Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb in het verleden al eens 1:21 gereden met een AX 1.0 met 100 km/h constant naar Parijs.
Afgelopen weekend met de AX 1.1 naar Parijs was het 1 : 17,6 maar dan wel met gemiddeld ongeveer 125 km/h. Superzuinig!
Het blijven superbakkies! Mijns inziens een zwaar ondergewaardeerd karretje. Rijden zuinig, weinig HSB en zeer betrouwbare techniek…echt bulletpoof! (vooral die 1.1. Een 1.0 is wel wat fragieler (koppakking))
Goedkoper kan je haast niet rijden. Ik rij met mijn eenden lang niet zo zuinig…...
En het zijn degelijke karretjes, geen fragiele koekblikjes in vergelijking met andere kleine auto’s uit de tijd van de AX.
met mn diesel red ik ook 1 op 23, ideaal.
Michel
AX 1.4 diesel 1995
Dan ga ik lekker even patsen met mijn zuinigheidswondertje van 1290kg
onzuinigst: 1 op 11
zuinigst: 1 op 16,5
En dat met een 2 liter Xantia
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, met een beetje mazzel kom ik met de GS uit op een verbruik van 1 op 9/9,5 ofzo, soms 1 op 8,5….
Maar dat is dan op LPG!
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
patje74 schreef:Tja, met een beetje mazzel kom ik met de GS uit op een verbruik van 1 op 9/9,5 ofzo, soms 1 op 8,5….
Maar dat is dan op LPG!
Onze Xsara break 1.6i heeft een verbruik van 1 op 14! Voor 11 euro, 26 liter.. hebben we 370 km mee gereden
Mijn AX rijdt vaak niet zuiniger dan 114, maar ik gebruik hem vooral voor korte ritjes…
Zuinigheidsklassement
Saxo 1.5D: 1 op 27,5
ZX1.4i: 1 op 16,5
Xantia 1.9D: 1 op 17,5 met Airco 1 op 16,333333333….
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
ZX1.4i schreef:Zuinigheidsklassement
Saxo 1.5D: 1 op 27,5
ZX1.4i: 1 op 16,5
Xantia 1.9D: 1 op 17,5 met Airco 1 op 16,333333333….
Dan doe ik graag even mee, zuinig rijden en toch lekker doorrijden is een favoriete bezigheid van me.
ZX 1.9D: 1 op 22 (laatste twee tankbeurten). Gemiddeld verbruik sinds 1992: 1 op 19,2.
Berlingo 1.8: 1 op 12,5. Maar met deze auto worden ook veel korte ritten gemaakt. En bij 150/160 km per uur constant zakt ie wel onder de 1 op 10 ops: . Tja flink frontaal oppervlak, maar verder wel een heerlijke reisauto.
Maar dat verbruik van die Saxo D slaat alles. Knap werk hoor, daar heb je dus geen HDi voor nodig. Al merk ik wel dat de meeste bestuurders dermate doorjakkeren met die type diesels dat een laag verbruik nooit in zicht komt. Zonde, geef mij maar eens een weekje zo’n HDi mee.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ben benieuwd wat je voor verbruik haalt als je met die AX 1.1 er eens echt voor gaat (qua zuinigheid dan he ). Want volgens mij moet de 1.1 zelfs nog een fractie zuiniger kunnen rijden dan de 1.0.
Mijn zuinigheidsrecord staat vooralsnog op 1: 24,7 met mijn huidige BX turbodiesel. Was wel op vakantie in Noorwegen, waar je nergens harder mag dan pakweg 80 km/u, dus dan is een dergelijke verbruik heel goed mogelijk. Normaliter kom ik zo rond de 1: 18 uit. Toch niet gek voor een 13 jaar oude turbodiesel met 350.000 km op de klok!
Mijn BX GTi Automatic heeft nogal last van dorst.
Bij gemiddeld verbruik (evenveel stads als snelweg kilometers):
1 : 10,35.
Bij veel stadskilomters is dat al 1 : 8,70. Bij veel snelwegkilometers en niet harder dan 120 km/pu is 1 : 11,80 mogelijk. Ik ben een rustige rijder,die “het nieuwe rijden” al in de praktijk bracht toen het nog uitgevonden moest worden.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
hogervp schreef:Maar dat verbruik van die Saxo D slaat alles. Knap werk hoor, daar heb je dus geen HDi voor nodig. Al merk ik wel dat de meeste bestuurders dermate doorjakkeren met die type diesels dat een laag verbruik nooit in zicht komt. Zonde, geef mij maar eens een weekje zo’n HDi mee.
Volgens de dealer waar ik de Saxo 1.5D kocht, haalde de vorige/eerste eigenaar er zelfs 1 op 30 mee.
De 1 op 27,5 was bij een lange rit van Rotterdam, Hertzogenrath (kerkrade), Luik en weer terug, in Luik effe getankt voor €0,75/L, er ging helaas niet meer dan €18 in en ik reed weg met 3/4 tank . Op die manier is het rendabel om een nieuwe radio effe in Duitsland te halen
Zo een HDI is inderdaad niet zuinig, de Jumper van de zaak lust nogal een flinke slok, maar goed das ook een 2.8HDI in een verlengde/verhoogde Jumper uitvoering
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zuinig? daar kan ik alleen van dromen!
Let op! Citroën SM 3.0, tankinhoud 95 liter, verbruik( hou je vast) op de snelweg, cruisen op 160, 1 op 8. in de stad, 1 op 5, en als ik een wilde bui heb, dus veel hard wegtrekken, ook 1 op 5….
Bij gemiddeld gebruik scoor ik ca 1 op 6 a 6,5. Uitschieters?
Van Beaune ( FR.) naar Brussel, plankgas, gemiddeld 1 op 4. 200 km/h gemiddeld.
en Amsterdam- antwerpen, gemiddeld 110 km/h 1 op 9,5!!
Zuinig hé....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
ZX1.4i schreef:Volgens de dealer waar ik de Saxo 1.5D kocht, haalde de vorige/eerste eigenaar er zelfs 1 op 30 mee.
De 1 op 27,5 was bij een lange rit van Rotterdam, Hertzogenrath (kerkrade), Luik en weer terug, in Luik effe getankt voor €0,75/L, er ging helaas niet meer dan €18 in en ik reed weg met 3/4 tank . Op die manier is het rendabel om een nieuwe radio effe in Duitsland te halenZo een HDI is inderdaad niet zuinig, de Jumper van de zaak lust nogal een flinke slok, maar goed das ook een 2.8HDI in een verlengde/verhoogde Jumper uitvoering
Pfoei 1 op 30. Da’s nogal wat. 1 op 24 is het maximum dat ik ooit gehaald heb met mijn ZX. Ik zal eens die nieuwe V power diesel of BP ultimate tanken, ns kijken of dat nog wat uitmaakt.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
onzuinig:
eend (niet de mijne) 1 : 10
eend (eigen) 1 : 12 gemiddeld (brede bandjes)
eend pa 1 : 14
zuinig
eigen eend 1 : 15
een pa 1 : 16,nogwat
verder houd ik het nu niet meer bij..
De 1: 25 haal ik niet met mijn Berlingo hdi, ik ben blij als ik de 1:16,5 haal, al is dit al beter dan het was, ik heb nu de slang van egr klep eraf gehaald en dat scheelt dus alles bij elkaar 2 km/liter. Ik had beter in m’n bx tzd-turbo kunnen blijven rijden die deed 1:18 of zuiniger.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen