2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Diesellucht in auto via roosters
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 13 juli 2005 01:16 PM
  [ # 16 ]
freddyonderstal schreef:

Bij citroen-dealer op de brug gezet, en geconstateerd dat het rubber in de motorsteun gescheurd is.

Gaat me weer 80 euro kosten om dat te vervangen, verdomme…

Verder blijft de onderkant vochtig, maar geen idee waar het lekt…

Als de diesel vanuit de distributieriemkap lijkt te komen kan het zijn dat de brandstofpomp via de pompas lekt. Dit is wel ongebruikelijk bij jonge auto’s die minder dan pakweg 2.5 tot 4 ton hebben gedraaid of er moet met de brandstof zijn geexperimenteerd. V-power diesel kan een lekkende pomp veroorzaken (zie andere discussies) en slaolie (PPO) kan een Lucas brandstofpomp of een Bosch VE pomp ook helemaal naar de vernieling helpen met mogelijk dit soort gevolgen.

Trouwens, een gescheurde onderste motorsteun heeft niks met dit probleem van doen. Hoeveel heeft deze auto gedraaid? Is typisch iets voor auto’s die al jaaaaaren flink nat zijn van onderen en meer dan 10 jaar oud zijn en 3 ton op de teller hebben staan.

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188

Gepost: 13 juli 2005 01:24 PM
  [ # 17 ]

km-stand is 257.000km.

Maar noodzakelijk om dit rubber te vervangen??

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 juli 2005 01:32 PM
  [ # 18 ]
freddyonderstal schreef:

km-stand is 257.000km.

OK. Al redelijke km-stand..

Het is wat je noodzakelijk noemt. De motor zal meer schudden en bewegen als je bijv. de koppeling op laat komen. Het blok zal er niet uitvallen. Als je het goedkoop wilt fixen, kun je het ook goed schoonmaken (als het nat is van de olie) en dan volsmeren met ruitenkit. Nadeel is dat het dan minder flexibel wordt.

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 juli 2005 03:18 PM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:
freddyonderstal schreef:

km-stand is 257.000km.

Het is wat je noodzakelijk noemt. De motor zal meer schudden en bewegen als je bijv. de koppeling op laat komen. Het blok zal er niet uitvallen. Als je het goedkoop wilt fixen, kun je het ook goed schoonmaken (als het nat is van de olie) en dan volsmeren met ruitenkit. Nadeel is dat het dan minder flexibel wordt.

blok trilt een beetje bij intrappen van de koppeling, maar niet noemenswaardig om er last van te hebben.

Maar waar komt die verdomde lekkage vandaan…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 13 juli 2005 04:02 PM
  [ # 20 ]
freddyonderstal schreef:
mpostma schreef:
freddyonderstal schreef:

km-stand is 257.000km.

blok trilt een beetje bij intrappen van de koppeling, maar niet noemenswaardig om er last van te hebben.

Maar waar komt die verdomde lekkage vandaan…

U beveelt, wij antwoorden? Dacht het niet. Jouw toontje bevalt mij helemaal niet. 

Lees eens wat er boven al gemaild is of zoek het lekker zelf uit. Ik word heel erg moe van figuren die op een bevelende toon een antwoord eisen op een forum dat draait op de vrijwillige inzet van forumleden. Zeker niet als ze niet lezen of inhoudelijk wensen te reageren op mogelijke tips.

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 juli 2005 05:29 PM
  [ # 21 ]

ik zie niet in wat er verkeerd is.

er zijn meer problemen met mijn xsara, en wordt ik beetje tureluurs van. neemt niet weg dat ik enorm blij ben met alle hulp en adviezen.

sorry voor het taalgebruik, maar wordt er soms gewoon kwaad om…

zou jij ook hebben bij veel problemen die je niet opgelost krijgt.

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 13 juli 2005 05:32 PM
  [ # 22 ]

Een citrofiel wordt meestal Crying or Very sad bij problemen, niet Evil or Very Mad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 13 juli 2005 05:47 PM
  [ # 23 ]

:42
Halt! in naam der wet….

Neem een pintje samen en ga verder waar je gebleven bent!
Alle twee overnieuw graag…

Ik bedoel dus…..rustig aan jongens…we houden het gezellig….

en als je boos wordt omdat je auto niet doet wat ie moet, kan je beter naar fok.nl gaan…

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 juli 2005 09:54 PM
  [ # 24 ]

mpostma, excuses nogmaals voor het verkeerd laten overkomen van mijn meningen…

===========

Ik kan vrijdag terecht bij de citroen-dealer in Ede. ze wilden nog wel een plekje vrijmaken voor me.

Kan dit eventueel ook de oplossing zijn voor mijn trilprobleem zoals beschreven in mijn andere topic?

Ik denk van niet, maar toch.

Tevens bij het intrappen van de koppeling voel ik wel een klein trillinkje, misschien veroorzaakt door dat kapotte rubber…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 juli 2005 09:56 PM
  [ # 25 ]
freddyonderstal schreef:

Tevens bij het intrappen van de koppeling voel ik wel een klein trillinkje, misschien veroorzaakt door dat kapotte rubber…

Ik hoop dat het dát is!...ben je weer gauw van het probleem af!

suc6

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 juli 2005 01:27 AM
  [ # 26 ]

Ik heb al een keer aangeboden om naar je Xsara te kijken, mogelijk zie ik iets wat anderen nog niet gezien hebben, ik heb tenslotte ook een Xsara diesel gehad.

Je treft het, a.s. zaterdag ben ik vanaf 08:00 tot ??? (laat) in Wolfheze, ik ga de koppakking van een AX1.1i vervangen. Ede/Wageningen is slechts 10 a 15min. rijden zag ik gisteren, als je tijd en zin heb, mag je best effe langs fietsen Wink

Stuur maar een PB als je intersse heb.

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 14 juli 2005 11:53 AM
  [ # 27 ]

er werd bij de garage gezegd dat er misschien een cilinder lekt, aangezien daar wat van die prut omheen lag.

Hoe ernstig is dit en is dit duur om te laten repareren?

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 14 juli 2005 01:20 PM
  [ # 28 ]
freddyonderstal schreef:

er werd bij de garage gezegd dat er misschien een cilinder lekt, aangezien daar wat van die prut omheen lag.

Hoe ernstig is dit en is dit duur om te laten repareren?

Had dat dan meteen ff gevraagd

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 14 juli 2005 06:19 PM
  [ # 29 ]

De dealer belde net waar mijn xsara morgen heen gaat.

Hij zei dat het mogelijk is dat de hele aandrijfas eraf moet voor het rubber te vervangen, wat dus ongeveer 200 euro gaat kosten.

Heeft iemand hier ervaring mee, met het vervangen hiervan en de prijs ervan??

Mij werd in Hilversum verteld dat het 85,- zou zijn, en het eruit geperst zal worden…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 14 juli 2005 06:23 PM
  [ # 30 ]

aandrijfas moet er uit.

Versnellingsbak olie eruit…wiel eraf…moer eraf..
fusee los en rukken maar….

er zit rechts ook een tussenlager, en daar moeten twee boutjes los….

Ik schat één uur werk.

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook