5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

GTi >> Diesel conversie—>RDW gekeurd, APK gekeurd!
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 09 augustus 2005 01:26 PM
  [ # 61 ]
McDean schreef:

de kleur is echt heel mooi vind ik maja ik ben benieuwd hoe het in het echt eruit ziet..

Forum meeting??

Gris Renard?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 09 augustus 2005 07:58 PM
  [ # 62 ]

Waneer?

Test

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 augustus 2005 03:17 PM
  [ # 63 ]

[jaloersmode] Lekkere hoop ruimte heb je in je werkplaats, Thijs!! Da’s nog eens lekker sleutelen. [/jaloersmode]  :6

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 10 augustus 2005 05:39 PM
  [ # 64 ]

Ja ruimte genoeg. Die ruimte waar ik nu sleutel, daar staat nu een speedboot, een Rover P6 V8, een Visa en dus de BX GTi in. En nog is er genoeg ruimte. En ik heb nog een schuur, die is ongeveer de helft, daar staat de Eend.

Ik ga binnenkort alles opnieuw inrichten, keer sleutelmeeting houden?

Test

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 augustus 2005 05:43 PM
  [ # 65 ]
Thijsvandebles schreef:

Ja ruimte genoeg. Die ruimte waar ik nu sleutel, daar staat nu een speedboot, een Rover P6 V8, een Visa en dus de BX GTi in. En nog is er genoeg ruimte. En ik heb nog een schuur, die is ongeveer de helft, daar staat de Eend.

Ik ga binnenkort alles opnieuw inrichten, keer sleutelmeeting houden?

Noordwolde?? Waar ligt dat? Groningen?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 10 augustus 2005 05:46 PM
  [ # 66 ]

Ja daar ligt ook een Noordwolde. Maar ik woon in de Friesche versie.
Ik woon 50 km ten noorden van Zwolle, naast Steenwijk, net 300 meter over de grens Drenthe-Friesland. Mooi omringt door bos en weilanden. Én een grote schuur…..

Test

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 10 augustus 2005 06:00 PM
  [ # 67 ]
Thijsvandebles schreef:

Ja daar ligt ook een Noordwolde. Maar ik woon in de Friesche versie.
Ik woon 50 km ten noorden van Zwolle, naast Steenwijk, net 300 meter over de grens Drenthe-Friesland. Mooi omringt door bos en weilanden. Én een grote schuur…..

50 km is nog wel te doen voor een sleutelmeeting. Nu nog wat te sleutelen Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 augustus 2005 06:06 PM
  [ # 68 ]

moet je sleutelen of is gezeldschap ook leuk   Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 10 augustus 2005 06:10 PM
  [ # 69 ]

Misschien een keer leuk als een forumlid iets kapot heefd? Met zun allen middagje aandrijfassen vervangen ofzo? Daar zijn nogwel eens vragen over.
Met name het onderwerp keerring vervangen. Leren we er allemaal misschien wel wat van… Ziet iedereen gelijk hoe de draagarm en alles erom heen los moet..

Test

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 augustus 2005 06:17 PM
  [ # 70 ]

das wel interesant idd

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 16 augustus 2005 02:23 AM
  [ # 71 ]

Was weer een tijdje stil ronddom deze fijne wagen, tijd voor een update dus:

Nog even lopen puzzelen met de kabelboom. Kon niet alle sensoren op de goede plaats kwijt, dus moest er het één en ander verbouwd worden. Verder nog gedonder gehad met de stekker die op de bak zit. Die geeft 2 functies door. Dat de bak in P of N staat, zodat je kunt starten, en of ie in R staat, zodat er achter 2 witte lampen moeten gaan branden. Één en ander gaf wat problemen, maar doet nu wat hij moet doen…Verder, om nog even in electra-pericelen te blijven. Het opvoerpompje bij de tank. Heb ik niet nodig, maar laat um voorlopig even zitten. Moet ik wel de stuurdraad zien te vinden. Achteraf bleek die onder het tapijt te liggen, ter hoogte van waar eerst de ECu zat. (Niet geheel onlogisch). Verder heb ik de klokkenwinkel ietwat verbouwd, onder andere met een diesel-toerenteller, en de km-teller die bij het dieselblok hoort. (Auto heefd 220.000 km gemaakt, de dieselmotor 395.000 km). Ook gelijk even een draadje erbij in gesoldeert voor mijn gloeilampje, is wel zo handig. Nu het gloeirelay nog monteren, en dan is de electra gedaan. Dan moeten er nog wat asjes ingestoken worden, de fuséélagers weer vast, wielen eronder, vloeistoffen erin, uitlaat eronder, en dan moet het gaan rijden. Einde van het project is dus in zicht.

In spanning wachten wij af wat de eerste indruk is van dit alleraardigste project…

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 24 augustus 2005 04:49 AM
  [ # 72 ]

Vanmiddag een tijdje met een RDW iemand aan de lijn gehangen.
Hij vond het een leuk project, en heefd mij even uit de doeken gedaan hoe een ambtenaar naar zoiets kijkt.

Vroegh had je, als je een ander type motor in je auto hing, de procedure dat je met een zgn ‘motorwijzegingsformulier’ en een zgn   ‘conformiteitsverklaring’ naar de keuring ging.
Tegenwoordig ga je gewoon naar de keuring, en dan kijken ze of ze de auto kunnen ‘conformeren’. Dat wil zeggen, de motor / bak combinatie moet overeenkomen met een eerder uitgebracht model.
Ik heb dus een GTi automaat omgebouwd naar een GTi diesel automaat.
Qua motor en opties (bijna) gelijk aan de TZD automaat, die in die jaren ook geleverd is. Ik voldoe dus aan die ‘conformiteit’. Bouw je een auto die nooit eerder in die ‘setting’ is geleverd, dan moet je verplicht naar het Test centrum in Lelystad. (TCL). Daar lichten ze je ‘bak’ helemaal door. Geluidstest, remmentest, weggedragtest…..Ga maar even zo door, en je bent een hoop poen kwijt, want van de prijslijst daar geraak je niet bepaald in de feeststemming.

Enfin, ik heb dus mazzel, mijn project wordt gewoon goedgekeurd, mits de auto aan alle (APK) eisen voldoet. De keuring kost slecht €79, en voor €12 extra melden ze um gelijk af voor de APK. Ik ga dus binnekort even bij de RDW langs.

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 13 september 2005 11:43 PM
  [ # 73 ]

UPDATE:

Aandrijfassen, uitlaat en de radiator nog doen, en dan ben ik zo ver. Van de week een dagje vrij. Eerste ritje dus…..Ben benieuwd..

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 29 september 2005 10:23 PM
  [ # 74 ]

Nou, door werk en feestjes geen tijd gehad, maar er is gister een hoop werk gedaan, dus tijd voor een update:

Alles is inmiddels op en ingebouwd, en de motor heefd al even gelopen. Tijdens het lopen LHM en ATF (automaatbak) bijgevuld, en alles werkt. Nu nog wat kleine dingetjes afwerken, en het voorgloeirelais nog inbouwen, dan ben ik zo goed als klaar. En oh ja, de kick-down kabel afstellen. Wordt nog een leuk klusje…

Tot zover, binnenkort meer

Test

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 30 september 2005 12:56 PM
  [ # 75 ]

Tja, ik heb er maar één woord voor:

SUPERGAAF!  Smile

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook