patje74 schreef:Tom Duckpower schreef:ik zie nergens een goede sponsor, lening of hypotheek staan
Ik wist niet dat dit draadje ook ging over de financiering van dit project? Misschien kan je daar zelf even een topic over openen.
nee, dat werkt afschrikkend
dan komt die eend van elmer nooit meer de weg op..
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Lelijke Eend schreef:Is er iemand die hier nog iets aan toe te voegne heeft of op te merken heeft ? Ik hoor het graag !
Ik mis in je lijstje een algehele blok en bak revisie. Lijkt me wel een goeie als je alles toch zo uitgebreid aanpakt.
Dus dan kom ik nog op minimaal een pakkingset (blok, bak, carb.) met keerringen, zuigerveren, koppakking, v-snaar, bougies, oliefilter, luchtfilter, ed. Mogelijk daarbij nog een nieuwe vulpijp en ophangblokken.
Verder zou ik voor de ijzeren koelkappen gaan, die rubberen vallen snel uit elkaar door de warmte en de olie. Je kon toch gratis verzinken???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:patje74 schreef:Ik wist niet dat dit draadje ook ging over de financiering van dit project? Misschien kan je daar zelf even een topic over openen.
Lijkt me wel een onvermijdelijk feit.
Maar plannen kun je altijd hebben, maar of het allemaal haalbaar is. Dat zal de tijd uitwijzen.
Daar sluit ik me bij aan Eerst de basis (chassis), dan de rest.
Blok wordt zowieso gereviseerd. Dat heb ik zelfs al betaald, moet alleen nog even gebeuren. Daarom staat die niet op de lijst. Eventueel wordt ook de versnellingsbak gereviseerd, maar dat is iets wat ik later in ga plannen, als ik het chassis al binnen heb.
Ik ga voor kunststof koelkappen omdat die minder herrie geven. Mijn Eend moet lekker stil zijn.
En wat die aanjager betreft: uitstekend idee ! Ik heb al eens gezien dat een aanjager van een BX in een Eend ‘gepropt’ was. Dus welke ik neem zie ik nog wel.
Schijt aan originaliteit.
Nog een idee: een reservewielhouder onder de motorkap die op het chassis staat. Dus dat ik zonder geklooi met dat ding gewoon de spatborden en koplampsteun er af kan halen. Ik weet dat Duckservice standaard reservewielhoders heeft, toch wil ik (in overleg) er zelf 1 ontwerpen.
Schijt aan originaliteit.
A.s. woensdag of vrijdag naar Duckservice. Ik heb ook een mailte van ze ontvangen. Door een foutje bij de verzinkerij komt m’n chassis wat later. Netjes dat ze dat even melden !
Schijt aan originaliteit.
En vandaag naar Duckservice geweest. Toen m’n moeder hoorde voor wat voor bedrag ik onderdelen heb besteld, viel ze bijna flauw.
2000+ euro, en er komt nog meer bij.
De waarde van het geld zit hem in het uitgeven
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Wat heb je allemaal gehaald dan voor die 2000,00 als ik vragen mag?
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Nieuw chassis, nieuwe veerpotten (RVS ), gereviseerde vooras, 4 nieuwe banden (michelins) en nog wat klein spul.
Schijt aan originaliteit.
Hij komt dus ooit nog op de weg!!!
Jij gaat toch niet beweren dat je daar ooit aan getwijfeld hebt he ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Jij gaat toch niet beweren dat je daar ooit aan getwijfeld hebt he ?
Volgens mij iedereen wel
De volgende vraag is, hoe lang gaat het duren voordat het gebakkie weer rijd :
PS: Eigewijze en zuinige Fries dat je bent, ik heb het even opgezocht, je 2CV kost €28/kwartaal aan wegenbelasting, schorsen is voor een 15 jaar oude auto slechts € 22,70. Als de wagen geschorst staat hoef je volgens mij ook geen wegenbelasting te betalen???
Scheelt nogal ja ops:
Maar vergeet niet: APK moet ook en ook verzekering. APK lukt niet (ding rijdt niet meer op eigen kracht) en verzekering kost ook centjes. En dat terwijl ‘ie binnen staat ...
Schijt aan originaliteit.
Voor meer info, zie http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/voertuig_tijdelijk_niet_gebruiken.htm
Binnen hoeveel dagen, weken of maanden wil je dat ding weer rijdend hebben?
Alslajemedood ...
Hij is geschorst voor een jaar. Maar ik hoop wel dat ik hem voor de schorsing afloopt al weer kan ont-schorsen.
Schijt aan originaliteit.
Ah, dus volgend jaar mei 2007 heb je weer een rijdende 2CV :