7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

BX 14e uit 1986 gekocht, nu met foto’s! (p4)
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 21 juli 2005 12:48 PM
  [ # 91 ]

Wouter heeft zich een beetje verslapen…. had ik anderhalf uur langer in bed kunnen blijven liggen :p

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 juli 2005 05:30 PM
  [ # 92 ]

Bij Hesselink aangekomen, was Serge daar ook weer (hij was al naar huis gegaan omdat Harm en ik wat later dan gepland aan kwamen rijden…  Surprisedops: )

Wat blijft een witte type 1 toch mooi. En dat interieur! En dat dashboard in het bruin: KWIJL!! Mooie bak hoor, Serge Exclamation

Mark (deur63) had erbij moeten zijn, dan zou ie flauw gevallen zijn.  Laughing

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 21 juli 2005 05:45 PM
  [ # 93 ]
XBXG schreef:

Mark (deur63) had erbij moeten zijn, dan zou ie flauw gevallen zijn.  Laughing

Maar Wouter, ik had die BX toch allang in het echt gezien, en die is maaaaanden blijven plakken in m’n hoofd. Dat spreekt dan toch wel voor zich. Als ik daar was weet ik zeker dat ik m’n best zou doen om em te kopen Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 22 juli 2005 05:48 AM
  [ # 94 ]

Maar toch heeft mijn 14e heel wat zwakke plekken.. (roestplekjes, verweerd stuur, krassen op dash…) Ik ga dan misschien te veel vergelijken met de Digit van Wouter en de Sport die te koop staat bij Hesselink. Wat een mooie BXen zijn dat toch zeg!!! Ook de GTI van Harm is een erg mooie BX hoor, zeker dat interieur zeg! En de armsteun precies zoals ‘ie hoort!!
  Maarre, Harm… Heb je ‘t nog met Kees jr. over de TZD Turbo gehad??

p.s.
Ik ga vanaf morgenochtend een week op vakantie. Ik wens jullie allen veel plezier op het forum!!! Tot volgende week!!!

Groeten,
Serge.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 juli 2005 11:30 AM
  [ # 95 ]

Nope.. ik hou’‘t lekker bij mijn GTi. Denk ik Smile

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 22 juli 2005 11:34 AM
  [ # 96 ]
Harm schreef:

Nope.. ik hou’‘t lekker bij mijn GTi. Denk ik Smile

Zou ik ook doen, erg goedkoop was ie niet Wink

Mooie BX Serge, zelfs al zitten er wat krassen op het dash enzo… wat is dat eigenlijk voor een plek aan de onderkant van het voorportier aan de passagierszijde?

gr,

Mark

Profiel  

Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316

Gepost: 28 juli 2005 07:40 PM
  [ # 97 ]

Ha Voge, ik las jouw topic-titel. Het toeval wil namelijk dat mijn eerste auto een BX 1.4e uit 1986. Dat was in 1994, zo’n 11 jaar geleden. Dus ik had een stille en kleine hoop dat het dezelfde zou zijn, maar helaas… ...zou ook wel érg toevallig zijn, niet?  Wink

Afijn, hier een foto van mijn BX destijds:

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 juli 2005 01:46 AM
  [ # 98 ]
deur63 schreef:

Mooie BX Serge, zelfs al zitten er wat krassen op het dash enzo… wat is dat eigenlijk voor een plek aan de onderkant van het voorportier aan de passagierszijde?

Dat was vroeger een roestplek, blijft helaas een beetje opvallen… (Wit en wit….)

Dutch Steph schreef:

Ha Voge, ik las jouw topic-titel. Het toeval wil namelijk dat mijn eerste auto een BX 1.4e uit 1986. Dat was in 1994, zo’n 11 jaar geleden. Dus ik had een stille en kleine hoop dat het dezelfde zou zijn, maar helaas… ...zou ook wel érg toevallig zijn, niet?

Zou inderdaad wel erg toevallig zijn (en dan zou mijn BX wel overgespoten moeten zijn natuurlijk)! Maar die 14e van jou was ook een mooie zeg!!! Unieke kleur ook wel geloof ik… En, is ‘ie nog op de weg of weet je ‘t niet??

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 01 augustus 2005 06:50 PM
  [ # 99 ]

Vandaag de ruitenwissermotor vervangen en natuurlijk een proefrondje gemaakt Wink
Na het proefrondje lag er een groene plas onder het rechtervoorwiel. De retourslangetjes (twee slangen met zo’n vierkant blokje eraan dat tegen je veerpoot zit geklemt) zijn helemaal rot. Aan de andere kant zijn ze ook niet goed meer. Heb ze er aan een kant afgehaald. Straks nog even nieuwe halen—> morgen weer wat te doen Laughing

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 01 augustus 2005 07:20 PM
  [ # 100 ]

Die 2 slangetjes die aan de wielkuip zitten, en de andere kant aan de veerpoot? daar heb ik afgelopen zaterdag bij mijn BX ook mee zitten rommelen, wat een rotklus om dat ding goed op de veerpoot te krijgen, met die grote ronde klem die doorgaans vol purrie zit.

succes in ieder geval ermee, zal we lukken hoor Smile

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 02 augustus 2005 01:17 AM
  [ # 101 ]

En zo blijf je lekker bezig met een BX…. Wel weer toevallig dat we d’n Serge daarzo tegenkomen, volgens mij hangt ie gewoon de hele dag bij Hesselink rond!

Maar eens gevraagd wat ‘t kost om klepseals te vervangen en de kelpspeling te controleren. 300 euro, dat wordt binnenkort weer een ritje naar Dirksland!

Profiel  

Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316

Gepost: 02 augustus 2005 01:49 AM
  [ # 102 ]
voge schreef:

Zou inderdaad wel erg toevallig zijn (en dan zou mijn BX wel overgespoten moeten zijn natuurlijk)! Maar die 14e van jou was ook een mooie zeg!!! Unieke kleur ook wel geloof ik… En, is ‘ie nog op de weg of weet je ‘t niet??

Nee, helaas is mijn oude trouwe BX niet meer. Ik denk dat ‘ie al een tijdje uit de roulatie is, want in 1994 heb ik er een ongeluk mee gehad. Daarna heb ik ‘m op een motor ingeruild. De eigenaar van de motorzaak heeft er nog een tijdje mee rond geknald.

Bij het RDW is ‘ie al niet meer bekend.

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 02 augustus 2005 07:18 AM
  [ # 103 ]
Harm schreef:

En zo blijf je lekker bezig met een BX…. Wel weer toevallig dat we d’n Serge daarzo tegenkomen, volgens mij hangt ie gewoon de hele dag bij Hesselink rond!

Haha, we gaan niet overdrijven he!! Maar ik ben er vandaag wel twee keer geweest inderdaad.. Eerst om de ruitenwissermotor en later nog om de retourslangetjes, die overigens nu nog op de passagiersstoel van de TZD Turbo liggen… (Maar de tweede keer moest ik toch door naar Vlaardingen, waar ik nu net vandaan kom…)

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 02 augustus 2005 03:37 PM
  [ # 104 ]
deur63 schreef:

Die 2 slangetjes die aan de wielkuip zitten, en de andere kant aan de veerpoot? daar heb ik afgelopen zaterdag bij mijn BX ook mee zitten rommelen, wat een rotklus om dat ding goed op de veerpoot te krijgen, met die grote ronde klem die doorgaans vol purrie zit.

succes in ieder geval ermee, zal we lukken hoor Smile

Ik heb inderdaad ook een strijdt moeten leveren met die veerpootklemmen maar, ‘t is gelukt hoor!! Een van die klemmen heb ik een beetje gehandicapt gemaakt maar ik heb om die klem heen nog een slangklem gezet dus dat gaat ook niet meer van zijn plaats. Het was eigenlijk maar een half uurtje werk ofzo, viel me alles mee. Ik heb gelijk alle twee de kanten maar gedaan, rechts was lek en links zag er ook niet zo florisant meer uit.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 02 augustus 2005 04:23 PM
  [ # 105 ]

Die klemmen zijn eigenlijk voor eenmalig gebruik volgens mij ... Wink

Profiel  

7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook