdens het dagdromen de roest niet opgevallen dan? En wanneer ben je er geweest?

Op de eerste plaats is er vandaag feest hiero want ik heb m’n eerste type1 onderdelen binnen voor m’n toekomstige restauratieproject (ja, ooit moet je beginnen Razz).
Minimeeting lijkt me super, maar het is natuurlijk geen stijl als jij en Alex daar zijn in een type1, en ik in m’n type3 aan kom kachelen. Waarschijnlijk halen jullie me daarmee direct over om ook een type1 te kopen, maargoed.. als dat gebeurt zal je mij niet horen klagen Wink
Toen ik daar was was de BX afgesloten, en ik had geen zin om een ruitje in te tikken zodat ik er eens in kon gaan zitten, dus ik heb alleen een slapende afgesloten witte BX gezien. ik kon dus niet het portierscharnier en de dorpels enzo zien. Hij stond ook dusdanig in de begroeiing geparkeerd dat ik nog net kon zien dat het een 14e was. verder was er niet veel van de achterkant zichtbaar… maar, nu ik eraan denk.. volgens mij had ie een achterruitenwisser, maar dat weet ik niet zeker.

Ik was daar met de BX club meeting.. wanneer was dat ook alweer, 19 februari ofzo? ‘t was de eerste meeting waar ik in de Chic naartoe ging. Ik had toen jammergenoeg geen camera bij me, anders had ik die witte BX overvloedig gefotografeerd Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 08 juli 2005 03:59 AM
  [ # 40 ]

He, op die meeting was ik ook, met mijn groene TZI!! Er waren twee chiqs meen ik mij te herinneren. Maar hij heeft geen achterruitenwisser hoor, tuurlijk niet, overbodige luxe!!! Wink
  Juist omdat je over te halen bent is zo’n minimeeting toch nuttig?? Of zie ik dit nou weer verkeerd? En ik geloof dat Alex ‘t niet bij 1 type 1 heeft gehouden, is ‘t wel?

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 08 juli 2005 11:34 AM
  [ # 41 ]
voge schreef:

He, op die meeting was ik ook, met mijn groene TZI!! Er waren twee chiqs meen ik mij te herinneren. Maar hij heeft geen achterruitenwisser hoor, tuurlijk niet, overbodige luxe!!! Wink
  Juist omdat je over te halen bent is zo’n minimeeting toch nuttig?? Of zie ik dit nou weer verkeerd? En ik geloof dat Alex ‘t niet bij 1 type 1 heeft gehouden, is ‘t wel?

Nee, ik meende mij te herinneren dat hij wel een achterruitenwisser had, wat natuurlijk schandalig zou zijn, een basis BX hoort geen achterruitenwisser te hebben Wink

Voor zover ik weet was ik de enige met een Chic, geparkeerd achter de zwarte 16v met carbs Cool.. Ik zal straks eens foto’s kijken, kijken of ik een groene TZI eruit kan plukken.

Minimeeting lijkt me nogsteeds leuk, maar ik denk niet dat m’n moeder het leuk zou vinden als er nog een BX in de oprit komt te staan.. Een lekkende BX is al meer dan voldoende Razz

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 juli 2005 09:05 PM
  [ # 42 ]
voge schreef:
Alcyone schreef:

Verder vind ik die digitale toerenteller absoluut horen bij het ruimteschip karakter van een BX.

Waarom niet? Wink

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 08 juli 2005 09:56 PM
  [ # 43 ]
Alcyone schreef:
voge schreef:
Alcyone schreef:

Waarom niet? Wink

Geen flauw idee, maar een toerenteller op een basisbak… dakannie! Maarre, Alex… Wat denk jij van een klein minimeetinkje?

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 10 juli 2005 05:08 PM
  [ # 44 ]

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik had de auto ook al gezien op de technische meeting. Erg leuk dat hij weer rijd en goed wordt verzorgd. Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van het type 1 dashboard maar ben wel benieuwd hoe de ronde snelheidsmeter bevalt, de sport heeft nl ronde klokken.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 10 juli 2005 07:26 PM
  [ # 45 ]

Gefeliciteerd met de aankoop Exclamation  Wink

Vanuit Florence wens ik de kersverse eigenaar van deze type 1 veel geluk met het perfecte stuk voiture Very Happy

Dat er nog veel meer type 1 eigenaars bij mogen komen.  Cool

Wanneer ik vrijdag weer in NL ben, gooi ik wel ff een fotootje van mijn ex-BX 16 TRS (e KH-20-BY) uit 1983 op het forum, om dat allereerste type dashboard te zien, dat is geleverd van september 1982 tot ongeveer september 1983.

Wanneer wordt er een minimeeting georganiseerd? Zolang het tussen de 15e en de 22e van deze maand is, kan ik er ook wel bij zijn.  Wink

Profiel  

3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook