Ik heb gisteren een C5 break aangeschaft en wil zoals ik met al mijn andere autos (oa. 5 citroens) altijd heb gedaan deze weer zelf gaan onderhouden, alleen ik heb geen dokumentatie daarvan. Zijn er vraagbaken of iets dergelijks te koop?
Verder heeft mijn auto geen cruise control, terwijl dat misschien toch wel handig is. Hoe kom ik daaraan? Via de dealer of accesoirehandel en wat kost zoiets? Wie heeft daar ervaring mee?
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
Ja er is een vraagbaak voor de C5 verkrijgbaar.
En, wat raar dat je geen cc hebt. Dat hoort toch bij de meeruitvoering van de exclusive t.o.v. de prestige?
O ja, ik heb een prestige en daar zit ook een cc in. Ik moet zeggen, die achterafinbouwdingen werken een stuk minder prettig dan de fabrieksexemplaren. Soms werkt die van mij zelfs tegen, met als gevolg dat ik hem niet zo vaak gebruik als zou moeten.
Groet,
Gert
ja klopt volgens de prijslijst van januari 2002 heb je geen cruise control.. (werd toen alleen geleverd op de 3.0 V6, 2.0 HPi, 2.0 HDi 110pk en 2.2 HDi) maar mischien kan je het uit een sloper halen inbouwen en bij de dealer de software laten instaleren of gewoon bij de dealer een achterafbouw cc laten (of zelf doen) inbouwen
succes pjotr
automatique schreef:
O ja, ik heb een prestige en daar zit ook een cc in. Ik moet zeggen, die achterafinbouwdingen werken een stuk minder prettig dan de fabrieksexemplaren. Soms werkt die van mij zelfs tegen, met als gevolg dat ik hem niet zo vaak gebruik als zou moeten.
Bij mij is de fabrieks versie er juist uitgehaald omdat deze een geheel eigen leven leidde en niet goed werkte en ook niet goed werkend te krijgen was. Het probleem was een bekend euvel van de 2.0 16v benzine motor volgens CITROEN NEDERLAND welke als oplossing de John gold ap 300 er voor in de plaats heeft gemonteerd daar dit de enige is welke geschikt is voor achteraf inbouw in verband met het drive by wire systeem (ik hoop dat ik dit goed spel) deze zit dus direct aan het gaspedaal gekoppeld.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Bedankt voor de info.
Op de vraagbaak moet ik helaas een aantal weken wachten.
Een vraag over de cruise control John gold ap 300 is dat een vacuum of electronisch systeem? Volgens mij heeft mijn C5 gewoon een mechanische gaskabel die de electronica aanstuurt. Of het met een vacuum cruise control kan weet ik niet, moet ik nog bekijken.
Zo’n vacuum systeem John Gold AP300+CM19 (met handle) kost bij Telpoint in Ede 250 euri en inbouw 210 euri ex.btw. Was je ook zoiets kwijt?
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
Bij mij zat ie er al in. Ik heb een tweedehandsje.
Maar ik heb wel beslag weten te leggenop een groot deel van de nota’s van de eerste eigenaar (handig, contacten bij de importeur). Als ik gelegenheid zie zal ik vandaag even voor je kijken wat er voor merk en type inzit en wat de prijs was.
Groet,
Gert
Helaas uit de oorspronkelijke afleveringsnota kan ik vwb de CC net geen wijs worden. Staat net op de onderste regel zonder prijs. Kan het iets van ACE zijn??
In ieder geval ben ik er niet wild van
Hoe hij eruit ziet weet ik wel. Het is een vaste stengel welke onder de verlichtingsstengel is gemonteerd. Het uiteinde is hoekig en er zit een ronde drukknop op de tip. Voorop de stngel zit een schuifknop. Er lopen twee hele dunne draadjes, een gele en een witte vanuit de CC richting kabelboom, maar daarna kom ik nergens aan met die duplo ( ) bedrading.
Groet,
Gert
Een vraag over de cruise control John gold ap 300 is dat een vacuum of electronisch systeem? Volgens mij heeft mijn C5 gewoon een mechanische gaskabel die de electronica aanstuurt. Of het met een vacuum cruise control kan weet ik niet, moet ik nog bekijken.
Zo’n vacuum systeem John Gold AP300+CM19 (met handle) kost bij Telpoint in Ede 250 euri en inbouw 210 euri ex.btw. Was je ook zoiets kwijt?
ik weet niet wat de kosten waren voor deze dit was voor CITROEN NEDERLAND.
Bij mij is het elektronische systeem ingebouwd op het gas pedaal, omdat de elektronica van de motor alles regelt naar de stand van gaspedaal als deze dus laten we maar zeggen op nul staat zal de indien de cc is aangesloten op de motor regel unit het toch zien als nul en dit betekent stationeer draaien vandaar deze inbouw. De informatie haalt de cc wel van het motor besturings systeem
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën