1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Chassis krom.
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 juli 2005 07:42 PM

Sommigen zullen het al op 2cv.nl gelezen hebben, mar mijn chassis is krom door een botsing. Hier even wat ik daar gepost heb:

Zoals jullie wel weten heb ik tijdens het SDE even niet opgelet met als resultaat een beetje schade aan mijn Eend. De zwaarste schade is een krom chassis. Het chassis is krom op 30 cm achter de transversebouten, vlak naast de rand van een plaat op de zijkant van het chassis. Bij mijn weten zou bij een roestig chassis op een andere plek door moeten buigen, namelijk ter hoogte van de voetenbak.

Door deze fijne kromming is de bovenplaat van m’n chassis verkreukeld (voor foto’s, kijk op http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/8 ). Echter, ik kan ui de plaats van de knik concluderen dat mijn chassis nog (lang) niet rot is. Toch???

Morgen ga ik in ieder geval naar een schadeherstelbedrijf om te kijken of mijn chassis weer recht gebogen kan worden. Als ik niets doe, heb ik n.l. een hoop schroot in de garage/op straat staan, en da’s ook zo zonde.

Overigens, de overige schades zijn:

-verkreukelde driehoekjes
-verkreukelde motorkap
-kortere voorspatborden
-vermoedelijk een olielek (hij lekt wel, maar het oliepeil is nog okee, ga ik onderzoeken)
-platte koeltunnel
-platte buisjes van de oliekoeler (zal ook de olie vandaan komen)
-versplinterde ventilator
-verkreukelde voorbumper
-motorblok + versnellingsbak naar achter gedrukt (zit nog wel vast aan alle rubbers, maar kan niet zo blijven)
-haperende binnenverlichting (overige verlichting nog nioet gecontroleerd)
-en een deuk + 2 minischeurtjes in m’n voetenbak doordat m’n versnellingsbak de voetenbak een ‘kusje’ gaf

De motor loopt dus nog ! Het plan is om alles te rijdbaar te maken (chassis richten, spatborden oprekken, die hoogstwaarschijnlijk niet vervangen gaan worden, koeltunnel, driehoekjes + motorkap weer in model stampen, olielek oplossen, nieuwe ventilator er in en olielek dichten) om zo snel mogelijk weer op 1 of andere meeting te verschijnen. Ik denk dat alleen de motorkap vervangen hoeft te worden.

Later heb ik dit er ook nog neer gezet:

Voor alle duidelijkheid: mijn chassis is geknikt op ca,. 30cm achter de transversebouten (ik heb hier een meetlint bij gehouden). Je kan de kreukels in het plaatwerk zien binnen in de koets. Daaruit concludeer ik vooralsnog dat mijn chassis niet verrot is, omdat het chassis anders ter hoogte van de transversebouten geknikt is en niet (veel) verder naar achter. De knik zit ook vlak naast een soort verstevigingsplaat van het chassis. En nee, die plaat is er niet later in gebakken.

Zonet heeft Patje74 mij naar een schadeherstelbedrijf gesleept (waarvoor mijn dank!!!) en die heeft er naar gekeken. De schatting is dat het 5 tot 6 uur kost om het spul weer recht te trekken, a 50 pleuro per uur. Hierbij wordt geen garantie gegeven (dus als ze het chassis aan flarden trekken krijg ik een hoop schroot) en ze garanderen niet dat het niet meer tijd kost dan die 5 tot 6 uur. Overigens hoeft de koets er hier voor niet af.

Een nieuw chassis ? Ja, ik zou wel willen, maar als ik al het geld (spaargeld + geld op m’n lopende rekening) wat ik nu heb op een hoop gooi, heb ik ca. 350 pleuro. Ik kan nog wat reserveonderdelen verkopen, maar dan houdt het nog niet over. Want een gratis chassis is hartstikke tof aangeboden, maar dan doe ik het liever in 1 keer goed.

Conclusie: ik moet een goedkoop garagebedrijf vinden (goedkoper van 50 pleuro per uur) om mijn chassis weer recht te trekken. Patje74 kwam met de tip dat er in Aldeboarn/Oldeboarn nog een goede, goedkope garage zat, maar ik kan daar geen info over vinden op het www of in de telefoongids. Misschien heeft iemand een telefoonnummer, internetpagina, adres ofzo voor me ?

Dat internet-adres heb ik reeds gevonden: http://autoherstelmidfriesland.nl/

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27922

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2005 10:23 PM
  [ # 1 ]

vervelende situatie Sad

ik kan je niet veel helpen denk ik.
maar ik wens je wel suc6!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 juli 2005 10:40 PM
  [ # 2 ]

Vervelend, zo’n aanrijding.

Ik weet het niet hoor, maar met het recht trekken van het chassi ben je er nog niet, want de motor heeft ook een opdoffer gehad.  Het lijkt mij bovendien dat je met het rechttrekken maar moet zien dat het nog een beetje stijf blijft. Verder zul je hem echt helemaal opnieuw moeten owatrollen van binnen, want reken maar dat het gaat rotten als je daar niks aan doet.

Persoonlijk lijkt het mij geen goede investering om geld te steken in het zuiver alleen rechttrekken van het chassis.

Gr,
Marten

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 01 juli 2005 10:50 PM
  [ # 3 ]

ik meen dat iemand op eendmeel zn krukas had gebroken na een aanrijding.
motor liep wel, maar heel erg rauw, en veel herrie..

en dat chassis… dat is en blijft dan een zwakke plek. Plaatstaal is daar nl warm geweest (door de buiging)

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 01 juli 2005 10:58 PM
  [ # 4 ]

Jah is inderdaad minder fijn een aanrijding.

Dat zal je chassis ook wel gedacht hebben doen je een voorop rijdende auto even kusje gaf.

Je kan hem inderdaad rechttrekken zodat je er weer mee kunt rijden maar blijft een zwakke plek wat eventueel weer kan leiden tot ernstig ongeval. Denk daarbij aan knikken enz.

proberen kan altijd maar de kreukels blijven in je chassis zitten. enige manier om die eruit te krijgen is open flexen en voorzien van andere stukken wat chassis er niet beter op maakt. Maar jah als je dan toch bezig bent waarom meteen geen ruil en of nieuwe chassis.

Veel strekte en wie weet zien zien we hem binnenkort weer op forum meeting….

en dan niet te hard over drempels heen….dan heb je wel low rider Razz
bling bling wieldopjes erop en het is af.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 01 juli 2005 11:15 PM
  [ # 5 ]

Als ik hem recht laat trekken, vraag ik hoe de stevigheid zal zijn. Als die nog afdoende is, doe ik er (qua stevigheid tenminste) niets aan.

En natuurlijk pleur ik er dan een paar kuub owatrol in Wink

Ennuh, als ik voor 350 pleuro all-in (dus ook met complete RDW keuring!) een nieuw chassis er onder kan krijgen, doe ik het.

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten

Gepost: 01 juli 2005 11:20 PM
  [ # 6 ]

je kan op het forum ook hier en daar vragen om ander goed gebruikt chassis met kenteken.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 01 juli 2005 11:28 PM
  [ # 7 ]

ik kan je verder weinig helpen in deze rottige situatie maar toch succes !
ook ik zou gaan voor een goed tweedehands chassis

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondcitroen/32671.htm?ret=/markt/autodiversen/ondcitroen.htm?g=autodiversen&u=ondcitroen&js=1&show_summary=1&show_thumbnails=1&rv=30&av=&oudei=0&zoek=chassis&filter_rubriek=ondcitroen&postcode=7908bg&distance=

Groet Roy

:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 01 juli 2005 11:34 PM
  [ # 8 ]

Nadeel van 2e hands is dat ik niet kan zien hoe goed het is. Doordat m’n huidige chassis zo ver achter de transversebouten geknikt is, ga ik er van uit dat het (op die knik na natuurlijk!) nog zeer goed is. Als ik een chassis koop, weet ik dat niet.

Ennuh, ander kenteken ? Absoluut geen denken aan !

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 juli 2005 11:48 PM
  [ # 9 ]
Lelijke Eend schreef:

Ennuh, ander kenteken ? Absoluut geen denken aan !

Klik!   Rolling Eyes  Wink

Maar als je een oud chassis tegen komt, dus echt oud uit de jaren 60 > 70 dan moet je er zeker voor open staan hoor!
Ik heb verschillende originele oude chassis gezien die in zeer goede staat waren, toen hadden ze nog niet van dat pisbakkenstaal als in de 80-er jaren.
En dan wil jij echt wel het kenteken overnemen hoor, lekker belastingvrij man!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 01 juli 2005 11:56 PM
  [ # 10 ]

Ik vrees dat door een ander chassis m’n Eend niet plotseling belastingvrij wordt. Zeker weten doe ik dat echter niet. Ik weet echter wel dat het kenteken SL-07-BY mij erg goed bevalt en dat wil ik gewoon niet kwijt. Ik zal wel gek zijn hoor Laughing

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 juli 2005 12:03 AM
  [ # 11 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik vrees dat door een ander chassis m’n Eend niet plotseling belastingvrij wordt. Zeker weten doe ik dat echter niet.

Als jij een chassis van 25 jaar > kan vinden met geldig kenteken dan kan je daar in feite gewoon jouw koets op plaatsen en doorrijden, belasting vrij.

(gaspotje achterin en je kan voor weinig de wereld rond!  Very Happy Deze winter wil ik er zelf aan beginnen bij mijn eend)

Lelijke Eend schreef:

Ik zal wel gek zijn hoor Laughing

Is dat een vraag waar je antwoord op wil hebben of weet je het antwoord al?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 02 juli 2005 12:07 AM
  [ # 12 ]

Laat dat antwoord maar zitten, de waarheid is n.l. niet leuk Razz Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 02 juli 2005 12:38 AM
  [ # 13 ]

Ohja, morgen kan ik bij een garage kijken in Aldeboarn wat het herstel kost. Echter, ik heb niemand om m’n Eend er heen te slepen. Is er iemand met sleep-ervaring die mij zou willen slepen van Joure naar Aldeboarn en weer terug ?

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten

Gepost: 02 juli 2005 12:40 AM
  [ # 14 ]

jah als ik voor de keuze stond…goed belastingsvrij kenteken en of oude chassis laten rechttrekken plus veel kosten wist ik het wel.

Ik koos net als meerdere hiervoor voor beastingvrije kenteken plus chassis.

En jah.. kenteken kan je ook uit laten schrijven en boven je bed hangen als je er toch zo aan gehecht bent RazzRazz

en de kleurstelling past precies bij dat kenteken….Blauw Smile

Veel suc6 en we horen wel hoe het afloopt en of je van gedachte veranderd….maar zo te zien ben je erg standvast…en wijk je voor niemand..

nu hopen dat het chassis dat straks ook niet doet… want uitlijnen help ook niet tegen geknikt chassis :S

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 02 juli 2005 12:45 AM
  [ # 15 ]

Ik ben inderdaad standvast. Ik wil namelijk eerst weten of het voor een acceptabele prijs hersteld kan worden. Een ander chassis kan in principe altijd nog.

Profiel  

1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook