eviltwin schreef:nope geen terugroepacites, al hadden ze duidelijker moeten zijn over een aantal “vliegende wissels”, maar dat geldt voor veel fabrikanten. Het staat nu eenmaal niet zo goed om auto’s terug te roepen, dus dat doen ze alleen bij veiligheids items. Een Com2000 of een versnellingspookknop wordt wel onder garantie vervangen, maar daarvoor halen ze geen 500.000 auto’s terug…
Volgns mij komt 90% van de klachten over het elektrische systeem, 4 van de 5 klachten daarover zijn een kwestie van het boekje goed lezen (“help mijn speigels klappen niet meer in”, “mijn lichten gaan niet aan”, etc.)
Van die 1 op 10 echte fouten, is denk ik de helft te wijten aan de foute installatie van GSM/nav trekhaak etc. De andere helft is vaak gewoon een fout bitje, en daar raken de meeste mensen van in paniek. Het helpt natuurlijk niet dat de meeste dealers klungels zijn
Tja, wat ik zo in mijn omgeving zag (ik had een paar C5-leasende collega’s) was het toch wel kommer en kwel. Die COM-module heeft in het begin voor veel narigheid gezorgd; dat is me niet ontgaan. Duurde alleen máánden en maanden voor ze zo’n ding eindelijk hadden - nieuwe productie ging zeker voor ofzo. En in de tussentijd zat het ding vol rare verschijnselen waar je dan als klant maar genoegen mee moest nemen. Ze hadden vast geen goede dealer.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Ik had 26-12 op het forum een melding gedaan van een roestplek ter grootte van 1 cm boven de kentekenplaat achter.
4-1 bij de dealer geweest, die hebben het probleem bij de importeur aangekaart en vandaag werd ik gebeld dat het keurig onder garantie gespoten wordt.
1e anticorrosieinspectie is na 4 jaar !!
Daar was ik dus net op tijd mee.
Tipje voor collega (occassion) C5 rijders !!
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Vanavond wou de achterruit van mijn break niet meer open… en toen hij na een poosje toch open ging, wou hij niet meer dicht. Uiteindelijk is de ruit toch weer dicht geraakt, en kan ze niet meer geopend worden. Grrrrrrrrr, zal even afwachten hoe het de komende dagen verder gaat, maar wellicht wordt dit weer een dealerbezoek (het tweede al in 2006).
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Frank65 schreef:Ik had 26-12 op het forum een melding gedaan van een roestplek ter grootte van 1 cm boven de kentekenplaat achter.
4-1 bij de dealer geweest, die hebben het probleem bij de importeur aangekaart en vandaag werd ik gebeld dat het keurig onder garantie gespoten wordt.
1e anticorrosieinspectie is na 4 jaar !!
Daar was ik dus net op tijd mee.
Tipje voor collega (occassion) C5 rijders !!
Dit is zeker een aandachtspunt. Ik kwam hier een maand geleden ook achter. Heb mijn auto als 4.5 jaar oud gekocht als dealeroccaison. Nu bleek hier dus niet de controle op uitgevoerd te zijn, die moet geschieden tussen 3.75 en 4.25 jaar. De dealer stond hier niet versteld van. Gebeurd volgens hem nooit. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak! Ten eerste moet die verplichte controle duidelijker worden en bovendien moet men zo’n auto niet als citroenkeur verkopen als zelfs een simpele corrosiegarantie er al niet meer op zit!
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Mijn fantasie slaat weer op hol:
Een beker voor de citroën met de meeste storingen ????? :
Bewijslast: garagerekeningen.
Meeste eigenaren ??
Oudste van een type nog rijdend ??
hoogste kilometerstand per type ??
Ik verveel me niet of zo hoor.
Alleen is het te koud om mijn auto of motor te poetsen.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Xsara_Coupe schreef:Frank65 schreef:Ik had 26-12 op het forum een melding gedaan van een roestplek ter grootte van 1 cm boven de kentekenplaat achter.
4-1 bij de dealer geweest, die hebben het probleem bij de importeur aangekaart en vandaag werd ik gebeld dat het keurig onder garantie gespoten wordt.
1e anticorrosieinspectie is na 4 jaar !!
Daar was ik dus net op tijd mee.
Tipje voor collega (occassion) C5 rijders !!Dit is zeker een aandachtspunt. Ik kwam hier een maand geleden ook achter. Heb mijn auto als 4.5 jaar oud gekocht als dealeroccaison. Nu bleek hier dus niet de controle op uitgevoerd te zijn, die moet geschieden tussen 3.75 en 4.25 jaar. De dealer stond hier niet versteld van. Gebeurd volgens hem nooit. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak! Ten eerste moet die verplichte controle duidelijker worden en bovendien moet men zo’n auto niet als citroenkeur verkopen als zelfs een simpele corrosiegarantie er al niet meer op zit!
Xsara_Coupe
FF fftopic , maar ik vind dat de autobezitter daar ook een rol in speelt. Tenslotte hoor je ook inj het onderhoudsboekje te kijken (m.i.). Zelfde geldt voor de controle van niveau’s en controle bandenspanning bijvoorbeeld. Met die langdurieg service intervals tegenwoordig is een eigen inspectie van de auto ook nodig. Wat mij betreft dus ook een beetje zelfverantwoordelijkheid.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Frank65 schreef:Mijn fantasie slaat weer op hol:
Een beker voor de citroën met de meeste storingen ????? :
Bewijslast: garagerekeningen.Meeste eigenaren ??
Oudste van een type nog rijdend ??
hoogste kilometerstand per type ??Ik verveel me niet of zo hoor.
Alleen is het te koud om mijn auto of motor te poetsen.
Goed idee hoor, op het Xantia-forum is er een recorddraadje. Iedereen die denkt dat tie op een punt het club-record heeft kan het daar kwijt.
Hoogste km-stand, laagste verbruik, hoogste verbruik, hoogste garage-rekening, hoogst getankte aantal liters zonder droog te vallen (mijn record) en andere zinnige en onzinnige dingen.
Best leuk. Goed idee mod ?
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Dan heb ik waarschijnlijk de C5 met de meeste hout-look panelen, haha :photo
Zondag te bezichtigen
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Kwaliteit en betrouwbaarheid C5
c5breakhdi schreef:Twee weken geleden werden nog twee problemen opgelost :
- de veren van de achterklep (break) werden vervangen, wegens te soepel (klep ging niet ver genoeg open)
- te zwak mechanisme van de oprolgordel : vervangen
Een quote op een bericht van alweer een tijd terug, maar toch.
Ook al een paar keer gehad dat de gordel niet snel genoeg terugrolt bij het uitstappen en dan gooi je de deur dicht, gordel ertussen.
Onze 3.0 is wat dat betreft nog wat tragerdan de 2.0.
Afeglopen zaterdag was het bal. In de stad, boodschappen doen, deur dicht, gordel ertussen. Deur valt half in het slot, met zo´n kier, maar niet meer open te krijgen.
OK, door de bijrijders deur naar binnen, ramen openen, heb je meer grip, van binnenuit openen, maar helemaal niks, muurvast.
Nou ja, eerst maar afsluiten en naar de winkel, dan zien we wel. BLIEP, zei het alarm, niks afsluiten, de deur is niet goed dicht.
Mooie boel, deur kan niet open, maar ook niet op slot, op zaterdagmiddag. Garage is dicht, alleen verkopers, dus dan maar de ANWB bellen…..Gelukkig had mijn vriend een brilliant idee, als we nou eens niet trekken aan de deur maar duwen. En ja hoor hij van de buitenkant duwen tegen de deur, ik van binnen proberen te openen en jawel het lukte, de deur ging open.
Wel een gemene put in de gordel, misschien zelfs een APK afkeuring.
Conclusie: Heerlijk Citroen rijden kost af en toe wat zuchten, steunen en vloeken (voor de mensen die dat doen), maar ja ik wil echt niks anders.
Concrete vraag: Kan een dealer niks aan de spanning van die gordels doen, behalve vervangen van de oprolautomaat a zoveel euro?
Gr. Ronald
Ps.Ik heb het gevoel dat het langzaam oprollen van die gordels een beetje een nep-idee van chique is en dus zo ontworpen is.
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
karel schreef:Als je bijv. op Autoweek kijkt zie je erg veel relatief ernstige technische klachten staan bij de C5, en vrijwel geeneen die er nog eentje zou kopen. Kijk je daar ook naar andere merken - bijv. Ford - dan zie je dat het daar over schokkende zaken als een afgebroken richtingaanwijzer of een dof plekje op het achterlicht gaat, bij wijze van spreken. Lijkt me toch niet helemaal uit de lucht gegrepen?
Karel, sinds september hebben we een 3.0 en vorige maand een 2.0 op gas erbij, allebei uit 2002.
De eerste C5´en kwamen geloof ik in maart 2001 in Nederland. De auto´s uit het eerste productiejaar heb ik bewust links laten liggen. Misschien niet helemaal reeel, maar er waren behoorlijk wat (electrische/electronische) problemen in het begin.
Beide C5´en komen uit de lease en zijn inmiddels bij de C-dealer geweest voor onderhoud en/of garantieafloopkeuring.
Op wat ditjes en datjes na zijn het goed onderhouden auto´s die het gewoon heerlijk doen en bovenal fantastisch rijden.
Vooral voordat ik de 2.0 op gas kocht heb ik ook heel Internet afgestruind. De ´user reviews´ oftewel gebruikerservaringen heb ik ook gezien, niet om vrolijk van te worden.
Maar let wel, de koper die niet tevreden is (terecht of niet terecht) zal eerder geneigd zijn daar een pissig bericht achter te laten als de koper die gewoon helemaal tevreden is.
Als voorbeeld van een commentaar dat ik daar gelezen heb was een bericht van een eigenaar die blijkbaar een probleem had met met de COM2000 electornische module, hij was niet de enige. Zijn richtingaanwijzers deden niet altijd wat ze moesten doen, het ergste was nog dat elke keer als hij de auto afsloot met de afstandbediening dat de richtingaanwijzers gingen knipperen! Echt waar hoor, nou ja dan kan de rest van zijn observaties en klachten van mij ook de prullebak in.
Mijn mening is dat je tot volle tevredenheid een occasion C5 kan kopen. Koop je bij een dealer, heb je meer zekerheid. Koop je bij ´de handel´, heb je een lagere prijs.
Onze 3.0 komt bij een Mazda delaer vandaan, met alle honeurs en 6 maanden Bovag.
De 2.0 bij een handelaar die, na acherteraf bleek, gelieerd schijnt te zijn aan een woonwagenkamp, maar ja de auto heb ik dan ook contractueel gekocht als ´als gezien´, geen garantie.
Ze rijden als een trein!
Succes met een fijne occasion C5,
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Ik heb bij mij in de straat de oudste en goedkoopste auto en ben volgens mij het meest tevreden (C5 HDI aut. 2001)
Het kan veel gekker.
Mijn overbuurman heeft van de 9 maanden nieuwe BMW 530D er 3 maanden in vervangende auto’s gereden en nu een nieuwe, zoveel ellende, en verderop een nieuwe MB 270CDI die ook binnen anderhalf jaar een rotschop kreeg voor een nieuwe maar die zie ik nu weeeeeer bijna wekelijks in een andere vervangende auto rijden.
Alleen die jongen hebben auto’s van meer dan 80.000 euri.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Re: Kwaliteit en betrouwbaarheid C5
Ronald_Xantia schreef:Concrete vraag: Kan een dealer niks aan de spanning van die gordels doen, behalve vervangen van de oprolautomaat a zoveel euro?
Gr. Ronald
Ps.Ik heb het gevoel dat het langzaam oprollen van die gordels een beetje een nep-idee van chique is en dus zo ontworpen is.
Als de C5 gordels met naspanners heeft (ongevalsbeveiliging) dan kun je je lol op… die krengen zijn prijzig.
Ich bin ein Breaker
inspuiten met antihaft 2000 en ze rollen weer perfect
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Ronald_Xantia schreef:karel schreef:Als je bijv. op Autoweek kijkt zie je erg veel relatief ernstige technische klachten staan bij de C5, en vrijwel geeneen die er nog eentje zou kopen. Kijk je daar ook naar andere merken - bijv. Ford - dan zie je dat het daar over schokkende zaken als een afgebroken richtingaanwijzer of een dof plekje op het achterlicht gaat, bij wijze van spreken. Lijkt me toch niet helemaal uit de lucht gegrepen?
Karel, sinds september hebben we een 3.0 en vorige maand een 2.0 op gas erbij, allebei uit 2002.
Bedankt voor je reactie; ik ben blij dat er wat feedback komt. Maar da’s nog best wel vrij kort dus, in verhouding tot de bijna 10 jaar die ik nu al aan BX-jes gekluisterd zit (omdat het zo ontzettend simpele, comfortabele en betrouwbare autoos zijn, dwz de diesels).
Ronald_Xantia schreef:
De eerste C5´en kwamen geloof ik in maart 2001 in Nederland. De auto´s uit het eerste productiejaar heb ik bewust links laten liggen. Misschien niet helemaal reeel, maar er waren behoorlijk wat (electrische/electronische) problemen in het begin.
Beide C5´en komen uit de lease en zijn inmiddels bij de C-dealer geweest voor onderhoud en/of garantieafloopkeuring.
Op wat ditjes en datjes na zijn het goed onderhouden auto´s die het gewoon heerlijk doen en bovenal fantastisch rijden.
Mwah, voor een auto van 4 jaar oud zou je toch ook verwachten dat er geen ditjes en datjes zijn? Of ben ik nou te verwend met mijn BX waar alles het gewoon dóet, ook na 10 jaar trouwe dienst? Mijn 1e BX was er eentje van 7 jaar oud op lpg, met 2 ton op de teller en dat ding reed en voelde als nieuw, op alle fronten. Alleen was de bestuurdersstoel aan vervanging toe (1400 basis interieur).
Ronald_Xantia schreef:
Vooral voordat ik de 2.0 op gas kocht heb ik ook heel Internet afgestruind. De ´user reviews´ oftewel gebruikerservaringen heb ik ook gezien, niet om vrolijk van te worden.
Maar let wel, de koper die niet tevreden is (terecht of niet terecht) zal eerder geneigd zijn daar een pissig bericht achter te laten als de koper die gewoon helemaal tevreden is.
Ik heb dat ook gechecked maar dat blijkt toch niet altijd op te gaan. Veel andere autotypen hebben wel degelijk positieve respondenten. Alleen bij de C5 niet, óf je moet een z.g.n. “echte Citrofiel” treffen (die in principe alles met double chevron kritiekloos aanvaard). Vond ik toch wel kenmerkend verschil, vandaar ook mijn opmerkingen.
Als voorbeeld van een commentaar dat ik daar gelezen heb was een bericht van een eigenaar die blijkbaar een probleem had met met de COM2000 electornische module, hij was niet de enige. Zijn richtingaanwijzers deden niet altijd wat ze moesten doen, het ergste was nog dat elke keer als hij de auto afsloot met de afstandbediening dat de richtingaanwijzers gingen knipperen! Echt waar hoor, nou ja dan kan de rest van zijn observaties en klachten van mij ook de prullebak in.
Mwah, ik heb mensen met deze problemen als collega gehad. Die richtingaanwijzers deden echt wel eens erg raar; als mensen daar eenmaal op letten vinden ze alles vreemd wat ze niet direct zelf in gang zetten (zoals links- of rechtsaf).
Mijn mening is dat je tot volle tevredenheid een occasion C5 kan kopen. Koop je bij een dealer, heb je meer zekerheid. Koop je bij ´de handel´, heb je een lagere prijs.
Onze 3.0 komt bij een Mazda delaer vandaan, met alle honeurs en 6 maanden Bovag.
De 2.0 bij een handelaar die, na acherteraf bleek, gelieerd schijnt te zijn aan een woonwagenkamp, maar ja de auto heb ik dan ook contractueel gekocht als ´als gezien´, geen garantie.
Ze rijden als een trein!
Succes met een fijne occasion C5,
Gr. Ronald
Nogmaals bedankt voor je reactie; het nuanceert het beeld weer een beetje. Maar ik denk toch dat ik maar wacht totdat de typen 2 breaks (die ik veeeel mooier vind) “betaalbaar” 2e hands zijn.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
c5willem schreef:inspuiten met antihaft 2000 en ze rollen weer perfect
Waar koop je dat goedje? Bij mijn Xantia blijf ik aan het spuiten met siliconenspray.
Jeroen