waar blijven de :photo
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Staan op de HD van een vriend van me. Helaas wou zijn mailserver niet meewerken aan het versturen van vééél foto’s. Dus morgen of overmorgen even langs met een leeg cd’tje. (had hij niet meer)
En dan bakken we het spul even vast op zo’n rond schijfje. Komen er aan,
‘so, stay tuned’!!!
Test
Nou die foto staan nog steeds op die harde schoijf van die vriend van mij, en zijn nog niet hier. Dus met mijn mobietje maar even wat plaatjes gemaakt, en naar mijzelf toegemailt. De kwaliteit van deze plaatjes valt me niks tegen. Zijn met een Nokia 6230i gemaakt.
Ziehier het XUD9 blok met 4HP14 bak
En dit is de achterkant van deze fijne wagen…
Meer foto’s volgens zodra ze op mijn harde schijf staan
Test
OEHOE wat een mooie kleur BX!!!!!!
succes verder!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hee, is dat niet nog een 65 pk dieselblok? De nieuwere hebben 4 losse inlaataanzuigpijpen ipv zo’n 4 in 1 ding.
Kun je in zo’n automaat normale aandrijfassen kwijt?
Kijk als Marten wat zegt, weet je gelijk dat er een kenner aan het woord is.
Dat is inderdaat zo Marten, alleen is dit toch een 51 kw blok, oftewel 70 PK.
De auto waar dit blok uit komt was een duitse BX, die orgineel als benzinewagen geleverd was. Bij die ombouw, (1996 in duitsland), hebben ze dus dit spruitstuk gebruikt, en ik kan me hier best in vinden.
(Dit blok heefd dus ervaring met in benzine oto’s gebouwd worden…)
Maar je kunt inderdaat best zeggen, dat 1.9 diesels met zon gezamelijke poort 48 kw hebben, en met zo’n ‘bak erop’, met 4 losse pijpen naar de inlaatpoorten 51 kw.
En ja, in zo’n 4HP14 bak van ZF kun je gewone asjes drukken, die je ook in je BE1 / 3 bak stopt.
Test
Thijsvandebles schreef:Kijk als Marten wat zegt, weet je gelijk dat er een kenner aan het woord is.
Dat is inderdaat zo Marten, alleen is dit toch een 51 kw blok, oftewel 70 PK.
De auto waar dit blok uit komt was een duitse BX, die orgineel als benzinewagen geleverd was. Bij die ombouw, (1996 in duitsland), hebben ze dus dit spruitstuk gebruikt, en ik kan me hier best in vinden.
(Dit blok heefd dus ervaring met in benzine oto’s gebouwd worden…)Maar je kunt inderdaat best zeggen, dat 1.9 diesels met zon gezamelijke poort 48 kw hebben, en met zo’n ‘bak erop’, met 4 losse pijpen naar de inlaatpoorten 51 kw.
Dat moet je dan maar net weten… die voorgeschiedenis
Thijsvandebles schreef:En ja, in zo’n 4HP14 bak van ZF kun je gewone asjes drukken, die je ook in je BE1 / 3 bak stopt.
Leuk om te weten (voor als de differentieeltandwielen me weer om de oren gaan vliegen)
Kun je dan niet beter gelijk een ZF bakje uit een XM 2.1 TD pakken?
Automaat rules, vooral met turbo…
Test
Nou, project lag even stil door vakantie, maar vandaag begonnen met de kabelboom. Nu dan toch eindelijk maar even wat foto’s plaatjes…
Maar even beginnen wat de meeste weggebruikers zien bij een BX GTI, de achterkant…
In de lanceerstand…
En van boven nog een keer….
Het XUD9 blok met de ZF 4HP14 bak…
De werkbank met 2 blokken en 4 versnellingsbakken, wie wat bewaard, die heefd….........een hoop troep. Maar dan wel die van het bruikbare soort.
En nog maar een keer het blok….
Als de kabelboom gedaan is gaan de aandrijfassen erin, en de uitlaat eronder. Dan ga ik het koelsysteem instaleren, en dan kan hij in principe gestart worden. Maar daarvoor toch voor de zekerheid alles nog even nalopen. Zou zonde zijn als het spulletje in de soep draait.
Hoop deze week er helemaal mee klaar te zijn, kan ik de RDW even opbellen.
Test
Thijsvandebles schreef:Kun je dan niet beter gelijk een ZF bakje uit een XM 2.1 TD pakken?
Automaat rules, vooral met turbo…
Ligt eraan wat voor aandrijfassen daarop kunnen. Als een XM automatenbak dezelfde aandrijfasen slikt als een BE3 bak slikt dan is 1 hindernis overwonnen.
Echter, je zit nog steeds met de eindreductie. Ik weet niet hoeveel toeren een XM 2.1 Turbo automaat draait bijv. bij 120, maar het zou wel jammer zijn als dat toerental ineens weer flink omhoog gaat.
Laat mij voorlopig nog maar ff in de tandwielen roeren.
He, zie nu voor het eerst je auto maar vroeg mij af of die kleur orgineel is ? In iedergeval een mooie kleur, even terzijde Word vast een leuk projectje
Ja die kleur is orgineel. Deze wagen heefd wel wat gebruiksspoortjes, maar zit verder kerig netjes in de lak. Dus dat wordt lakstifje halen, en daarna goed poetsen met Commandant 4, en dan met Innotec wax. Dan straalt ie weer als een zonnetje. Het is een een beetje een kauwgomballen-kleur, maar nog net wel in het mooie.
Ik hoop um af te hebben, en gekeurd en alles vóór de BX meeting begin september.
Test
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Kun je dan niet beter gelijk een ZF bakje uit een XM 2.1 TD pakken?
Automaat rules, vooral met turbo…Ligt eraan wat voor aandrijfassen daarop kunnen. Als een XM automatenbak dezelfde aandrijfasen slikt als een BE3 bak slikt dan is 1 hindernis overwonnen.
Echter, je zit nog steeds met de eindreductie. Ik weet niet hoeveel toeren een XM 2.1 Turbo automaat draait bijv. bij 120, maar het zou wel jammer zijn als dat toerental ineens weer flink omhoog gaat.
Laat mij voorlopig nog maar ff in de tandwielen roeren.
Hmm, zijn er geen XM 2.1 TDi automaat rijders hier opt forum? Kun je even aan hun vragen wat dat nou draait. Pak je gewoon een compleet bak+blok uit een XM, misschien wat grotere wielen onder je Bix?
Ik neem aan dat de XM wat groters heefd dan die 165/70/14 die de BX standaart heefd. Toch denk ik dat een XM automaat wel iets andere asjes gebruikt dan wat er in de BE1/3 hoek gebruikt wordt… Compeet fuseelager van een XM dan maar? Maar ja, gaat dat passen? Fuseekogel en veerpoot? Complete XM ophanging danmaar?
Weet je wat, koop anders gewoon een XM 2.1 TDi automaat, ben je het snelst klaar
Test
Thijsvandebles schreef:mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Kun je dan niet beter gelijk een ZF bakje uit een XM 2.1 TD pakken?
Automaat rules, vooral met turbo…Ligt eraan wat voor aandrijfassen daarop kunnen. Als een XM automatenbak dezelfde aandrijfasen slikt als een BE3 bak slikt dan is 1 hindernis overwonnen.
Echter, je zit nog steeds met de eindreductie. Ik weet niet hoeveel toeren een XM 2.1 Turbo automaat draait bijv. bij 120, maar het zou wel jammer zijn als dat toerental ineens weer flink omhoog gaat.
Laat mij voorlopig nog maar ff in de tandwielen roeren.
Hmm, zijn er geen XM 2.1 TDi automaat rijders hier opt forum? Kun je even aan hun vragen wat dat nou draait. Pak je gewoon een compleet bak+blok uit een XM, misschien wat grotere wielen onder je Bix?
Ik neem aan dat de XM wat groters heefd dan die 165/70/14 die de BX standaart heefd.
195/65 R15 is idd een heel stuk groter. Dat heeft de XM standaard.
Maar zoals ik al zei: ik roer liever in een bakje tandwielen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
de kleur is echt heel mooi vind ik maja ik ben benieuwd hoe het in het echt eruit ziet..
Forum meeting??
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!