7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
GTi >> Diesel conversie—>RDW gekeurd, APK gekeurd!
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 09 november 2005 03:22 AM
  [ # 91 ]

Eeuh, door tijd gebrek even niet aan toe gekomen. BX staat alweer tijdje in de hoek van de werkplaats.

Ben nu 2 dagen vrij, ga um afbouwen . Dan afspraak maken bij de RDW…

Test

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 16 november 2005 09:40 PM
  [ # 92 ]

Re: GTi >> Diesel conversie

SAMBXSPORT schreef:

Zo’n ombouw is enkele jaren geleden al eens gebeurd door iemand van BXNL, toen was het een BX 16v Mk2 die voorzien werd van een 1905cc dieselblok. Koppakking van dat 16v blok was lek dacht ik. Je kan het zonde vinden (is eigenlijk ook wel zonde), maar nog steeds beter dat de eigenaar er een dieselblokje inlepelt dan dat hij hem naar de sloop doet Wink

Groets Sam

Jeps, dat was ikke! Trouwens, de d-riem was geknapt en 10 kleppen waren krom. Ook had die wagen bijna drie ton op gas gereden, dus een blijvertje was het toch al niet meer. Verder totaal geen probleem bij de RDW, alleen even alles nakijken en voelen, maar als alles netjes (en SCHOON) is en correct gemonteerd sta je binnen een half uur weer buiten en krijg je een nieuw kenteken opgestuurd, als ik het goed heb.
Thijs, hoe gaat dat met een GTI-versnellingsbak achter je diesel? Ik zou wel eens willen weten in hoeverre die bakken uitwisselbaar zijn en of er daadwerkelijk bakverhoudingen verschillen. Als alles gelijk zou zijn voor de automaten dan is het zoeken naar onderdelen een stuk makkelijker!

Groeten,
Jan Drenth

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 17 november 2005 06:30 PM
  [ # 93 ]

Ik heb er nou in totaal zon 30 km mee gereden. En moet zeggen dat het lekker op de juiste momenten schakelt. Maar dat was al toen de benzine motor er nog in zat, en ik er een keer met mijn zwager in zat. toen riepen we al tegen mekaar dat hier heel goed een diesel-blok tegenaan gehangen kon worden.

Qua uitwisselbaarheid is er niks aan de hand. Is allemaal XU met BE bakken.
En die automaat van ZF past op alle XU blokken. Ik heb er nog geen lange afstand mee gereden, maar denk dat het verbruik rond de 1 op 14 komt te liggen. En 120 op de snelweg….Dan draait de motor bijna 3500 toieren, dat draait de 19TRD van mijn moeder ook bij 120. En de 4de is bij ZF bakken een directe verbinding. Dus zonder koppelomvormer. Denk dat juist op de lange afstanden het verbruik erg meevalt.

Maar dat ga ik allemaal nog zien. Als ik de totale ervaring heb, komt dat hier zeker te staan.

Test

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 november 2005 06:59 PM
  [ # 94 ]

Een 19 GTI Aut kat. doet 32,44km/u per 1000 toeren, dus dat is reëel 130 bij 4000 toeren.
Een manuele 19XUD doet 36,23km/u per 1000 toeren, dus 4000 toeren is 145. Een normale 19XUD aut. heeft zelfs nog een iets langere overbrenging (36,72km/u).

Er zit dus een behoorlijk verschil tussen beide qua toeren, en je perkt je maximale kruis- en topsnelheid in met de GTI aut. aan de 19D motor.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 november 2005 07:05 PM
  [ # 95 ]
rb schreef:

Een 19 GTI Aut kat. doet 32,44km/u per 1000 toeren, dus dat is reëel 130 bij 4000 toeren.
Een manuele 19XUD doet 36,23km/u per 1000 toeren, dus 4000 toeren is 145. Een normale 19XUD aut. heeft zelfs nog een iets langere overbrenging (36,72km/u).

Er zit dus een behoorlijk verschil tussen beide qua toeren, en je perkt je maximale kruis- en topsnelheid in met de GTI aut. aan de 19D motor.

Ofwel: gti ong: 3500/3600 tpm bij 120
  diesel berline 3200 tpm bij 120
  diesel break 3400 bij 120

Beetje kort dus, die eindreductie

Optie: 185/70 banden ofzoiets nemen en dan kijken of je een telleraandrijving kan vindenn van een xm of xantia met be3 bak en dezelfde wagennwielen

Gr,
Marten

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 17 november 2005 07:35 PM
  [ # 96 ]

Mijn eindreductie zou waarschijnlijk wel iets langer kunnen. Maar ik rij op de snelweg meestal 100. Lekkere cruise-snelheid. Dus draai dan ongeveer 3000 toeren. Vindt ik acceptabel voor een XUD9.

Test

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 juni 2006 11:47 PM
  [ # 97 ]

Ik heb dit topic nog eens doorgelezen en het kriebelt ergens toch wel. Heb immers een goede 4HP14 liggen. Deze draait voor zover ik me kan herinneren 2500 of 2700 bij 100 KM/H.


Thijs wat is het verbruik nu?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 augustus 2007 01:15 AM
  [ # 98 ]

Vandaag eindelijk weer eens verder gegaan met deze fijne wagen.
Hij loopt n u mooi, nog wat dingen afbnouwen, dan is ie klaar.
Ja ik weet het, dat riep ik 2 jaar terug ook al, maar dan nu echt ha ha.

Test

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 12 augustus 2007 01:23 AM
  [ # 99 ]

ooh, dus ik kan nog wel rustig aan doen met mijn projekkies, ik loop veel te hard van stapel..
maar, mooi dat het af komt!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 12 augustus 2007 02:20 AM
  [ # 100 ]

foto toevallig van deze bx? Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 augustus 2007 04:29 AM
  [ # 101 ]
Daan88 schreef:

foto toevallig van deze bx? Smile

Ik toevallig niet echt. Ik ben niet zo’n fotograaf. Maar wacht maar even tot Wouter weer thuis is (die vertrekt net hier vandaan), die heeft vandaag weer wat plaatjes gemaakt.

Maar schrik niet, het is een zeer mooie wagen.

Test

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 12 augustus 2007 05:39 AM
  [ # 102 ]
Thijsvandebles schreef:
Daan88 schreef:

foto toevallig van deze bx? Smile

Ik toevallig niet echt. Ik ben niet zo’n fotograaf. Maar wacht maar even tot Wouter weer thuis is (die vertrekt net hier vandaan), die heeft vandaag weer wat plaatjes gemaakt.

Maar schrik niet, het is een zeer mooie wagen.

Zeker! Prachtig stofgrijs!

...

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 augustus 2007 06:01 AM
  [ # 103 ]
Chinco schreef:
Thijsvandebles schreef:
Daan88 schreef:

foto toevallig van deze bx? Smile

Ik toevallig niet echt. Ik ben niet zo’n fotograaf. Maar wacht maar even tot Wouter weer thuis is (die vertrekt net hier vandaan), die heeft vandaag weer wat plaatjes gemaakt.

Maar schrik niet, het is een zeer mooie wagen.

Zeker! Prachtig stofgrijs!

...

Ha ha, ja er ligt een 3 jaar oude stoflaag op, maar daaronder is’ie cool.

Test

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 augustus 2007 09:36 PM
  [ # 104 ]

Zojuist de kick-downkabel bevestigd, en er een uitlaat onder gehangen.
Toen moest er even een stukje gereden worden natuurlijk.
Hij reed nog net als 3 jaar geleden, al zou hij wel een LHM opfrisbeurt kunnen gebruiken.
Hij schakelde heerlijk, en ook mooi terug bij gas los of vol gas.
Kortom, afbouwen, en RDW keuren die hap.

Test

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 augustus 2007 10:00 PM
  [ # 105 ]

Word dit nou de vervanger van de army? Of is deze voor “er bij”?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook