Panne in Frankrijk
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

Gepost: 27 juni 2005 09:58 PM

Wie helpt mij meedenken s.v.p.

Ik sta in Zuid-Frankrijk met een C15 Diesel. Het probleem is dat er bij het omschakelen van de contact sleutel geen enkel lampje brandt. Ook verder doet niets het. Ik stond op een helling en het duurde zeker 3 KM rijden in de vierde versnelling totdat opeens zomaar de lampjes gingen branden en de motor aansloeg.
Na afzetten van de motor opnieuw geprobeerd te starten. Er was direct goed contact maar bij starten alleen een klik (alsof startmotor het niet doet) en opnieuw helemaal dood, geen electriciteit.

Het lijkt op een los / slecht contact maar heeft iemand idee waar ik moet zoeken. Ik sta nogal ver van de bewoonde wereld. Geen garage in de buurt.

Bedankt alvast.

Martijn, Arnhem

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 27 juni 2005 10:10 PM
  [ # 1 ]

Re: Panne in Frankrijk

Klinkt als een gaar contactslot. Ik heb ook ooit een Visa gehad waarbij de accessoires soms uitvielen. De motor bleef echter draaien. Een beetje rommelen aan de sleutel (0,5 mm terugdraaien) hielp toen. Je zou eventueel het contactslot kunnen demonteren (=wegnemen, anders blijft het stuurslot werken) en de draadjes gewoon doorverbinden.
Contactslot wegnemen: onderste kap dashboard verwijderen (4 schroefjes). Dan sleutel in contactslot en op stand 1 of 2 zetten. Ergens aan de zijkant van contactslot een palletje indrukken en dan is hij ontgrendeld. Je kunt hem er verder zo uittrekken. Rest verder de zaak welk draadje wat is… Of vervangen door een goed contactslot (met sleutel).

Oh, controleer nog even of je accupolen goed op de accu vastzitten en op de startmotor (+) en versnellingsbak (-).

Profiel  

hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

Gepost: 30 juni 2005 02:55 PM
  [ # 2 ]

Nou, lang gezocht en eindelijk gevonden.

De kabel van de + pool is aan de onderkant vrijwel helemaal door. Zat nog met enkele draadjes vast. Heb ik alle stekkerdozen mooi schoongemaakt omdat ik daar een slecht contact verwachtte.

Handjes, i.i.g. bedankt voor het meedenken.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 30 juni 2005 04:45 PM
  [ # 3 ]

Beetje vreemde vraag natuurlijk. Als je in Frankrijk staat, ver van de bewoonde wereld, hoe kan je dan inloggen op het Citroën forum en deze vraag stellen????????

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 30 juni 2005 05:15 PM
  [ # 4 ]
Bas schreef:

Beetje vreemde vraag natuurlijk. Als je in Frankrijk staat, ver van de bewoonde wereld, hoe kan je dan inloggen op het Citroën forum en deze vraag stellen????????

Toch was het zo.

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 30 juni 2005 05:25 PM
  [ # 5 ]
René van Maren schreef:
Bas schreef:

Toch was het zo.

Mobiel internet is toch niet zo’n zeldzaamheid meer Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 30 juni 2005 05:37 PM
  [ # 6 ]

Was niet mobiel….wanadoo.fr

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 30 juni 2005 05:51 PM
  [ # 7 ]

Nou ja, ik vroeg het me gewoon af. Ik kom ook geregeld in het buitenland maar mobiel internet is nog steeds een vrij moeilijke aangelegenheid tenzij je in een hotel of internetcafe zit.. En ik probeer het ook wel eens met het mobieltje en een laptop maar met 9.6 kb/sec is dat niet echt aan te bevelen…....

Ik hoop dat ondertussen je probleem wel opgelost is…

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 30 juni 2005 07:53 PM
  [ # 8 ]
Bas schreef:

Nou ja, ik vroeg het me gewoon af. Ik kom ook geregeld in het buitenland maar mobiel internet is nog steeds een vrij moeilijke aangelegenheid tenzij je in een hotel of internetcafe zit.. En ik probeer het ook wel eens met het mobieltje en een laptop maar met 9.6 kb/sec is dat niet echt aan te bevelen…....

Ik hoop dat ondertussen je probleem wel opgelost is…

Met GPRS haal je hogere snelheden

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 30 juni 2005 08:04 PM
  [ # 9 ]
Willem schreef:

Met GPRS haal je hogere snelheden

Ik weet niet of dat nou de oplossing is voor een kapotte C15 Wink.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook