3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
LPG in DS (1968)
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2005 01:40 PM
  [ # 31 ]
Bram-id19B schreef:

en hoe bij de voorschermen? gaat hij daar onder de bodemplaat door??

Nee hij blijft aan de zijkant en gaat dan bij het krikpunt omhoog. Laat het alu schildje onbeschadigd!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2007 12:49 PM
  [ # 32 ]

om weer even af te trappen: Waterslangen moeten in de motorruimte zo worden bevestigd dat ze het reguliere onderhoud niet in de weg zitten. Dus: niet over het klepdeksel heen.
Ik bouwde het altijd als volgt in: toevoer komt van het kachelslangetje die aangesloten zit op het ijzeren pijpje boven het uitlaatspruitstuk.  Als je hier het T stuk vlak bij het bochtje doet zit het niet in de weg. De retour loopt naar de kachelradiator retour, over de waterpomp heen onder het beugeltje van de radiator.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2007 05:54 PM
  [ # 33 ]

Het alu plaatje of schildje zit in je wielkast, daarachter zit de stabilisator stang en veercylinder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 19 oktober 2007 06:50 PM
  [ # 34 ]

Het Alu plaatje wil ook nog weleens van ijzer zijn (donkerbruin of zwart gelakt).

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 oktober 2007 09:42 PM
  [ # 35 ]

Staal, altijd, eigenlijk.

Citroen!

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 21 oktober 2007 07:05 AM
  [ # 36 ]

Chromen lijsten zijn van hoogglans gepolijst RVS [removed]emoticon Wink
.......maar idd die zijn het

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 oktober 2007 12:28 PM
  [ # 37 ]
Erato schreef:

Ik heb begrepen dat niet iedereen een voorstander is om die naast de benzine vuldop te plaatsen…

Vanuit praktisch oogpunt bevalt het me prima achter de vuldop.

Wat is er tegen? Is het metaal daar te flexibel? Vinden jullie het te krap?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 oktober 2007 01:01 PM
  [ # 38 ]

@bogaard77: je kan als retour voor de waterleidingen,ook het buisje aansluiten,op het blok ter hoogte van de vacuum stop ,op het kleppendeksel Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 oktober 2007 06:14 PM
  [ # 39 ]

Ik vind achter de nummerplaat best OK, het lijkt niet op Daf maar op een ouwe Chevy Caprice of Mercedes (hoewel, hoeveel meer cachet heeft dat??)

Als ik zo bij mijn eigen dame kijk, is dat ook niet ingewikkelder dan anders om in te bouwen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2007 06:23 PM
  [ # 40 ]

Voordelen van de vulopening onder het tankklepje:

1. Sneller in te bouwen dan een vulopening achter de kentekenplaat.
2. Er loopt geen slang van je vulopening (achter de kentekenplaat) naar de tank.

3x raden waar ik de vulopening heb geplaatst toen ik LPG in mijn DS23 bouwde… Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 21 oktober 2007 07:54 PM
  [ # 41 ]

De kantelende kentekenplaat is een standaard-issue voor de grote franse tijdgenoot van de DS: de Peugeot 404. Die klepjes zijn er voldoende te krijgen.
DriverD: sneller inbouwen onder het tankklepje? Je moet op z’n minst de be/ontluchting van de tank verplaatsen, wil je het netjes doen. En de slang gaat nu niet naar het tankklepje en blijft wel bestaan, maar loopt dan naar de kentekenplaathouder. Ik heb 15 jaar rondgereden met een vulaansluiting naast de kentekenplaat. Ja, want vroeger lette je daar niet zo op. Vroeger reed je LPG omdat het goedkoper was. Tegenwoordig bouw je om naar LPG om het milieu te sparen… Ha…Ha… En dan wil je ook graag dat niemand het ziet. Zo heb ik m’n laatste 2 projecten ook uitgevoerd. Geweldig!

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 oktober 2007 11:08 PM
  [ # 42 ]

Hier in de buurt was vroeger iemand die vulopeningen echt onzichtbaar verwerkte, bijvoorbeeld achter bestaande reflectors enz.

Die man is al weer jaren met pensioen… Vaklui worden schaars!  Confused

Maar voor wie wil, zijn er altijd mooie oplossingen te verzinnen!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2007 01:00 PM
  [ # 43 ]

In je benzine klep heb je grotere kans je plaatwerk te beschadigen bij tanken en passen buiteland nippels er niet of nauwelijks op.

Achter het kenteken is welgeteld 1 gat boren van 8 cm doorsnee en 1 in de achterwand van je kofferbak. Goh. werk zeg…

Voordeel2: je hebt die vulslang niet in je wielkast en je hoeft daar ook geen doorvoer te maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 22 oktober 2007 01:16 PM
  [ # 44 ]

Ik heb de tanknippel naast de benzinevuldop. Nooit problemen gehad met beschadigen van het plaatwerk. Ook de Europanippel voor Belgie en de Italie-nippel voor Frankrijk passen zonder moeite. Moch ik ergens in een land belanden dat op -stan eindigt, met vulslangen als giertonpijpen, kan ik altijd nog het achterscherm demonteren.

Vullen achter een kantelbaar nummerbord lijkt me meer kans hebben op beschadigen van de bumper door de handel van de vulslang. Blijft die nummerplaat overigens omlaag staan, of moet je die vasthouden. Ik weet nog dat vroeger legio Dafjes rondreed met een slappe of kapotte nummerplaatveer, waardoor het nummerbord plat op de bumper bleef liggen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 oktober 2007 01:22 PM
  [ # 45 ]
GeraldDSuper schreef:

Ik weet nog dat vroeger legio Dafjes rondreed met een slappe of kapotte nummerplaatveer, waardoor het nummerbord plat op de bumper bleef liggen.

Hee, dat klinkt weer érg aantrekkelijk Wink

Verder heb ik ook geen negatieve ervaringen met de tanknippel naast de benzinevuldop. Buitenlandnippels passen prima en mijn hand-oog coordinatie is voldoende om de slang op de nippel te krijgen. Ik moet wel toegeven dat ik mijn vriendin nooit heb laten tanken…

Grootste voordeel vind ik dat het gewoon een erg natuurlijke plek is om te tanken.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook