stoterstangen90 schreef:succes met keuren
Beetje mosterd na de maaltijd, want ik ben alweer terug.
Er hebben 2 RDW mannen eerst een kwartier in de PC staan neuzen, en kwamen er toen achter dat ik gewoon een bestaande auto heb gebouwd. (TZD automaat). Toen keken ze of er een uitlaat onder hing die bij de auto hoorde, vervolgens of er aan de motorsteunen gerommeld was, dat was natuurlijk allemaal argineel, dus geen punt.
Even de lichtbak ervoor, vanwege het veranderde gewicht. Dat is natuurlijk zonzin bij een BX, want die heeft gewoon zijn automatische hoogteregeling. Maar keuringseis is keuringseis. Enfin, dat was dus ook goed,
Toen de remmentestbank, alles was goed, alleen de handrem deed niks. Toen ik de RDW meneer vertelde dat deze op de voorwielen zat bloosde hij, reed de wagen ietwat achteruit, en ondervond dat ook de handrem het goed deed.
Ik kreeg een papiertje in de handen gedrukt, en mocht mij melden bij de balie. €55,00 euro armer, en een kentekenontvangstbewijs rijker stond ik even later weer buiten.
Eind deze week krijg ik het nieuwe kenteken, waarop de D van diesel staat.
Met andere woorden, hij is goedgekeurd, en gaat nu door het leven als BX GTi automatic D.
Volgende week nog even APK, en als ik in september terugkom uit F, dan ga ik er mee rijden.
Test
Gefeliciteerd, Thijs!
Mooi verhaal weer, vooral van die handrem.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Dat ging dus allemaal vlotjes. Bij welk keuringsstation ben je geweest?
Mijn complimenten.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oow omkeuren vanwege andere motor zal dan wel niet veel duurder zijn (behalve meer dan 40%)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
patje74 schreef:Gefeliciteerd! Dat ging dus allemaal vlotjes. Bij welk keuringsstation ben je geweest?
In Zwolle uiteraard.
Test
mssl schreef:Fantastisch Thijs! De nieuwe PPO vreter is dus gemaakt !
Ha ha, jazeker. Ook deze machine gaat op PPO rijden. Hoe kan het ook anders…
Vandaag een lekker eind gereden met de GTD, 150 km ofzo.
Hij rijdt werkelijk heerlijk, al merk ik wel dat mijn gaskabel aan vervanging toe is. ik moet erg zwaar trappen om het einde van de gasstand te halen, iets wat wel handig is als je kick-down wilt activeren.
En de veerbollen mogen er wel nieuw onder. Ze zijn wat stug.
Voor de rest rolt remd en rijd het ding heerlijk, en hij ziet er schitterend uit. Nu nog poetsen, en dan isíe nog mooier.
Test
leuk project hoor ... ziet er ook nog leuk uit die wagen.
Wel goed, je wilt een GTI diesel en je maakt hem
APK erop zal ook wel niet zo´n probleem zijn dan idd ... en een roetmeting hoeft meestal ook niet. Ik doe dat hier ook niet altijd, hoewel ik het wel onzin vind dat het slecht is voor de motor maar met een automaat is dat wel een beetje een ander verhaal ja.
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gefeliciteerd, mooi soepel gegaan dus
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
OscarTZDTurbo schreef:leuk project hoor ... ziet er ook nog leuk uit die wagen.
Wel goed, je wilt een GTI diesel en je maakt hem
APK erop zal ook wel niet zo´n probleem zijn dan idd ... en een roetmeting hoeft meestal ook niet. Ik doe dat hier ook niet altijd, hoewel ik het wel onzin vind dat het slecht is voor de motor maar met een automaat is dat wel een beetje een ander verhaal ja.
is nie zo wild..
selecteurkabel ipv koppeling, pedalenstel omwisselen, en de startmotorcontactdraad ff doorlinken op de schakelaar op de bak.
de meeneemplaat ipv vliegwiel monteren.
en huppa,, u heb automaat..
ow jah, de middenconsole ff vervangen,,, wel zo handig een selecteur ipv de pook..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:OscarTZDTurbo schreef:leuk project hoor ... ziet er ook nog leuk uit die wagen.
Wel goed, je wilt een GTI diesel en je maakt hem
APK erop zal ook wel niet zo´n probleem zijn dan idd ... en een roetmeting hoeft meestal ook niet. Ik doe dat hier ook niet altijd, hoewel ik het wel onzin vind dat het slecht is voor de motor maar met een automaat is dat wel een beetje een ander verhaal ja.
is nie zo wild..
selecteurkabel ipv koppeling, pedalenstel omwisselen, en de startmotorcontactdraad ff doorlinken op de schakelaar op de bak.
de meeneemplaat ipv vliegwiel monteren.
en huppa,, u heb automaat..ow jah, de middenconsole ff vervangen,,, wel zo handig een selecteur ipv de pook..
mvgr wupke
Hoe bedoel je Hokes Pokus
Gefeliciteerd, Thijs! Ik zou erg graag een ritje maken om te zien hoe het aanvoeld. Dus als het een keer zou mogen/kunnen?
kreazyV8wuppo schreef:OscarTZDTurbo schreef:leuk project hoor ... ziet er ook nog leuk uit die wagen.
Wel goed, je wilt een GTI diesel en je maakt hem
APK erop zal ook wel niet zo´n probleem zijn dan idd ... en een roetmeting hoeft meestal ook niet. Ik doe dat hier ook niet altijd, hoewel ik het wel onzin vind dat het slecht is voor de motor maar met een automaat is dat wel een beetje een ander verhaal ja.
is nie zo wild..
selecteurkabel ipv koppeling, pedalenstel omwisselen, en de startmotorcontactdraad ff doorlinken op de schakelaar op de bak.
de meeneemplaat ipv vliegwiel monteren.
en huppa,, u heb automaat..ow jah, de middenconsole ff vervangen,,, wel zo handig een selecteur ipv de pook..
mvgr wupke
Deze auto was natuurlijk al automaat, ik heb alleen de ombouw van benzine naar diesel gedaan.
Opzig niet zo denderend veel werk, maar voor je alles in kannen en kruiken hebt ben je wel even verder hoor.
Dat de RDW deze wagen goed heeft bevonden was een mooie stap, maar ik ben er nog niet. De APK is ook geen enkel probleem, maar dan is ie nog niet klaar. Maar dat komt wel.
Chinco schreef:Gefeliciteerd, Thijs! Ik zou erg graag een ritje maken om te zien hoe het aanvoeld. Dus als het een keer zou mogen/kunnen?
Dat hadden wij al afgesproken Jan, als we mekaar treffen, rijd je maar even een blokje om. (en geloof mij, niet iedereen mag erin rijden )
Test
Nieuwe foto’s van het blauwe dieselmonster:
Hij blijft mooi.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX