Multiplex Autoradio (constructeur)
Hallo allemaal,
Nou ben ik bezig mijn eigen Autoradio in te bouwen, en ik kom tegenstrijdige “oplossingen” tegen (zowel hier als op duitse forums)
Volgens de handleiding van mijn Berlingo 2, zitten er 2 aansluitingen in de originele stekker voor “Digitaal Stuursignaal (constructeur)” en 1 aansluiting voor “Multiplex Autoradio (constructeur)” (A2,A3 en A4)
Verder bevat de stekker “(+) Accessoires”, “(+) Permanente plus”, en “(-) Massa” (A6,A7 en A8 )
Nu lijken mij de 2 laatste aansluitingen “Normale” aansluitingen voor “normale” radio’s. (Dat is ook wat op ik duitse forums las)
De Accessoires aansluiting lijkt me ook een normale aansluiting, die via het contact geschakeld wordt (zal dit nog testen).
Omdat ik mijn radio (zonder op forums gezeten te hebben) direct op de stekkers had aangesloten, weet ik nu dat de “Multiplex Autoradio” aansluiting (A4) aangesloten zat op de Permanente aansluiting van mijn radio, waardoor de radio inderdaad automatisch aangaat bij het openen van de auto, en automatisch na 3 minuten uitgaat na sluiten van de auto.
Dit werd duidelijk omdat de radio alle instellingen verloor na het uitschakelen.
Nu is het punt, dat ik het eigenlijk juist wel een mooie funtie vind dat de radio automatisch aan gaat, en een tijdje door blijft spelen.
Iemand enig idee of ik deze aansluiting (dus “Multiplex Autoradio (constructeur) (A4)”) zonder problemen aan kan sluiten op de geschakelde + van de radio (A7)???
Ik heb namelijk wél het idee dat ze die op het Duitse forum met een Berlingo 1 gebruiken:
Kan me overigens niet voorstellen dat de eerder genoemde laatste 3 aansluitingen in mijn auto niet gebruikt mogen worden, en dat er dus een andere directe, óf geschakelde + gemaakt moet worden…
Excuses voor het lange verhaal…
Groeten, Albert.
Bezoek www.CrystalCopy.nl