4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

BX 14e uit 1986 gekocht, nu met foto’s! (p4)
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 11 juli 2005 02:13 AM
  [ # 46 ]

Wederom bedankt voor de felicitaties!!! Wanneer de minimeeting is weet ik nog niet, bovendien heb ik de auto nog niet hoor Wink
  Maar die foto’s—> ik ben echt benieuwd!! We zien ze vrijdag!!!

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 juli 2005 11:45 PM
  [ # 47 ]

Even een update…

Ben vandaag bij de 14e wezen kijken. Hij is ontdaan van heel veel groene aanslag en het deurscharnier zit weer netjes vast. Je hoeft nu dus niet meer de beroemde scene uit ‘the dukes of hazard’ na te spelen om in de auto te komen maar ‘t kan weer gewoon zoals Citroen het ooit bedoeld heeft, best handig! 
  De carburateur heeft een schoonmaakbeurt ondergaan en de motor loopt nu echt weer als een zonnetje. Starten op de choke, na een minuutje choke eraf en ‘t loopt heerlijk stationair.
  Morgen worden alle andere roestplekjes behandeld en krijgt hij een APK. De achterste helft van de uitlaat is ook vernieuwd, deze scheurde met een proefrit. Voor de rest natuurlijk olie en LHM ververst. De bollen zijn nog in prima staat volgens mij..
  Ik krijg er steeds meer zin in Very Happy

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 14 juli 2005 02:38 AM
  [ # 48 ]

Ik heb de auto sinds gisteren thuis Very Happy Very Happy Very Happy

De rit van Dirksland naar huis ging voortreffelijk! Rijdt lekker, geen trillingen en ‘t motortje loopt lekker! Daarna in Zierikzee even getankt en meteen weer starten! Toen ik thuis was had ik ‘m een uurtje laten staan en daarna wilde die ‘t niet meer echt goed doen. Ik dacht dat ‘t aan mijn gebrek aan ervaring met de carburateur lag. Voor de zekerheid ben ik gisterenavond maar met de diesel naar Rotterdam gegaan. Toen ik terug kwam uit Rotterdam (zo’n 6 uur later) wilde ‘ie echt met geen mogelijkheid starten. De motor ging wel rond maar, sloeg niet aan. Het stonk ook niet echt naar benzine. Vanavond weer geprobeerd—> tik en lopen!!! Ik heb er vanavond dan ook maar meteen een rondje mee gedaan. De auto bleef lekker lopen en ook warm was er niets aan de hand. Ik hoop dat dit zo blijft. Ik denk zelf dat ‘t iets van vuil is (geweest?) omdat ‘ie nogal lang heeft stilgestaan. Ik zal er dan waarschijnlijk ook nog niet helemaal vanaf zijn Confused
Weet iemand wat dit geweest kan zijn?? De carburateur is volgens mij wel perfect afgesteld. De auto start als ‘ie koud is heel goed op de choke, als ‘ie warm is zonder choke en met een heel klein beetje gas. Stationair draaien doet ‘ie mooi en bij een redelijk laag toerental. Als je gas geeft stottert ‘ie niet ofzo maar loopt het toerental mooi snel op..
Ik hoop dat ‘ie het vanaf nu beter gaat doen!!!

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 14 juli 2005 03:02 AM
  [ # 49 ]

Net even gecontroleert, heb het probleem weer.. Korte omschrijving:

Koude start—> choke uittrekken, tik en lopen
choke geleidelijk onder het rijden indrukken, blijft stationair zonder choke goed lopen
met warme motor parkeren, uitzetten en direct starten—> geen probleem.
Na een half uur proberen te starten—> startmotor gaat rond en motor maakt absoluut geen aanstalte om aan te slaan. Niet zonder gas, niet met een beetje gas, niet met volgas, niet met uitgetrokken choke… Pruttelt zelfs niet een beetje. Er komt ook geen rook uit de uitlaat en het stinkt niet echt naar benzine…

Wie weet wat dit kan zijn??

Het is een BX 14e uit 1986..

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 02:05 AM
  [ # 50 ]

probleem opgelost met een andere verdeelkap+rotor!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 juli 2005 02:08 AM
  [ # 51 ]
voge schreef:

probleem opgelost met een andere verdeelkap+rotor!

Gefeli!

Nu nog wat afspreken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 02:09 AM
  [ # 52 ]

Inderdaad.. Ik ga volgende week vrijdag een weekje op vakantie. Misschien dat ‘t handig is om daarna wat af te spreken?? Ik moet namelijk voor die tijd ook nogal veel werken als ‘t een beetje lekker weer blijft.Dus ergens begin augustus als ‘t kan??

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 09:26 PM
  [ # 53 ]

Hier dan de foto’s van mijn BX 14e!!!

Wat klopt hier niet??  Wink

Het gave Dash!!  Very Happy

Hierop was Mark verliefd, toch?

Het motortje start gelukkig ook weer als ‘ie warm is!

Ik heb nog een paar foto’s maar ik ben bang dat deze pagina dan wel erg traag wordt…

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 15 juli 2005 09:30 PM
  [ # 54 ]

Foto’s werken niet.. Surprisedops:

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 09:31 PM
  [ # 55 ]

Traagheid valt wel mee geloof ik.. Dan hier nog drie fotootjes Smile

de geen achterruitenwisser!!

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 09:32 PM
  [ # 56 ]
Ijs schreef:

Foto’s werken niet.. Surprisedops:

Dat is raar, bij mij wel…  Sad 
Misschien dat er een moderator is die straks gaat zien wat ik fout heb gedaan ofzo??  Idea  Rolling Eyes

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 15 juli 2005 09:45 PM
  [ # 57 ]

ik zie ze ook niet Rolling Eyes  jammer net nou ik even wou genieten Wink

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 15 juli 2005 09:48 PM
  [ # 58 ]

Ja erg vreemd, als je op het kruisje rechterknop druk en de URL kopieert en die in je browser plakt kun je hem wel zien..

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 15 juli 2005 09:50 PM
  [ # 59 ]

volgens mij heeft kodak het niet zo op hotlinken/direct plaatjes weergeven.
heb er net even als proef een URL van gemaakt, en die deed het ook niet..
Dat wordt dus knippen en plakken

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 09:59 PM
  [ # 60 ]

wat moet ik daar dan aan doen?? Ik heb gewoon bij eigenschappen van de foto het adres gekopieerd en daarmee heb ik hier geprobeert een plaatje te maken. Het vreemde is dat ik ze wel zie..  Confused:

Dit werkt bij mij wel, maar bij jullie ook niet zeker:
http://www.kodakgallery.com/BrowsePhotos.jsp?&collid=85737310607&page=1&sort_order=0

Profiel  

4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook