9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Kwaliteit en betrouwbaarheid C5
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 13 juni 2006 10:47 PM
  [ # 121 ]

Vandaag in Auto Plus, rubriek “Le journal de l’occasion” : een doorlichting van de betrouwbaarheid van de C5 HDi vanaf 2001. Samengevat :

Arrow  voor- en achtertrein :
- sinds de terugroepactie begin 2002 zijn de problemen met het lawaai aan de achtertrein opgelost.
- de banden die de fabriek monteert zijn te zacht en slijten te snel

Arrow  motoren :
- modellen 2.2 HDI van vóór mei 2001 : risico op breuk distributieketting.
- startproblemen op de HDi 110 (tot begin 2002)
- turboproblemen op de eerste exemplaren van de HDi 110

Arrow ruitensproeier :
- lekken, en valse meldingen van een zgn. lege ruitensproeier (dichting, defecte sonde)

Arrow elektronica :
- bugs (centrale vergrendeling, elektr. raambediening, wispelturige lichten, wispelturige verklikkerlampjes, opgelost door herprogrammering of vervanging van de Com 2000
- haperende buitentemperatuurmeter op sommige modellen (wat problemen met de werking van de airco met zich meebrengt)

Arrow  veiligheidsgordels :
- te zwak oprolmechanisme

Arrow  stuurinrichting :
- gekraak bij maneuvers, te wijten aan een fout in de stuurkolom (meestal onder garantie opgelost)

Verder schrijven ze nog :
- de simpele materialen en de betwistbare assemblage veroorzaken parasietgeluiden
- behalve snel slijtende banden op de eerste bouwjaren, hebben alle slijtage-onderdelen een behoorlijke levensduur
- de prijs van de wisselstukken ligt op hetzelfde niveau als van de andere Franse concurrenten, en is voordeliger van deze van de niet-Franse concurrentie
- de C5 is qua onderhoudskost één van de goedkoopste diesel-gezinswagens op de markt.

Betrouwbaarheid : beetje bij beetje legt Citroën de lat hoger. De terugroepacties hebben de grote problemen opgelost. De gerestylede C5, gelanceerd in september 2004 en uitgerust met HDI’s van de laatste generatie, toont een gezondheid die voldoening schenkt. Op de tweedehandsmarkt geniet de phase II de voorkeur.

Betrouwbaarheidsindex : 3 sterren (op een maximum van 5)

Vrij vertaald uit Auto Plus nr 927 van 13/06/2006.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 juni 2006 11:27 AM
  [ # 122 ]

eindelijk eens een positief bericht,  Laughing  Wink

Profiel  
 
FransC5
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 13-06-2006

Gepost: 15 juni 2006 12:08 AM
  [ # 123 ]

Re: Kwaliteit en betrouwbaarheid C5

Herkenbare situatie.

Heb zelf een C5 Break 2.016v van 2001. Eind 2002 2e hands gekocht.
Vanaf het begin veel kleine storingen, als:
-RV portier wil niet open van binnenuit: afgesteld, maar blijft moeilijk te openen
- licht flikkert tijdens rijden.: “Dat doen ze allemaal!”
- COM2000 moest vervangen wegens defecte richtingaanwijzers
- remmen achter blijven snel hangen en ‘pakken’niet over de volle breedte van de schijf (auto remt overigens prima)
- Achterbanden slijten ongelijk. RA slijt veel sneller dan LA
- knopje van handrem blijft vsatzitten in hendel. Kan handrem niet meer loskrijgen.
- handrem hendel finaal door aanslag heen getrokken. Staat rechtop.

Verder bevalt de auto prima. Heerlijke reiswagen.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 juni 2006 03:10 AM
  [ # 124 ]

Re: Kwaliteit en betrouwbaarheid C5

Dat probleem heb je niet als je Xenon hebt.

FransC5 schreef:

Herkenbare situatie.

(..)
- licht flikkert tijdens rijden.: “Dat doen ze allemaal!”
(..)
Verder bevalt de auto prima. Heerlijke reiswagen.

Dat laatste kan ik me wel in vinden… Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 16 juni 2006 02:15 AM
  [ # 125 ]

FransC5 schreef:

- remmen achter blijven snel hangen en ‘pakken’niet over de volle breedte van de schijf (auto remt overigens prima)
- Achterbanden slijten ongelijk. RA slijt veel sneller dan LA

Dit kan veroorzaakt worden door het C5 probleem van de scheve remklauwen achter. De remklauwen worden scheefgedrukt door corrosie. Demonteren, schoonmaken en weer opnieuw monteren (met nieuwe bouten) is de remedie. (wel nieuwe blokken inzetten natuurlijk Wink ) Soms kun je dit probleem ontdekken doordat, na een lange rit, de achter wiel(en) veel heter zijn (aanvoelen) dan de voorwielen.

- knopje van handrem blijft vsatzitten in hendel. Kan handrem niet meer loskrijgen.

Als je hiermee bedoeld dat het knopje niet meer is in te drukken dan wordt dat waarschijnlijk veroorzaakt doordat 1 of 2 haakjes waarmee het knopje vastzit in het gat is (zijn) afgebroken. Het losse stukje blokkeerd dan het knopje. Remedie is het knopje eruit trekken, los(se) stukje(s) verwijderen en het knopje er weer opdrukken eventueel wat papierstrookjes aanbrengen, om ruimte tussen gaatje in de knop en pen waar hij op schuift, op te vullen zodat de knop er stroef op gaat.

Groet, Ton

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 17 juni 2006 02:49 PM
  [ # 126 ]

Re: Kwaliteit en betrouwbaarheid C5

eviltwin schreef:

Dat probleem heb je niet als je Xenon hebt.

FransC5 schreef:

- licht flikkert tijdens rijden.: “Dat doen ze allemaal!”
(..)
... Wink

Sorry Eviltwin, hier ben ik het niet mee eens. Een vriend van me heeft een C5 Exclusive met Xenonverlichting en reeds na 30 000km ging één van zijn Xenons op onregelmatige tijdstippen aan, dan weer uit. Soms reed hij langdurig met brandende Xenon, dan nam hij een afslag of een bocht en ging zijn lamp flikkeren en dan uit. Ging pas terug aan na herstarten van de auto.  Ik had dit probleem met mijn C5 Exclusive niet.

Hij heeft zo lang over dit probleem lopen zeuren dat ik maar voor alle zekerheid de automatische lichten in mijn C6 heb uitgeschakeld want het is inderdaad wel zo dat die Xenons vaak maar heel even aan gaan en dan weer uit gaan (korte tunnel, garage etc). Volgens mij is dat niet goed voor de levensduur van de Xenons. Vandaar dat ik die automatische verlichting heb uitgeschakeld.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 17 juni 2006 03:09 PM
  [ # 127 ]

Re: Kwaliteit en betrouwbaarheid C5

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
eviltwin schreef:

Dat probleem heb je niet als je Xenon hebt.

FransC5 schreef:

- licht flikkert tijdens rijden.: “Dat doen ze allemaal!”
(..)
... Wink

Sorry Eviltwin, hier ben ik het niet mee eens. Een vriend van me heeft een C5 Exclusive met Xenonverlichting en reeds na 30 000km ging één van zijn Xenons op onregelmatige tijdstippen aan, dan weer uit. Soms reed hij langdurig met brandende Xenon, dan nam hij een afslag of een bocht en ging zijn lamp flikkeren en dan uit. Ging pas terug aan na herstarten van de auto.  Ik had dit probleem met mijn C5 Exclusive niet.

Hij heeft zo lang over dit probleem lopen zeuren dat ik maar voor alle zekerheid de automatische lichten in mijn C6 heb uitgeschakeld want het is inderdaad wel zo dat die Xenons vaak maar heel even aan gaan en dan weer uit gaan (korte tunnel, garage etc). Volgens mij is dat niet goed voor de levensduur van de Xenons. Vandaar dat ik die automatische verlichting heb uitgeschakeld.

Dat is niet wat er met het flikkeren bedoeld wordt; flikkeren ontstaat (bij halogeen) door dat de hydrauliek pomp (BHI) spanningsval veroorzaakt, met Xenon is er een aparte spanningsregelaar (~10kV) zodat die spanningsval nooit merkbaar is via de koplampen.

Dat wil niet zeggen dat er niks fout kan aan Xenon, maar dat is een ander verhaal. Daarnaast moeten HID lampen altijd even opwarmen, m.a.w. instaantaan aan of uit kunnen ze niet zo makkelijk als Halogeen, (laat staan LED.) tunnel in of tunnel uit etc. is niet helemaal hun ding, maar niet iedereen valt erover.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CCinq
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 14 juli 2006 02:37 PM
  [ # 128 ]

even mijn mening over dit maandagmorgenmonster:
- gekraak in de voorste deuren wanneer de vensters dicht zijn -> invetten en soms duwen op ruit
- gekraak in de achterste deuren wanneer de vensters enkele cm open staan -> nog nooit van gehoord, maar ik denk idem…
- de versnellingsbak schakelt moeilijk in achteruit -> koppeling eens vervangen?
- vochtinsijpeling bovenaan het raam van alle deuren, tussen de buitenste en binnenste ruitafdichting, die bovendien een soort schimmel doet ontstaan -> idem boven
- op de kaders rondom de portierramen (van 3 deuren) zitten hobbels ->  KADERS MOETEN VERVANGEN WORDEN
- ontkoppelingspedaal geeft een klik bij het indrukken -> NORMAAL, INVETTEN
- de koplampen flikkeren tijdens het rijden, door spanningsverschillen die optreden wanneer de ophanging “werkt” (automatische hoogteregeling) -> NORMAAL , kan worden opgevangen door condensator te plaatsen, is standaard op serie 3 van serie 1
- abnormaal slijtagepatroon banden achteraan -> niet te hard rijden. slijtage treed op boven 130 km/h ivm zakken koets—> sporing verandert daardoor.
- volgens boordcomputer steeds wisselend brandstofverbruik, ook voor identieke trajecten -> COMPUTER MAAKT FOUTE BEREKENING, GEEN OPLOSSING VOORHANDEN
- soms gaat de verlichting van het boordcomputerschermpje niet uit na het afzetten van het contact -> can busprobleem—> computer reset of accupool eraf
- soms werkt de kofferverlichting niet bij het openen van de (afzonderlijk te openen) achterruit, knop voor laaddrempelverlaging werkt dan ook niet en BSI signaleert geen “geopende achterruit” -> CONTACTSCHAKELAAR VERVANGEN
- regelmatig airbagstoring -> STEKKERS CONTROLEREN
- op de plip (afstandsbediening van de centrale vergrendeling) zijn de pictogrammen nog nauwelijks zichtbaar, verschil tussen “openen” en “sluiten” is niet meer te zien -> NIEUWE PLIP, jebt een serie 1 van een serie 1
- het dashboard begint lichtjes te vervormen (boven de tellers) -> staat zeker veel in de zon
- dansende voorzijde : bij afgezet contact begint de voorzijde van de auto soms spontaan op en neer te gaan -> NORMAAL GEDRAG kan vuile sensor zijn van voor hydraulique…kijk even of hij het ook doet als stuur recht staat…indien recht—> sensor vervangen…anders heeft het te maken met indraaien stuur… helaas dan geen oplossing.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 14 juli 2006 02:59 PM
  [ # 129 ]

Je bent dus aardig tevreden over je kar Confused

 

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 juli 2006 03:03 PM
  [ # 130 ]
René van Maren schreef:

Je bent dus aardig tevreden over je kar Confused

Volgens mij heeft hij het over de C5 in de eerste post van pagina 1, niet over z’n eigen…

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 14 juli 2006 03:05 PM
  [ # 131 ]

Surprisedops:

 

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 13 augustus 2006 12:10 AM
  [ # 132 ]

Evil or Very Mad Daar gaan we weer (zie begin van dit draadje)... 7 maanden probleemloos gereden, maar nu… Sinds kort lijkt het of van die 110 paardjes de helft daarvan ontsnapt is. Acceleraties verlopen zeer moeizaam en veel trager dan voorheen, de auto is gewoon niet meer vooruit te branden. Soms gebeurt het dat er vanaf 3000 toeren per minuut plots toch leven in de brouwerij komt, maar wanneer ik dan naar een hogere versnelling schakel is het allemaal weer verschrikkelijk traag… En op de snelweg gaat mijn auto niet meer harder dan 110 km/h… Evil or Very Mad
Confused: Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ?  Confused:
(Mijn auto is een C5 break phase I, bouwjaar 2002, 2.0 HDi van 110 pk, met 138000 km op de teller. Destijds werd bij km-stand 51000 al eens een lekkende cilinderkoppakking vervangen.)

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 augustus 2006 12:12 AM
  [ # 133 ]

kan veel oorzaken hebben lijkt mij denk dat je de auto eerst moet laten uitlezen of er een foutmelding is

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 13 augustus 2006 03:25 PM
  [ # 134 ]

Ervaringen

robbert schreef:

Mijn ervaringen na 6 maanden en (bijna) 20.000 km C5-en :

Heb je het nu over een nieuwe (6 maanden oude C5)? Indien ja of neen, wat is de totale km stand?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 augustus 2006 03:27 PM
  [ # 135 ]

Re: Ervaringen

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
robbert schreef:

Mijn ervaringen na 6 maanden en (bijna) 20.000 km C5-en :

Heb je het nu over een nieuwe (6 maanden oude C5)? Indien ja of neen, wat is de totale km stand?

zie onderschrift

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook