Lelijke Eend schreef:Ik ben net terug van het schadebedrijf. Hun advies: eerst zelf zoveel mogelijk zien of het te fixen valt (spatborden, motor, lamopensteun, enzovoorts) en dan er mee rijden om te zien hoe het hele spul spoort. En dan evt. wat rechttrekken. De garagist hat n.l. al begrepen dat het niet teveel mocht kosten en hij rekende me voor dat de huur van de mal 350 pleuro kost en het er op- en er af zetten 110 pleuro (2 keer één uurloon). 460 pleuro in totaal dus. Dat is simpelweg te duur want zoveel geld heb ik niet. Daarbij: als het zo duur is, kan ik beter nog iets meer spenderen en er een nieuw chassis onder zetten.
Plan voor nu (nog niet definitief!!!): Eend repareren en recht trekken door de voorkant klem te zetten onder het plafond van de garage en op het knikpunt de Eend op te krikken. Dan doorsparen voor een nieuw chassis.
Onderweg is er nog iets ‘leuks’ gebeurd: Ik werd gesleept door m’n pa en voordat we op weg geingen terug naar huis heb ik gezegd dat ‘ie wat rustiger moest rijden. Hij vroeg of 70km/u okee was, ik vond 60 een beter plan. Echter, op een gegeven moment wijkt hij af van de route. In plaats van rechtsaf ging hij rechtdoor, richting de op- en afritten van een snelweg. Aangezien ik daar geen zin in had (en dat zeg ik echt heel subtiel!) knalde ik op de rem. De bandjes van m’n Eend slipten wat, maar toch, de 1800kg kwam snel tot stilstand. Ik m’n pa ‘uitleggen’ (let op de aanhalingstyekens) dat ik absoluut niet over de snelweg ging en dat ik desnoods wel ter plekke bleef staan, met Eend en al. Pa boos, uitleggen dat hij wel een andere route nam, maar dat hij niet over de snelweg ging. Toen zakte mijn paniek wat weg ...
Als je het nu gewoon goedkoop wilt oplossen. koop eenn 2e hands rollend chassis, check de staat (goed te checken als het kaal is), laat het vervolgenns vollopen met owatrol en kat em om .... Of neem het kentekenn bij het nieuwe chassis. Dat is verreweg het duurzaamst als het goedkoop moet.
Een maat van mij heeft zijn eend gerestaureerd op basis van een goed tweedehands chassis. Dit was wel prettig omdat hier een deugdelijk ingeslagen chassis nummer inzat EN een net kenteken. Bij de te restaureren eend was het chassisnummer gewoon een opgelast plaatje uit een ander chassis. Hoe dat toch door de APK was gekomen. :S
Zo slecht hoeft een tweedehands chassis helemaal niet te zijn.
Gr,
Marten
Ik zie wel even joh. Ik wil er zowieso eerst nog wat nachtjes over slapen. Voor de vakantie krijg ik het toch nooit meer klaar.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
Onderweg is er nog iets ‘leuks’ gebeurd: Ik werd gesleept door m’n pa en voordat we op weg geingen terug naar huis heb ik gezegd dat ‘ie wat rustiger moest rijden. Hij vroeg of 70km/u okee was, ik vond 60 een beter plan. Echter, op een gegeven moment wijkt hij af van de route. In plaats van rechtsaf ging hij rechtdoor, richting de op- en afritten van een snelweg. Aangezien ik daar geen zin in had (en dat zeg ik echt heel subtiel!) knalde ik op de rem. De bandjes van m’n Eend slipten wat, maar toch, de 1800kg kwam snel tot stilstand. Ik m’n pa ‘uitleggen’ (let op de aanhalingstyekens) dat ik absoluut niet over de snelweg ging en dat ik desnoods wel ter plekke bleef staan, met Eend en al. Pa boos, uitleggen dat hij wel een andere route nam, maar dat hij niet over de snelweg ging. Toen zakte mijn paniek wat weg ...
Leg je pa anders even uit dat je absoluut niet op de snelweg mag komen als je aan het slepen bent!
Volgens mij mag dat wel hoor, We zijn er echter niet over gegaan en aangezien dat ook niet gaat gebeuren (ik laat me niet slepen in een auto zonder remmen, dus als er richting snelweg gereden wordt ga ik die dingen ook gebruiken), interesseert het me momenteel werkelijk niets of slepen op de snelweg mag of niet.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LE,
Ik heb meerdere eenden gered door de auto onder de knik op te krikken en dan op de voorbumper te gaan dansen tot ie enigszins recht is. Dan dikke plaat +-3mm in de zijkant van het chassis lassen en hoeklijn onder en boven de randen. Dan blijft ie zeker een paar jaar goed!
kost weinig maar is wel veel werk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lelijke Eend schreef:Volgens mij mag dat wel hoor, We zijn er echter niet over gegaan en aangezien dat ook niet gaat gebeuren (ik laat me niet slepen in een auto zonder remmen, dus als er richting snelweg gereden wordt ga ik die dingen ook gebruiken), interesseert het me momenteel werkelijk niets of slepen op de snelweg mag of niet.
Volgens mij mag je alleen slepen op de snelweg om er vanaf te komen.
EW schreef:Lelijke Eend schreef:Volgens mij mag dat wel hoor, We zijn er echter niet over gegaan en aangezien dat ook niet gaat gebeuren (ik laat me niet slepen in een auto zonder remmen, dus als er richting snelweg gereden wordt ga ik die dingen ook gebruiken), interesseert het me momenteel werkelijk niets of slepen op de snelweg mag of niet.
Volgens mij mag je alleen slepen op de snelweg om er vanaf te komen.
idd, meen zelfs dat dat op de vluchtstrook moet, en dan de eerste de beste afslag nemen die je tegenkomt!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:LE,
Ik heb meerdere eenden gered door de auto onder de knik op te krikken en dan op de voorbumper te gaan dansen tot ie enigszins recht is.
@ LE
Momenteel weeg ik >80Kg en ik heb dansles gehad!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:
..... Eend repareren en recht trekken door de voorkant klem te zetten onder het plafond van de garage en op het knikpunt de Eend op te krikken…...
Wat voor plafond heeft jullie garage? Strakt krik je het dak de lucht in!
Wat denk je wat ik erger vindt ? Dak van de garage ontzet of m’n chassis krom ? Zolang dat dak niet op m’n Eend dondert, zal het mij aan m’n reet roesten. M’n pa echter niet, dus als het dak er aan gaat, mag je gerust komen dansen. En neem vrouw + kid ook maar mee. Ik denk dat we dan alle gewicht kunnen gebruiken.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
En ik heb een besluit genomen. M’n Eend mag lekker wegrotten. In die tijd ga ik eerst vakantie vieren (lekker met m’n ouders op de camping, geen sarcasme) en dan ga ik 2 of 2 weken beulen. Geld verdienen voor een nieuw chassis. Ik kan wel met 2e hands chassis’ gaan klooien, maar ik wil het dan ook gelijk, meteen in 1 keer goed doen. Maar dan heb je geld nodig, dus zal ik moeten werken.
Schijt aan originaliteit.
proficiat.
goed besluit, lijkt me!
Ik neen alleen maar goede besluiten, daarom is m’n Eend al voor de 2e keer binnen een jaar kaduuk
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tijdelijk een garage lenen, incl. hulp? (in ruil voor hulp bij mijn aanstaande chassiswissel volgend jaar ofzo)