uitgevoerd in kunststof mag het nog wel
en je weet dat er tegenwoordig heel fraai chroom opgedampt kunststof mogelijk is ops:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik ben dus ook zo’n 1/87 modelautogek. Dat begon in de jaren ‘70 toen ik het magere aanbod van duitse wikingautootjes probeerde uit te breiden.
Hierbij heb ik een DS Break van Jouef, een XM, XM break als bouwpakket een AMI (EKO) en een AMI break, een GS break en ik was bezig met een Xantia break.
Norev gaat de mehari uitbrengen en een 2cv 4x4.
Interessante adressen: Luthart Venlo, Brekelmans modelbouw Rosmalen; interstate 87. Verder zit in Aken (Duitsland) een modelbouwzaak die interessante modellen biedt.
Brekelmans heeft trouwens ook aardige daf en volvo modellen
de C1 als schaalmodel is dus inmiddels per post gearriveerd…
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
wel leuk hoor… zelf heb ik een grijze HY in H0
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Mooi
Ben blij dat ik niet de enige gek ben met een kastje vol met 1/87 modellen. En met name de periode die ik “verzamel” komt steeds meer in beeld.
Mijn verzameling uis begonnen met ene paar amerikaanse gas-guzzlers, en ik heb besloten om franse, duitse en amerikaanse auto’s tot 2000 ontworpen te verzamelen. Voor Citroën maak ik een uitzondering, maar ik zeg er eerlijk bij, de laatste die ik gekocht heb, een DS, is inmiddels ook alweer 3 jaar deel van de verzameling. Gelukkig, een groot deel van de jaren 60/70 modellen begint nu te komen zag ik laatst.
dus wat let me om de verzameling aan te vullen?
Juist die ene 1 op 1 DS die de nodige euri’s opslurpt..
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
in week 25 (na de verhuizing) staan m’n 6 vitrinekasten weer te glimmen; echter zonder inhoud
dat moet dan allemaal nog worden uitgepakt, geordend, en opgebouwd worden.
ik heb namelijk onlangs besloten ALLE bestande diorama’s opnieuw te gaan samenstellen…
gelukkig hebben we dit jaar geen vakantieplannen, dus 3x raden wat ik dit jaar ga doen tijdens de zomermaanden…
gelukkig heb ik een modelbouwkamer toegewezen gekregen in 1 van de 2 voormalige garages bij het huis, en da’s lekker koel in de zomer…
inmiddels is de verhuizing een feit, en ben ik druk bezig om 6 vitrinekasten met in totaal 29 verdiepingen te vullen met meer dan 50 diorama’s..
ieder z’n hobby
zoals jullie begrijpen komt er ook weer een Citroen-diorama; het bestaande gebouw ga ik toepassen op een iets groter werkblad, met als gevolg dat ik meer modellen kan plaatsen.
gelukkig heb ik onlangs op Citromobile een paar fraaie CX-en op de kop getikt; past er keurig bij.
Ik blijf het jammer vinden dat er geen modellen van de C5, C6 en C8 in mijn schaal te koop zijn…
foto’s van het diorama volgen spoedig
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk! We zien de foto’s wel weer…
Heb je de Norev mehari al?
de Mehari heb ik inmiddels gesignaleerd bij m’n postorderleverancier in Venlo
Daan88 schreef:wel leuk hoor… zelf heb ik een grijze HY in H0
Heb ik ook.
@XTR. Wel mooi die garages allemaal ben er toch wel een beetje jaloers op, maar heb er geen plaats voor om dat neer te zetten
alvast een voorproefje:
zo ziet het diorama er nu nog uit, voordat ik alles op z’n plek gezet heb. :photo
de garage krijgt ook een nieuwe buur; een huisdierengezondheidscentrum, compleet met dierenambulance en een royale collectie viervoeters
resultaten van een avondje knutselen, passen & meten :
overzichtsfoto
een C4 VTS180 wordt afgeleverd,
2 CX’en worden aangeboden voor onderhoud…
rood, of toch maar zwart ?!
de klassiekerhoek
overzichtsfoto
een zakelijke DS rijder…
de buren:
mooi
XTR schreef:de Mehari heb ik inmiddels gesignaleerd bij m’n postorderleverancier in Venlo
de Mehari is inmiddels in bestelling, samen met een P407 Coupe en een Audi TT, nieuw type (zwart met rood interieur)
in dezelfde bestelling: een Fennek (militair pantser/verkenningsvoertuig)
zal vast fraai staan op een dieplader
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Scheelt een boel ruimte , 1:87 i.p.v. 1:43 of 1:18 !!
Wel erg leuk gemaakt , succes verder \:D/