Een Xant rijdt lichtjaren lekkerder dan een BX Ga lekker genieten joh!
Animal triste post coitum
Bram schreef:Sorry…..maar ik heb gewoon (nog) geen vragen over mijn Xantia TD….hij rijdt en alles werkt….kortom, een vrij *saaie* auto
Vandaar dat hij wel weer snel zal wegzakken op dit forum,
Ta, Xantiarijders zitten meer op de weg dan op ‘t forum
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Serge schreef:Een Xant rijdt lichtjaren lekkerder dan een BX Ga lekker genieten joh!
ga je mond spoelen, vort
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Serge schreef:Een Xant rijdt lichtjaren lekkerder dan een BX Ga lekker genieten joh!
ga je mond spoelen, vort
HAP
Op dit punt heb ik geen recht van spreken omdat ik nog nooit in een Xantia heb (mee)gerede. Hierbij laat ik het happen dus graag aan anderen over!!
metro2005 schreef:Serge schreef:Een Xant rijdt lichtjaren lekkerder dan een BX Ga lekker genieten joh!
ga je mond spoelen, vort
Vanavond staat er Saag Murgh (idiaase spinazie/ lamsgehaktballetjes schotel) op het menu, je mag graag een HAPJE meeeten
Los daarvan vond ik m’n ex Xantia 1.9td break de fijnste auto die ik ooit bestuurd heb. Vele malen (in kwadraat) beter dan m’n ex BX 1.9TZI break (wat een erg goed rijdende BX was trouwens) en zelfs beter dan m’n huidige XM. De 2 type 2 XM’s waar ik eens in gereden heb, kwamen trouwens wel dicht in de buurt. Op naar XM nr2
Animal triste post coitum
jpiek schreef:Bram schreef:Sorry…..maar ik heb gewoon (nog) geen vragen over mijn Xantia TD….hij rijdt en alles werkt….kortom, een vrij *saaie* auto
Vandaar dat hij wel weer snel zal wegzakken op dit forum,
Tja, Xantiarijders zitten meer op de weg dan op ‘t forum
Kun je wel stellen ja….in 1,5 maand al 8000 km erop zitten met deze TD
[offtopic] :
Vanmorgen trouwens mijn jaarlijkse vliegtochtje gemaakt (effe een weekje vrij van koerieren).....Schiphol-Maastricht en met hetzelfde toestel (Fokker-50) na een half uur weer terug.
De laatste vliegtocht was met een ATR-42 van KLM-Exel maar die staan nu allemaal aan de ketting.
(Exel is failliet)
Had je die Steward trouwens moeten zien kijken toen hij me na 30 minuten weer zag instappen….*bent u iets vergeten of zo* ?
NEE….ik ga weer met u terug naar Schiphol !
Steward—>
ik uitleggen dat ik dit al jaren doe, omdat ik nooit meer op vakantie ga (kan).....en dit mijn uitstapje is.
Kreeg ik zowaar een hele zak vol met drankjes & hapjes die je vroeger (jaren 70) standaard op een kleine vlucht kreeg, alsof ik voor het eerst vloog !
Beste man…..mijn eerste vliegtocht was met een Caravelle van Air France naar Parijs in 1972…..dat was pas *vliegen* !
Daarna vele malen met de Trident-III en BAC-111 naar Londen….DC-8 en DC-9’s…..heb ze bijna allemaal wel gehad (tot een 747 uit 1970 aan toe)
Maar toch wel weer een stukje klantenbinding van die jongens v/d KLM.
Behalve Citroen is de Luchtvaart namelijk mijn grootste hobby….vroeger veel met modelvliegtuigen en model-heli’s gevlogen.
Over vliegen gesproken. Mijn leukste vlucht vond ik toch wel mijn vlucht in een zweefvliegtuig (wel als passagier natuurlijk). Ik heb ook wel eens overwogen om bij een club te gaan en zweefvliegen te leren, maar wil je het optimaal doen dan gaat het een hoop tijd en geld kosten, alhoewel het best betaalbaar is als je er wat voor over hebt.
Bram schreef:jpiek schreef:Bram schreef:Sorry…..maar ik heb gewoon (nog) geen vragen over mijn Xantia TD….hij rijdt en alles werkt….kortom, een vrij *saaie* auto
Vandaar dat hij wel weer snel zal wegzakken op dit forum,
Tja, Xantiarijders zitten meer op de weg dan op ‘t forum
Kun je wel stellen ja….in 1,5 maand al 8000 km erop zitten met deze TD
Goeiemorgen, daar doe ik zeker een half jaar over. Hoewel ik in m’n eerste Xantia ook meteen 4000 km in de eerste 3 weken op de teller zetten. (Tassen achterin en op vacantie, we zien wel waar we uitkomen)
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
jpiek schreef:Goeiemorgen, daar doe ik zeker een half jaar over. Hoewel ik in m’n eerste Xantia ook meteen 4000 km in de eerste 3 weken op de teller zetten. (Tassen achterin en op vacantie, we zien wel waar we uitkomen)
Tsja, als je in 1,5 week van Haarlem naar Brussel v.v. ...Maastricht vv…. en Groningen vv (veel Academische ziekenhuizen) moet rijden, dan schiet het snel op natuurlijk.
Envelop voor de dokter….a.u.b. effe tekenen… en Hup, weer in die stoel.
Daarom is voor mij een goedzittende stoel van groot belang…als je soms zomaar een uur of 7 achter elkaar in een auto zit.
Ik kan het iedere Xantiarijder aanbevelen…om de voorste 2 Torxbouten van de chauffeursstoel los te draaien en er 8mm plaatringen tussen te zetten (elke bout een stuk of 12 ringen = 2,5 cm)...waardoor de stoel wat meer steun geeft onder de bovenbenen.
Krijg je geen z.g. *harde kont*
Bram schreef:[Ik kan het iedere Xantiarijder aanbevelen…om de voorste 2 Torxbouten van de chauffeursstoel los te draaien en er 8mm plaatringen tussen te zetten (elke bout een stuk of 12 ringen = 2,5 cm)...waardoor de stoel wat meer steun geeft onder de bovenbenen.
Krijg je geen z.g. *harde kont*
Hmm, weinig tot geen last van, maar ok, ik ben 1:74 en heb nogal korte beentjes. Beetje met de hoogteafstelling spelen is voldoende. Wel mis ik met m’n 57 Kilo een beetje de lendesteunen van de 2.0SX, die zetten me ‘klem’, nu heb ik net te weinig steun voor lange ritten…
P.s zo’n job wil ik ook wel
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Hmm…..in gespot en gepost op Marktplaats hebben ze het al in de gaten.
I.v.m. de opmerkingen in het draadje gespot op Marktplaats, hier even mijn reactie op enkele forummers
........................
Nee nee…...het is geen schijnbeweging, er komt GEEN BX meer (hoe jammer ik het ook vind) ...maar vanwege de laatste 2 maanden enorm gestegen brandstofprijs moet ik wel overstappen op een zuinig dieseltje.
En dat is die 1.5 D van PSA natuurlijk ook wel.
Ik heb een aantal P-106’s op het oog, die allen Airco (+ st.bekr. en airbag’s) hebben, want ik wil niet meer in een auto rijden zonder i.i.g. Airco.
Ik heb de Xant maar eens op marktplaats gezet en eens kijken of er iemand op afkomt.
Anders ruil ik hem in….alhoewel ik het jammer zal vinden niet meer met HP te rijden.
Het kostenplaatje is als volgt : een Xantia TD kost p/m aan WB 79.- euro en rijdt 1 op 15….....en (bijvoorbeeld) een P-106 D kost p/m 44 euro aan WB en kan de 1 op 20 halen…..dat alles scheelt me dus veel geld per maand.
Ik kon 2,5 maand geleden ook niet bevroeden dat de brandstofprijs zo zou stijgen door o.a. Katrina in de VS
En naar het zich laat aanzien, zullen die prijzen niet snel dalen ook, als ik Minister Brinkhorst net in Buitenhof hoor vertellen…..evenals de belastingvrije KM-vergoeding niet naar 22 ct i.p.v. 18 ct p/km gaat…zoals diverse vakbonden willen (las ik ergens).
Ik heb bijna 13 jaar rustig kunnen dieselen zonder al dit soort problemen….totdat ze vorig jaar de km-vergoeding van 25 ct terug schroefden naar 18 ct.
Het is dus puur uit nood….en ik denk dat vele NL’s op dit moment druk aan het rekenen zijn hoe dat verder moet.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het kostenplaatje is als volgt : een Xantia TD kost p/m aan WB 79.- euro en rijdt 1 op 15….....en (bijvoorbeeld) een P-106 D kost p/m 44 euro aan WB en kan de 1 op 20 halen…..dat alles scheelt me dus veel geld per maand.
Ik weet nog een goedkoper alternatief. Kun je bovendien Xantia blijven rijden…..
Jeroen
Maar is het geld wat het je nu kost om weer een nieuwe auto te gaan kopen en wat je dus aan afschrijving op deze betaald niet meer dan wat het je kost aan wb en diesel in je Xantia?? En met een 106 diesel kom je de meeting niet op!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
En ik kan je niet over te halen om op g3 te rijden ?