2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Autoradio overheated?
Martinos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 06 november 2005 06:09 PM
  [ # 16 ]

Zelfde probleem (??) in xsara van 2003. Standaard radio van citroen wordt in de zomer zo heet dat de cd speler niet meer werkt. De radio nog wel. De cd kun je er niet uit krijgen, na een tijdje komt de cd er wel weer uit. In de winter geen problemen met de radio.

A.s. vrijdag gaat de auto naar de garage en zal dan het probleem eens voorleggen!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 november 2005 07:02 PM
  [ # 17 ]
kreazyV8wuppo schreef:

antenne’s moeten goed geaard zijn en zuiver contact maken met de massa.
da’s het eerste wat je kan controleren.

Ik zal dat eens nalopen Confused

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 november 2005 10:18 PM
  [ # 18 ]

ff iets wat ik op mn werk ervaar.

we gebruiken meerdere trucks om te testen, en ik heb recentelijk op 2 ecact dezelvde trucks gereden.
beide zijn op wat details na identiek dus,incluus de ingebouwde radio.

en zelfs die zijn demo, oftewel test radio’s van een radiofabrikant.

nou merk ik op de FM band het volgende.

de ene ontvangt BNR tot voorbij bobbeskonte halverwege drollenstad’.
de andere komt qua ontvangst een kilometer of 25 verder.

dan een saliant detail, de ontvangst van de MW is in een truck zwaar gestoord, zoniet onbruikbaar ten tijde dat de motor draaid, waar de andere truck welliswaar verhoogde storing heeft bij draaidende motor , echter is de ontvangst hier wel acceptabel.

ik wil hiermee aangeven dat de aansluiting en gebruikte materialen wel degenlijk verschil maken in ontvangst.

dus maak er werk van dat alles perfect aangesloten is en goede massa heeft.

dan iets over de warmte.

iets wat ik wel vaker zie bij electronica ,demonteer het bovenste deksel van je radio, en boor daar wat gaten in.
vervolgens monteer je 2 stuks 7 volts computerventilatoren (kleine dingen kosten pakweg 25 euro de 2)zet die in serie , dus 14 volt, en hang ze aan een SEPARATE VOEDING!!! dus niet op de + en - die de radio ook gebruikt.

en hopla perfecte koeling en je radio heeft het heerlijk koel.

greets van wup. Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 november 2005 11:18 PM
  [ # 19 ]

dat is een goeie tip die ventilatoren

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 november 2005 11:28 PM
  [ # 20 ]
paso schreef:

dat is een goeie tip die ventilatoren

puik werk op die c 15.

greets wupke Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 november 2005 12:11 AM
  [ # 21 ]
kreazyV8wuppo schreef:
paso schreef:

dat is een goeie tip die ventilatoren

puik werk op die c 15.

greets wupke Wink

ik moet nog eens wat foto’s nemen want hij is bijna af Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 07 november 2005 12:00 PM
  [ # 22 ]

Zeg Wupke, wat voor trucks zijn dat? Toevallig MercedesBenz Actrossen of Atego’s? Die hokken hebben een heel lawaaierig datasysteem; dwz als je naar de middengolf luistert en er komt eentje voorbij dan hoor je een hele berg storing/datastreams langskomen. Mercedes luxewagens ook trouwens.
Ik luister in het buitenland graag naar de middengolf en in een DAF 95XF gaat dat prima, maar als er dan van die nieuwe hokken voorbij komen kan ik bij wijze van spreken horen wat het motormennetsjment en de rest van de auto met elkaar te bespreken hebben.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 november 2005 06:13 PM
  [ # 23 ]
jeroen_m schreef:

Zeg Wupke, wat voor trucks zijn dat? Toevallig MercedesBenz Actrossen of Atego’s? Die hokken hebben een heel lawaaierig datasysteem; dwz als je naar de middengolf luistert en er komt eentje voorbij dan hoor je een hele berg storing/datastreams langskomen. Mercedes luxewagens ook trouwens.
Ik luister in het buitenland graag naar de middengolf en in een DAF 95XF gaat dat prima, maar als er dan van die nieuwe hokken voorbij komen kan ik bij wijze van spreken horen wat het motormennetsjment en de rest van de auto met elkaar te bespreken hebben.

PACCAR. uit Eindhoven.
en die 105 die in Januari gaat rollen heb ik getest. Wink

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 07 november 2005 07:03 PM
  [ # 24 ]

Akkoord! Maarre gaan ze nog wat doen aan die beroerde middengolfontvangst, of is dat voortaan alleen nog mogelijk bij stilstand? Zal wel met multiplexelarij temaken hebben…
Ik ben altijd erg tevreden geweest over DAF’s, zowel om mee te werken als om in te wonen, maar ik zou wel graag naar de middengolf kunnen blijven luisteren. Als het echt niet anders kan moet dat maar na het werk op de parking. Kan er ook een biertje bij.  Cool

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 november 2005 07:10 PM
  [ # 25 ]

ga ervanuit dat het 2 componenten zijn die hieraan te grondslag liggen.

beide zijn testproducten, dwz er hangt een loei hoeveelheid extra kabels meters sensors computers data opslag apparatuur en wat al niet meer in die testtrucks.
geheid dat die dan dus minder ontvangst hebben dan in de gewone truck zonder al die reut.

greets van wupke:die de 105 wel gein vind,boven de 500 pk ,en 16 gangen asr.
Wink

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 08 november 2005 01:17 AM
  [ # 26 ]

Kijk, die testapparatelarij zal wel voor de mix van stoorsignalen zorgen die MW ontvangst bemoeizamen. Ik mag er toch ook wel op vertrouwen dat DAF prettige werkplekken blijft leveren.

Surprisedfftopic
Met 500pk en 16 gangen (stapel-splitter of automaat?) komt ie ook lekker van de plaats. ASR = AntiSlipRegulator?

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 november 2005 01:27 AM
  [ # 27 ]
jeroen_m schreef:

Kijk, die testapparatelarij zal wel voor de mix van stoorsignalen zorgen die MW ontvangst bemoeizamen. Ik mag er toch ook wel op vertrouwen dat DAF prettige werkplekken blijft leveren.

Surprisedfftopic
Met 500pk en 16 gangen (stapel-splitter of automaat?) komt ie ook lekker van de plaats. ASR = AntiSlipRegulator?

asr staat vreemd genoeg voor automaat.

oftewel het is geen automaat maar hij schakeld wel 16 gangen voor je.

automatic shift regulator

ik dacht ook al, hoe verzinnen ze het.
maar we hebben ook al zoiets als VSC en DHC

vehicle stabillity control (oftewel je kan niet meer op je kant om de baas te bellen voor een nieuwe spiegel en vervolgens heel de truck)

en Down hill speed control

maw, er hangt tegenwoordig zoveel electrische bende in de truck, dat het niet lang meer duurd of zelfs het sturen gaat automatisch.

EBS ASR VSC VIC CAN BUS DHSC ENZ ENZ ENZ.

het word er allemaal makkelijker op maar ergens is het echte trucken achtergebleven, het enigste wat overblijft is de pure stuurmanskunst, dat hebben ze nog niet automatisch kunnen maken.

greets van wupke:die nu buzzy is om de asr te testen en te finetunen. Laughing

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 08 november 2005 09:05 PM
  [ # 28 ]

Dank voor de uitleg V8Wup, maar ik denk dat, als we over de DAF bizniz door willen bomen, we toch een nieuw draadje moeten opgooien in anderonderwerp ofzo…
Succes met testen. Wink

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook