Ik zie op de foto’s dat er op je schutbord een isolatiemat zit.
Dat zit normaal gesproken alleen maar bij luxe BX’en…
Hoe is je ervaring met Hesselink trouwens?
Mijn Digit gaat er donderdag heen voor de APK.
Oja, die foto zet ik maandag in dit topic, aangezien ik nu niet thuis ben.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Over die isolatiemat: Er is in deze BX echt een isolatiefreak bezig geweest. Ik heb ook isolatie in het kofferdeksel (die plastic bak achter het nummerbord) enzovoorts.
Hesselink is een heel leuk bedrijf! Het zijn erg aardige mensen en ze doen hun werk heel erg goed en netjes, de prijzen voor reparaties enz. zijn ook redelijk. Vader en zoon Kees vormen een apart team maar, je kan er altijd lachen, de koffie is lekker en je BX is in hele goede handen!
Hoe laat ga je Donderdag? Als ik tijd heb kom ik wel even kijken dan, ‘t is voor mij toch maar eventjes rijden…
Ik ben benieuwd naar je foto!!!
Heb je trouwens ook gezien dat de carterontluchting anders zit dan normaal??
voge schreef:Over die isolatiemat: Er is in deze BX echt een isolatiefreak bezig geweest. Ik heb ook isolatie in het kofferdeksel (die plastic bak achter het nummerbord) enzovoorts.
Hesselink is een heel leuk bedrijf! Het zijn erg aardige mensen en ze doen hun werk heel erg goed en netjes, de prijzen voor reparaties enz. zijn ook redelijk. Vader en zoon Kees vormen een apart team maar, je kan er altijd lachen, de koffie is lekker en je BX is in hele goede handen!
Hoe laat ga je Donderdag? Als ik tijd heb kom ik wel even kijken dan, ‘t is voor mij toch maar eventjes rijden…
Ik ben er om 9 uur ‘s ochtends.
voge schreef:Ik ben benieuwd naar je foto!!!
Vanavond ben ik pas thuis, dan pas kan ik de foto opzoeken die ergens op mijn pc staat.
voge schreef:Heb je trouwens ook gezien dat de carterontluchting anders zit dan normaal??
Nee, want waar ik nu ben werken de foto’s niet. Wanneer ik vanavond thuis ben, kan ik op mijn eigen pc jouw foto’s zien .
Trouwens, ik heb besloten om de Leader toch te houden. Ik kan het me nu namelijk veroorloven om een 2e verzekering bij Emerpark af te sluiten.
In jouw 14E zit dezelfde motor als in mijn Leader, dus ik wil ze wel eens naast elkaar zien.
—> wanneer is die type 1 meeting dan?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
—> wanneer is die type 1 meeting dan?
ergens op een dag in Augustus, liefst voor de 22e?? Voor mij komt elke zondag wel goed uit en als ik het vroeg genoeg weet een andere dag ook. Dit moet ook even in overleg met Alex!!
voge schreef:XBXG schreef:
—> wanneer is die type 1 meeting dan?
ergens op een dag in Augustus, liefst voor de 22e?? Voor mij komt elke zondag wel goed uit en als ik het vroeg genoeg weet een andere dag ook. Dit moet ook even in overleg met Alex!!
Hmm, ik ben van 8 tot 27 augustus in het buitenland….
Oja, hier dan eindelijk wat foto’s van het dashboard van mijn ex-BX 16 TRS uit september 1983:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als ik niet hoef te werken zie je m’n BX donderdag hoor Wouter, dan kom ik echt wel even naar Hesselink. Het is alleen een beetje jammer dat ik pas morgenavond of donderdagochtend vroeg hoor of ik verwacht wordt of niet.
Het dashboard is toch wel ongeveer hetzelfde, of niet? Ik zie eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil ops: Maar ik ben nog niet echt een ervaren type 1 rijder natuurlijk…
Maarre, volgens mij hangen bij alle type’s 1 de dashboardkastjes een beetje scheef he, zie ‘t nu bij die (overigens wel mooie) TRS van je ook!!!
En nog een vraagje: Mijn snelheidsmeter komt een beetje traag op gang. Hij werkt prima maar de eerste kilometer blijft ‘ie hangen bij 10 km/u. Daarna gaat ‘ie het gewoon netjes aanwijzen. Hij maakt ook geen herrie ofzo. Wat kan dit zijn?
voge schreef:Als ik niet hoef te werken zie je m’n BX donderdag hoor Wouter, dan kom ik echt wel even naar Hesselink. Het is alleen een beetje jammer dat ik pas morgenavond of donderdagochtend vroeg hoor of ik verwacht wordt of niet.
Het dashboard is toch wel ongeveer hetzelfde, of niet? Ik zie eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil ops: Maar ik ben nog niet echt een ervaren type 1 rijder natuurlijk…
Maarre, volgens mij hangen bij alle type’s 1 de dashboardkastjes een beetje scheef he, zie ‘t nu bij die (overigens wel mooie) TRS van je ook!!!
En nog een vraagje: Mijn snelheidsmeter komt een beetje traag op gang. Hij werkt prima maar de eerste kilometer blijft ‘ie hangen bij 10 km/u. Daarna gaat ‘ie het gewoon netjes aanwijzen. Hij maakt ook geen herrie ofzo. Wat kan dit zijn?
Ik maak wel eens een dubbelfoto van een type 1 dash van vóór en ná september 1983.
Wat doe jij donderdag dan bij Hesselink? Ik kom er ‘s ochtends om de Digit te brengen, en ga er vanuit dat ie niet in 1 dag klaar is. Dat betekent dus dat ik ‘m pas weer op 1 augustus kan ophalen, aangezien ik in die tussentijd in het buitenland zit.
Wat betreft je kilometerteller: dat hoort zo. Vergelijk het maar met een wijzer, die blijft ook vaak ergens tussen de 0 en 10 km/h hangen. Bij mijn Leader is dat ook zo, en bij mijn 16TRS was dat ook zo.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik maak wel eens een dubbelfoto van een type 1 dash van vóór en ná september 1983.
Dat is prima! Ik zal ook nog eens goed gaan kijken met een foto van m’n eigen dash ernaast, dan zie ik het misschien wel.
XBXG schreef:
Wat doe jij donderdag dan bij Hesselink? Ik kom er ‘s ochtends om de Digit te brengen, en ga er vanuit dat ie niet in 1 dag klaar is. Dat betekent dus dat ik ‘m pas weer op 1 augustus kan ophalen, aangezien ik in die tussentijd in het buitenland zit.
Ik dacht—> ik kom even langs om naar de digit te kijken en de 14e te laten zien.. Ik weet niet of je daar tijd voor hebt? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ‘t toch alleen om een APK ging en dat je er wel op zou
kunnen wachten. Wat moet er nog meer aan de digit gebeuren dan??
XBXG schreef:
Wat betreft je kilometerteller: dat hoort zo. Vergelijk het maar met een wijzer, die blijft ook vaak ergens tussen de 0 en 10 km/h hangen. Bij mijn Leader is dat ook zo, en bij mijn 16TRS was dat ook zo.
Maar ‘t is toch niet normaal dat ‘ie de eerste kilometer blijft hangen op 10 km/u?? Dus als ik ongeveer 50km/u rij dan geeft ‘ie nog 10 km/u aan. Of is dat gewoon een kwaaltje van dit type dashboard? Ik heb ‘t met een wijzer nog nooit gezien eigenlijk.
voge schreef:Ik dacht—> ik kom even langs om naar de digit te kijken en de 14e te laten zien.. Ik weet niet of je daar tijd voor hebt? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ‘t toch alleen om een APK ging en dat je er wel op zou
kunnen wachten. Wat moet er nog meer aan de digit gebeuren dan??Ik ben er om 9 uur, morgenochtend.
Ik verwacht dat er een enorme to-do lijst voor de APK uit rolt…
Zo is de aanjager kapot, waarschijnlijk een voorwiellager, een stuurhuishoes, etc etc.
Daar ga ik echt niet op wachten, aangezien ik vrijdag weer naar m’n werk in Calais moet, en dan neem ik dus de TZI.
Ik zie het morgen wel, maar ik ga ervan uit dat ik ‘s ochtends de Digit breng, en ‘m weer op 1 augustus op kom halen.voge schreef:Maar ‘t is toch niet normaal dat ‘ie de eerste kilometer blijft hangen op 10 km/u?? Dus als ik ongeveer 50km/u rij dan geeft ‘ie nog 10 km/u aan. Of is dat gewoon een kwaaltje van dit type dashboard? Ik heb ‘t met een wijzer nog nooit gezien eigenlijk.
Ow, ik had het anders begrepen. Nee, dat lijkt me inderdaad niet helemaal normaal, maar hoe controleer je dan wat er mis is…? Toch maar ff aan Hesselink vragen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik denk dat ik morgen nog wel even langskom dan, om een uur of negen. (Kan iets later worden) Ik heb nog een paar vraagjes over de 14e (raar rammeltje, snelheidsmeter..) en dan kan ik je Digit ook meteen eens bewonderen.
Morgen om 8.15 sta ik bij Taxibedrijf Harm voor de deur, en dan rijden we samen met 2 BX’en naar Hesselink. Wij komen dan dus ook rond 9 uur daar aan, wellicht iets later.
Alvast bedankt voor de lift terug, Harm!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dus ik ga dan ineens twee forummers zien, leuk hoor!! Tot morgen dan!! (als ik tenminste niet ineens hoef te werken)
Update: Wouter is om 8:45 bij HarmTax….
Goedemorgen hier en tot zo!!!