10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 

GTi >> Diesel conversie—>RDW gekeurd, APK gekeurd!
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 15 augustus 2007 03:04 PM
  [ # 136 ]
stoterstangen90 schreef:

succes met keuren

Beetje mosterd na de maaltijd, want ik ben alweer terug.

Er hebben 2 RDW mannen eerst een kwartier in de PC staan neuzen, en kwamen er toen achter dat ik gewoon een bestaande auto heb gebouwd. (TZD automaat). Toen keken ze of er een uitlaat onder hing die bij de auto hoorde, vervolgens of er aan de motorsteunen gerommeld was, dat was natuurlijk allemaal argineel, dus geen punt.
Even de lichtbak ervoor, vanwege het veranderde gewicht. Dat is natuurlijk zonzin bij een BX, want die heeft gewoon zijn automatische hoogteregeling. Maar keuringseis is keuringseis. Enfin, dat was dus ook goed,
Toen de remmentestbank, alles was goed, alleen de handrem deed niks. Toen ik de RDW meneer vertelde dat deze op de voorwielen zat bloosde hij, reed de wagen ietwat achteruit, en ondervond dat ook de handrem het goed deed.
Ik kreeg een papiertje in de handen gedrukt, en mocht mij melden bij de balie. €55,00 euro armer, en een kentekenontvangstbewijs rijker stond ik even later weer buiten.
Eind deze week krijg ik het nieuwe kenteken, waarop de D van diesel staat.
Met andere woorden, hij is goedgekeurd, en gaat nu door het leven als BX GTi automatic D.
Volgende week nog even APK, en als ik in september terugkom uit F, dan ga ik er mee rijden.

Test

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 15 augustus 2007 03:13 PM
  [ # 137 ]

Netjes zeg!

Maar.. Is het nou een diesel of turbo diesel?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 15 augustus 2007 03:27 PM
  [ # 138 ]

Gefeliciteerd, Thijs!  banana

Mooi verhaal weer, vooral van die handrem.  haha

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 augustus 2007 03:30 PM
  [ # 139 ]

Gefeliciteerd! Dat ging dus allemaal vlotjes. Bij welk keuringsstation ben je geweest?

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 15 augustus 2007 03:48 PM
  [ # 140 ]

Mijn complimenten.

Emiel

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 augustus 2007 03:58 PM
  [ # 141 ]

oow omkeuren vanwege andere motor zal dan wel niet veel duurder zijn (behalve meer dan 40%)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 15 augustus 2007 07:44 PM
  [ # 142 ]
patje74 schreef:

Gefeliciteerd! Dat ging dus allemaal vlotjes. Bij welk keuringsstation ben je geweest?

In Zwolle uiteraard.

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 15 augustus 2007 08:32 PM
  [ # 143 ]
mssl schreef:

Fantastisch Thijs! De nieuwe PPO vreter is dus gemaakt Razz !

Ha ha, jazeker. Ook deze machine gaat op PPO rijden. Hoe kan het ook anders…

Vandaag een lekker eind gereden met de GTD, 150 km ofzo.
Hij rijdt werkelijk heerlijk, al merk ik wel dat mijn gaskabel aan vervanging toe is. ik moet erg zwaar trappen om het einde van de gasstand te halen, iets wat wel handig is als je kick-down wilt activeren.

En de veerbollen mogen er wel nieuw onder. Ze zijn wat stug.
Voor de rest rolt remd en rijd het ding heerlijk, en hij ziet er schitterend uit. Nu nog poetsen, en dan isíe nog mooier.

Test

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 15 augustus 2007 08:40 PM
  [ # 144 ]

leuk project hoor ... ziet er ook nog leuk uit die wagen.

Wel goed, je wilt een GTI diesel en je maakt hem Smile

APK erop zal ook wel niet zo´n probleem zijn dan idd ... en een roetmeting hoeft meestal ook niet. Ik doe dat hier ook niet altijd, hoewel ik het wel onzin vind dat het slecht is voor de motor Wink maar met een automaat is dat wel een beetje een ander verhaal ja.

Citroën D Special 1970

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 15 augustus 2007 09:01 PM
  [ # 145 ]

gefeliciteerd, mooi soepel gegaan dus Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 augustus 2007 09:07 PM
  [ # 146 ]
OscarTZDTurbo schreef:

APK erop zal ook wel niet zo´n probleem zijn dan idd ... en een roetmeting hoeft meestal ook niet. Ik doe dat hier ook niet altijd, hoewel ik het wel onzin vind dat het slecht is voor de motor Wink maar met een automaat is dat wel een beetje een ander verhaal ja.

is nie zo wild..
selecteurkabel ipv koppeling, pedalenstel omwisselen, en de startmotorcontactdraad ff doorlinken op de schakelaar op de bak.
de meeneemplaat ipv vliegwiel monteren.
en huppa,, u heb automaat..

ow jah, de middenconsole ff vervangen,,, wel zo handig een selecteur ipv de pook.. Laughing

mvgr wupke Wink

Profiel  

FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214

Gepost: 15 augustus 2007 09:13 PM
  [ # 147 ]
kreazyV8wuppo schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

is nie zo wild..
selecteurkabel ipv koppeling, pedalenstel omwisselen, en de startmotorcontactdraad ff doorlinken op de schakelaar op de bak.

ow jah, de middenconsole ff vervangen,,, wel zo handig een selecteur ipv de pook.. Laughing

mvgr wupke Wink

Hoe bedoel je Hokes Pokus Smile

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 16 augustus 2007 03:09 AM
  [ # 148 ]

Gefeliciteerd, Thijs! Ik zou erg graag een ritje maken om te zien hoe het aanvoeld. Dus als het een keer zou mogen/kunnen?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 16 augustus 2007 03:31 AM
  [ # 149 ]
kreazyV8wuppo schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

is nie zo wild..

mvgr wupke Wink

Deze auto was natuurlijk al automaat, ik heb alleen de ombouw van benzine naar diesel gedaan.
Opzig niet zo denderend veel werk, maar voor je alles in kannen en kruiken hebt ben je wel even verder hoor.
Dat de RDW deze wagen goed heeft bevonden was een mooie stap, maar ik ben er nog niet. De APK is ook geen enkel probleem, maar dan is ie nog niet klaar. Maar dat komt wel.

Chinco schreef:

Gefeliciteerd, Thijs! Ik zou erg graag een ritje maken om te zien hoe het aanvoeld. Dus als het een keer zou mogen/kunnen?

Dat hadden wij al afgesproken Jan, als we mekaar treffen, rijd je maar even een blokje om. (en geloof mij, niet iedereen mag erin rijden Wink )

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 22 augustus 2007 01:06 AM
  [ # 150 ]

Nieuwe foto’s van het blauwe dieselmonster:

Hij blijft mooi.  Cool

Profiel  

10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook