10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Het is deze TD geworden. (titel gewijzigd)
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 25 augustus 2005 02:35 PM
  [ # 136 ]

Een Xant rijdt lichtjaren lekkerder dan een BX Exclamation  Ga lekker genieten joh! Wink

Animal triste post coitum

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 25 augustus 2005 02:37 PM
  [ # 137 ]
Bram schreef:

Sorry…..maar ik heb gewoon (nog) geen vragen over mijn Xantia TD….hij rijdt en alles werkt….kortom, een vrij *saaie* auto Laughing

Vandaar dat hij wel weer snel zal wegzakken op dit forum,

Ta, Xantiarijders zitten meer op de weg dan op ‘t forum Laughing Wink

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 25 augustus 2005 02:47 PM
  [ # 138 ]
Serge schreef:

Een Xant rijdt lichtjaren lekkerder dan een BX Exclamation  Ga lekker genieten joh! Wink

ga je mond spoelen, vort Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 25 augustus 2005 02:54 PM
  [ # 139 ]
metro2005 schreef:
Serge schreef:

HAP Very HappyVery Happy

Op dit punt heb ik geen recht van spreken omdat ik nog nooit in een Xantia heb (mee)gerede. Hierbij laat ik het happen dus graag aan anderen over!!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 25 augustus 2005 07:19 PM
  [ # 140 ]
metro2005 schreef:
Serge schreef:

Vanavond staat er Saag Murgh (idiaase spinazie/ lamsgehaktballetjes schotel) op het menu, je mag graag een HAPJE meeeten Laughing

Los daarvan vond ik m’n ex Xantia 1.9td break de fijnste auto die ik ooit bestuurd heb. Vele malen (in kwadraat) beter dan m’n ex BX 1.9TZI break (wat een erg goed rijdende BX was trouwens) en zelfs beter dan m’n huidige XM. De 2 type 2 XM’s waar ik eens in gereden heb, kwamen trouwens wel dicht in de buurt. Op naar XM nr2 Wink

Animal triste post coitum

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 26 augustus 2005 06:31 PM
  [ # 141 ]
jpiek schreef:
Bram schreef:

Sorry…..maar ik heb gewoon (nog) geen vragen over mijn Xantia TD….hij rijdt en alles werkt….kortom, een vrij *saaie* auto Laughing

Tja, Xantiarijders zitten meer op de weg dan op ‘t forum  Laughing Wink

Kun je wel stellen ja….in 1,5 maand al 8000 km erop zitten met deze TD Cool

[offtopic] :
Vanmorgen trouwens mijn jaarlijkse vliegtochtje gemaakt (effe een weekje vrij van koerieren).....Schiphol-Maastricht en met hetzelfde toestel (Fokker-50) na een half uur weer terug. Smile
De laatste vliegtocht was met een ATR-42 van KLM-Exel maar die staan nu allemaal aan de ketting. Crying or Very sad
(Exel is failliet)

Had je die Steward trouwens moeten zien kijken toen hij me na 30 minuten weer zag instappen….*bent u iets vergeten of zo* ?
NEE….ik ga weer met u terug naar Schiphol ! Laughing

Steward—> Shocked
ik uitleggen dat ik dit al jaren doe, omdat ik nooit meer op vakantie ga (kan).....en dit mijn uitstapje is. Cool
Kreeg ik zowaar een hele zak vol met drankjes & hapjes die je vroeger (jaren 70) standaard op een kleine vlucht kreeg, alsof ik voor het eerst vloog ! Twisted Evil

Beste man…..mijn eerste vliegtocht was met een Caravelle van Air France naar Parijs in 1972…..dat was pas *vliegen* !
Daarna vele malen met de Trident-III en BAC-111 naar Londen….DC-8 en DC-9’s…..heb ze bijna allemaal wel gehad (tot een 747 uit 1970 aan toe) Cool

Maar toch wel weer een stukje klantenbinding van die jongens v/d KLM. Wink 

Behalve Citroen is de Luchtvaart namelijk mijn grootste hobby….vroeger veel met modelvliegtuigen en model-heli’s gevlogen. Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 26 augustus 2005 07:57 PM
  [ # 142 ]

Over vliegen gesproken. Mijn leukste vlucht vond ik toch wel mijn vlucht in een zweefvliegtuig (wel als passagier natuurlijk). Ik heb ook wel eens overwogen om bij een club te gaan en zweefvliegen te leren, maar wil je het optimaal doen dan gaat het een hoop tijd en geld kosten, alhoewel het best betaalbaar is als je er wat voor over hebt.

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 augustus 2005 01:10 AM
  [ # 143 ]
Bram schreef:
jpiek schreef:
Bram schreef:

Tja, Xantiarijders zitten meer op de weg dan op ‘t forum  Laughing Wink

Kun je wel stellen ja….in 1,5 maand al 8000 km erop zitten met deze TD Cool

Goeiemorgen, daar doe ik zeker een half jaar over. Hoewel ik in m’n eerste Xantia ook meteen 4000 km in de eerste 3 weken op de teller zetten. (Tassen achterin en op vacantie, we zien wel waar we uitkomen)

Johan Piek

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 augustus 2005 01:22 AM
  [ # 144 ]
jpiek schreef:

Goeiemorgen, daar doe ik zeker een half jaar over. Hoewel ik in m’n eerste Xantia ook meteen 4000 km in de eerste 3 weken op de teller zetten. (Tassen achterin en op vacantie, we zien wel waar we uitkomen)

Tsja, als je in 1,5 week van Haarlem naar Brussel v.v. ...Maastricht vv…. en Groningen vv (veel Academische ziekenhuizen) moet rijden, dan schiet het snel op natuurlijk. Wink
Envelop voor de dokter….a.u.b. effe tekenen… en Hup, weer in die stoel. Smile

Daarom is voor mij een goedzittende stoel van groot belang…als je soms zomaar een uur of 7 achter elkaar in een auto zit.
Ik kan het iedere Xantiarijder aanbevelen…om de voorste 2 Torxbouten van de chauffeursstoel los te draaien en er 8mm plaatringen tussen te zetten (elke bout een stuk of 12 ringen = 2,5 cm)...waardoor de stoel wat meer steun geeft onder de bovenbenen.

Krijg je geen z.g. *harde kont* Cool

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 augustus 2005 01:41 AM
  [ # 145 ]
Bram schreef:

[Ik kan het iedere Xantiarijder aanbevelen…om de voorste 2 Torxbouten van de chauffeursstoel los te draaien en er 8mm plaatringen tussen te zetten (elke bout een stuk of 12 ringen = 2,5 cm)...waardoor de stoel wat meer steun geeft onder de bovenbenen.
Krijg je geen z.g. *harde kont* Cool

Hmm, weinig tot geen last van, maar ok, ik ben 1:74 en heb nogal korte beentjes. Beetje met de hoogteafstelling spelen is voldoende. Wel mis ik met m’n 57 Kilo een beetje de lendesteunen van de 2.0SX, die zetten me ‘klem’, nu heb ik net te weinig steun voor lange ritten…

P.s zo’n job wil ik ook wel Wink

Johan Piek

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 11 september 2005 04:14 AM
  [ # 146 ]

Hmm…..in gespot en gepost op Marktplaats hebben ze het al in de gaten. Laughing

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 11 september 2005 04:48 PM
  [ # 147 ]

I.v.m. de opmerkingen in het draadje gespot op Marktplaats, hier even mijn reactie op enkele forummers Wink
........................

Nee nee…...het is geen schijnbeweging, er komt GEEN BX meer (hoe jammer ik het ook vind) Crying or Very sad ...maar vanwege de laatste 2 maanden enorm gestegen brandstofprijs moet ik wel overstappen op een zuinig dieseltje. Confused

En dat is die 1.5 D van PSA natuurlijk ook wel.
Ik heb een aantal P-106’s op het oog, die allen Airco (+ st.bekr. en airbag’s) hebben, want ik wil niet meer in een auto rijden zonder i.i.g. Airco.
Ik heb de Xant maar eens op marktplaats gezet en eens kijken of er iemand op afkomt.
Anders ruil ik hem in….alhoewel ik het jammer zal vinden niet meer met HP te rijden. Confused

Het kostenplaatje is als volgt : een Xantia TD kost p/m aan WB 79.- euro en rijdt 1 op 15….....en (bijvoorbeeld) een P-106 D kost p/m 44 euro aan WB en kan de 1 op 20 halen…..dat alles scheelt me dus veel geld per maand.
Ik kon 2,5 maand geleden ook niet bevroeden dat de brandstofprijs zo zou stijgen door o.a. Katrina in de VS Confused

En naar het zich laat aanzien, zullen die prijzen niet snel dalen ook, als ik Minister Brinkhorst net in Buitenhof hoor vertellen…..evenals de belastingvrije KM-vergoeding niet naar 22 ct i.p.v. 18 ct p/km gaat…zoals diverse vakbonden willen (las ik ergens).

Ik heb bijna 13 jaar rustig kunnen dieselen zonder al dit soort problemen….totdat ze vorig jaar de km-vergoeding van 25 ct terug schroefden naar 18 ct. Evil or Very Mad
Het is dus puur uit nood….en ik denk dat vele NL’s op dit moment druk aan het rekenen zijn hoe dat verder moet.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 11 september 2005 04:53 PM
  [ # 148 ]

Het kostenplaatje is als volgt : een Xantia TD kost p/m aan WB 79.- euro en rijdt 1 op 15….....en (bijvoorbeeld) een P-106 D kost p/m 44 euro aan WB en kan de 1 op 20 halen…..dat alles scheelt me dus veel geld per maand.

Ik weet nog een goedkoper alternatief. Kun je bovendien Xantia blijven rijden….. Wink

Jeroen

Profiel  

BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373

Gepost: 11 september 2005 05:35 PM
  [ # 149 ]

Maar is het geld wat het je nu kost om weer een nieuwe auto te gaan kopen en wat je dus aan afschrijving op deze betaald niet meer dan wat het je kost aan wb en diesel in je Xantia??  Confused En met een 106 diesel kom je de meeting niet op!  Wink  Wink

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 11 september 2005 06:22 PM
  [ # 150 ]

En ik kan je niet over te halen om op g3 te rijden ?  Rolling Eyes

Profiel  

10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook