Hallo,
Dat ik op mijn 18e een citroen koop is eigenlijk al zeker, ik zit te twijfelen tussen de Bx en de CX. Beide heeft z’n voordelen, Bx is iets jonger dus roest is niet zo in beeld en is vrij goedkoop. Cx is daarintegen weer een vliegend tapijt en een ruime reis auto en al oldtimer.
Mijn vraag is eigenlijk of de cx (oldtimer) goed te gebruiken is als dagelijkse auto, denk aan 20 000 km per jaar. En hoe zit het met onderhoud etc ?
de bx is totaal niet te vergelijke met een cx maar de cx is heel goed dagelijks te berijden naar wat voor type kijk je een type 1 of 2
Typ1, dit omdat typ2 qua wegenbelasting niet te doen is.
wat voor een type 1 een diesel of gas of bezine
Dit weet ik nog niet, met 20 000 km is gas wel fijn natuurlijk
Als ik mij niet vergis staat er een op dit forum te koop die in aanmerking komt, kan zo lpg in en belastingvrij…
Linkje, (zie trouwens dat je uit dokkum komt, woon in ee )
Mooi he dat hoge noorden
Nog geen bix :
Nee nog zoekende..naar 1 van beide..
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Kleine tip:
Als de wegenbelasting van een serie 2 je afschrikt, is het dan wel verstandig om een cx te kopen? De wegenbelasting is vaak maar een schijntje tov de onderhoudskosten. Zelfs als je het allemaal zelf doet.
Nee, maar door dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen word de auto hoe dan ook goedkoper ..kan je wat meer in onderhoud steken. Iemand nog wat tips ofzo?
Ik zat ook te prakiseren om een BX erbij te nemen, maar aangezien de CX veel mooier, (natuurlijk peroonlijke smaak) ruimtelijker, sterker is dan een BX, ga ik, denk ik, toch maar voor de CX.
(En heb natuurlijk leuke verhaaltjes gehoord)
En waarom ik voor de BX ga?
Dat wordt dan puur voor de lol.
Met andere woorden: Ga voor de CX
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Tja onderhoud is iets wat je ook aan de bx hebt, heb niet het idee dat hier veel verschil tussen zit of ben ik..
Ijs, met een CX zou ik nog niet beginnen. Die moet je pas kopen als je genoeg geld hebt om hem te kunnen onderhouden. En ik denk dat je als 18-jarige nog genoeg andere dingen kunt doen met het geld. Uitgaan, vakantie etc. Maar als je het geld hebt moet je het gewoon doen. Ik ben nu 23 en heb voor mezelf besloten dat ik pas een CX koop als ik afgestudeerd ben. Dan heb je van meer financiële houvast. Maar een BX lijkt me zeker een waardig alternatief, en de CX. Ach, die loopt niet weg.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
begin er maar gewoon niet aan, neem een BX…
Op een gegeven moment worden de onderhoudskosten zo hoog, dat de meeste berijders zeggen dat de CX niets is…(netjes uitgedrukt)
Ik onderhoud ze en de meeste rekeningen zijn fors, plus dat de CX een veel frequenter onderhoud nodig heeft dan een BX, de werkzaamheden veel arbeidsintensiever zijn en alle onderdelen behoorlijk duur zijn.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
laat je niet bang maken voor toren hoge kosten dat zij men ook tegen mij toen ik 20 was en mijn cx kocht maar ik heb gewoon goed gekeken wat er te koop was en heb een keus gemaakt en rij er nu al 2 jaar met plezier in zonder al te veel kosten