Heb iets HEEL stoms gedaan. Na inbraak in auto hebben we om te zorgen dat de auto, die nog niet op slot kon, niet gestolen kon worden de bougiekabels eruit gehaald.
Maar bij het terugplaatsen vergeten in welke volgorde ze er weer op moeten.
Wie o wie kan deze leek helpen?
Heb overigens een AX uit “93.
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
1e ff op juiste plek plaatsen niet in zx maar in ax
2e ff naar de bieb en in de vraagbaak kijken
staat al in AX!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Volgens mij was het zo:
Bovenop de verdeelkap kijkend (dus vanaf zijkant auto): Dan is rechtsboven nr 1. Verder deze volgorde met de klok rond: 1-3-4-2. Ik bedoel dan de elektroden in de verdeelkap waar je nu bovenop kijkt. Laat je niet afleiden door de raar gevormde aansluitingen voor de bougiekabels.
Maar het kan ook zijn dat je alles moet doorschuiven .
Als het goed is, dan staan er ook nummers op de verdeelkap, je kunt ze moeilijk zien, maar als je de kap demonteer zie je het zo.
de bougiekabels loshalen om te voorkomen dat je auto gestolen wordt creatief.
(volgende keer de accupool loshalen, is makkelijker denk ik )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Stuur eruit…
Handjes schreef:Stuur eruit…
wielen eronder vandaan
Motorblok eruit
einddemper eronder vandaan halen zodat je hoort als iemand de auto steelt
zo kunnen we nog wel even doorgaan
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Stuur eruit is zeker wel serieuze optie. Er bestaan adapter ringen en speciale stuurtje die je er zo opklikt. Komt uit de kitcarwereld: Lomax en zo beveilig je op die manier. Ook handig voor je 2cv dus!
Bij moderne auto’s helpt een geel stuurslot van een paar tientjes prima.
Handjes schreef:Stuur eruit is zeker wel serieuze optie. Er bestaan adapter ringen en speciale stuurtje die je er zo opklikt. Komt uit de kitcarwereld: Lomax en zo beveilig je op die manier. Ook handig voor je 2cv dus!
De Taxi Peugeot 406 in Taxi-1,2, en 3 heeft dat ook, ik dacht dat het een geintje was, maar het bestaat dus echt
De juiste zekering eruit trekken is ook een goede methode
Handjes schreef:
Bij moderne auto’s helpt een geel stuurslot van een paar tientjes prima.
Ik had zo een ding in mijn Suzuki ops:, kreeg op een vroege ochtend dat klere ding er niet meer af, gelukkig bood de kruipolie en hamer methode van de ANWB-man uitkomst.