1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
chip tuning
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 30 juni 2005 11:32 PM

wie heeft hier ervaring mee met een 2.0 hdi of 2.2 hidf

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
unknown4u
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 06 augustus 2005 10:29 PM
  [ # 1 ]

Zelf heb ik ervaring met een andere auto. namelijk een audi a6. in de kenvelden van de chip verander je het momentum van inspuiten. gemiddeld is dit omgerekend volgens de oude methode met meetklok. 0.02 mm. daarnaast wordt de turbodruk met 0,1 bar opgeschroefd. En wordt de maximum inspuitduur verlengd. afhankelijk wat je wil kun je zoveel brandstof laten inspuiten dat nog net verantwoord is. Denk aan roetmeting en aan mogelijke smeerolieverdunning. Als je auto goed rijdt en je wilt alleen meer vermogen kun je ook eerst zelf een turbodrukmeter installeren en dan, als het mogelijk is de turbo mechanisch verstellen dat deze 0,1 bar meer druk levert. Je houdt hiermee de warmtebalans van de motor in evenwicht. Bekijk eerst wat de resultaten zijn alvorens je dan besluit om ook het inspuitmoment te laten veranderen en de hoeveelheid te verhogen.

De meeste computers op de diverse motoren regelen zelf de ingespoten hoeveelheid brandstof af. Als je de turbodruk dus verhoogt, fop je dus eigenlijk de motor en spuit hij ook meer in.

Overigens is het ook zo dat je bij montage van een turbodrukmeter ook direct kunt controleren of de gekochte chip goed werkt. Is ook wel handig om te weten want je bent toch zo rond de 700 euro kwijt.

Ik was dit destijds kwijt bij de a6 en was niet te vreden met het resultaat. Vandaar dat ik de turbo zelf heb opgeschroefd naar een hogere einddruk. Resultaat een fluitende turbo, die je wel goed moet laten afkoelen alvorens de motor uit te zetten.

Very Happy

Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 06 augustus 2005 11:09 PM
  [ # 2 ]

Ik heb mijn Berlingo Hdi laten tunen, er is en nieuwe chip geplaatst waarbij ik zelf ook enige inspraak had over wanneer en waar ik het koppel wilde hebben, het resultaat is volledig naar mijn zin,. Het koppel is gestegen naar 255 Nm en het vermogen naar 115pk, ongeveer de topsnelheid is niet veel hoger geworden maar dat was niet zo belangrijk.
Het verbruik is wel iets lager geworden, en geen zwarte rook achter de auto. Voor de apk heb ik ook geen problemen met de roetmeting, alles valt ruim binnen de grenzen. Dit alles bijelkaar koste 399 euro. en hij rijdt nu zo makkelijk dat ik er absoluut geen spijt van heb, ik rij er nu al zo’n 20000km mee zonder problemen.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 07 augustus 2005 03:46 AM
  [ # 3 ]

klinkt goed bert, bij wie heb je het laten doen?

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 07 augustus 2005 02:17 PM
  [ # 4 ]

http://www.digicar.nl daar kun je alle vinden over chiptuning zoals het bij de mijne is gebeurt

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 07 augustus 2005 02:23 PM
  [ # 5 ]

thanks

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 07 augustus 2005 10:59 PM
  [ # 6 ]

En heeft iemand ook ervaring met chippen van de 2.0 16v. Daarvoor levert dit bedrijf ook chiptuning voor dezelfde prijs.

Is dat aan of af te raden icm lpg en/of automaat?

Groet,


Gert

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 13 augustus 2005 11:22 PM
  [ # 7 ]

Echt niemand???

Confused

Groet,


Gert

Profiel  
 
unknown4u
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 30-07-2005

Gepost: 14 augustus 2005 04:01 PM
  [ # 8 ]

Ja met LPG heeft het aanpassen van de chip geen winst.
Of je moet kijken wat voor gassysteem je hebt. Heb je een systeem met “droge” of vloeibare gasinjectie? Je moet dan namelijk wel het gassysteem aanpassen om meer vermogen te halen. Of gewoon het gas eraf en het benzinesysteem aanpassen. Is ook een stuk gemakkelijker.

Gas is het best geschikt om op te koken en niet om auto mee te rijden.

Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2005 04:12 PM
  [ # 9 ]

is het niet zo dat bij de C5 bepaalde LPG G3 systemen gebruik maken van het bezine electronica gedeelte?
daardoor loopt de bezine meter toch ook terug op LPG?

of heeft dat hier weer niks mee te maken? Surprisedops:

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 15 augustus 2005 12:13 AM
  [ # 10 ]

Unknown4U zei:

Gas is het best geschikt om op te koken en niet om auto mee te rijden.


En bedankt voor je persoonlijke mening. Het intereseert me totaal niet wat jij denkt. Ik vroeg een ervaring.

Toevallig weet ik dat juist G3 uitstekend geshikt is om te tunen. Mijn vraag was erop gericht of het chippen geen conflict oplevert met andere electroinica.

Voor de mensen die kunnen antwoorden zonder iemand op zijn autokeuze aan te vallen. Jullie inbreng blijft gewaardeerd.

Groeten,

 

Gert

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 15 augustus 2005 02:55 AM
  [ # 11 ]

Niet zo snel aangebrandt hoor jongens!!! Op gas kun je vast ook heel lekker koken Wink
Ik wist nog niet eens dat je benzineauto’s ook kon laten tunen, dacht dat dit alleen bij diesels ging Cool

Profiel  
 
zijlstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 11-09-2005

Gepost: 14 oktober 2005 03:24 AM
  [ # 12 ]
Automatique schreef:

En heeft iemand ook ervaring met chippen van de 2.0 16v.

Ik heb ook een 2.016v op LPG-G3 uit 2002. De motor trekt wel maar magertjes bij 2000 – 3000 omw/min, ook op benzine. Deze 16v-motor moet voor mijn gevoel veel beter kunnen. Ik had dat gevoel ook bij een proefrit in een nieuwe demo-auto ( nieuw-model).
Een kennis van me heeft een Peugeot 307 2.016v (niet LPG) uit 2003 nieuw gekocht en had vanaf het begin ook te weinig power onderin. Hij heeft meerdere keren nieuwe software laten programmeren. De laatste was een update uit juli 2004 en sindsdien trekt de motor veel beter bij lagere toeren.
De 307 en de C5 evenals een 206gti hebben beide exact dezelfde 2.016v motor (motorcode EW10J4) en dezelfde Magneti Marelli motormanagement en evenveel pk’s. Dus was mijn gedachte gewoon nieuwe software halen bij de Citroen dealer.
Maar uit het bericht van geschreven door Deeluh (titel: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen, Geplaatst: 22 Jun 2005 16:47) concludeer ik dat er sinds november 2002 geen nieuwe motormanagement update beschikbaar is. Dus die perfekte Peugeot-update uit 2004 zit er niet in.
Ik heb gebeld naar de Peugeot-dealer om te vragen of hij de nieuwste Peugeot-software kan downloaden in mijn motor, maar helaas dat kan hij niet (volgende keer maar een Peu kopen).

Ik weet dat deze rubriek over chip-tuning gaat, maar dit is wel wat je ongeveer zou willen bereiken. Overigens heb ik e.e.a. gelezen over chip-tunen van een 206gti maar de winst is daar beperkt omdat de motor fabriek-af, software-matig al goed getuned is.

Misschien heeft iemand een idee hoe we die Peugeot-software toch in onze motor kunnen krijgen?

Patrick

EDIT by M&M :@ zijlstra ... BBCode staat uit in jouw profiel waardoor je niet kunt quoten e/o de size v/d letters etc kunt veranderen , ik heb het nu even tijdelijk ingeschakeld , wil je dit niet elke keer handmatig doen dan kun je dat dus veranderen in het profiel door het vinkje bij “JA” te plaatsen ...

__________
Citroën C5 break 2.0 16V LPG

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 18 januari 2006 12:31 PM
  [ # 13 ]

Ik heb een offerte van HBmotorsport uit Zwijndrecht
Voor de C5 110pk HDI.
+ 30pk en + 50nm zou verantwoord zijn.
Daarboven zou er een kans op problemen met de turbo kunnen ontstaan.
prijs 349,—(ik neem aan ex BTW) dus 415,—
Voor info: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of 078-6101684 (Hans)

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 januari 2006 02:40 PM
  [ # 14 ]
zijlstra schreef:
Automatique schreef:

En heeft iemand ook ervaring met chippen van de 2.0 16v.

Ik heb ook een 2.016v op LPG-G3 uit 2002. De motor trekt wel maar magertjes bij 2000 – 3000 omw/min, ook op benzine. Deze 16v-motor moet voor mijn gevoel veel beter kunnen. Ik had dat gevoel ook bij een proefrit in een nieuwe demo-auto ( nieuw-model).
Een kennis van me heeft een Peugeot 307 2.016v (niet LPG) uit 2003 nieuw gekocht en had vanaf het begin ook te weinig power onderin. Hij heeft meerdere keren nieuwe software laten programmeren. De laatste was een update uit juli 2004 en sindsdien trekt de motor veel beter bij lagere toeren.
De 307 en de C5 evenals een 206gti hebben beide exact dezelfde 2.016v motor (motorcode EW10J4) en dezelfde Magneti Marelli motormanagement en evenveel pk’s. Dus was mijn gedachte gewoon nieuwe software halen bij de Citroen dealer.
Maar uit het bericht van geschreven door Deeluh (titel: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen, Geplaatst: 22 Jun 2005 16:47) concludeer ik dat er sinds november 2002 geen nieuwe motormanagement update beschikbaar is. Dus die perfekte Peugeot-update uit 2004 zit er niet in.
Ik heb gebeld naar de Peugeot-dealer om te vragen of hij de nieuwste Peugeot-software kan downloaden in mijn motor, maar helaas dat kan hij niet (volgende keer maar een Peu kopen).

Ik weet dat deze rubriek over chip-tuning gaat, maar dit is wel wat je ongeveer zou willen bereiken. Overigens heb ik e.e.a. gelezen over chip-tunen van een 206gti maar de winst is daar beperkt omdat de motor fabriek-af, software-matig al goed getuned is.

Misschien heeft iemand een idee hoe we die Peugeot-software toch in onze motor kunnen krijgen?

Patrick

mischien een vreemde bocht, en of het kan weet ik niet.
maar als de motoren exact hetzelvde zijn, en je wisselt je comp voor een uit een Peu, als ja, kan de peu dealer hem dan wel updaten? en mischien kan je er 1 inhangen die al geupdate is….

zomaar mijn 5 centen..

greets wupke:die niet weet of dit kan. Wink

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 19 januari 2006 09:43 PM
  [ # 15 ]
M&M schreef:

Je laat deze chiptuning ook plaatsvinden ?? ...  Razz

Ik twijfel nog,
Zolang ik nog dealergarantie heb in ieder geval niet (tot begin juni)

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook