Half Gas
DS23i.e.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 02 juli 2005 12:18 PM

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn DS23 ie halfautomaat.
Soms als ik het gas induw voel ik halverwege tegendruk.
Ik kan dan wel doorduwen, maar er gebeurt dan verder niets.
Als ik dan de motorkap open doe en handmatig even gas geef door tegen de stang van de “koppelingsregelaar?” aan te duwen is het even goed.
Maar even later (volgens mij als ik terugschakel) heb ik weer dezelfde tegendruk.
Ik kom dan heeeel langzaam op 120 kilometer per uur.

Kortom; weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

Lucas

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 juli 2005 05:23 PM
  [ # 1 ]

Ha die Lucas!

Met welke IE heb je dit probleempje? De nieuwe of met die andere?
Op zich geen idee wat het is, maar hoe zit het met de gaskabel zelf? Hele systeem goed ontlucht? De tegendfruk moet ergens vandaan komen, da’s duidelijk. Als ik het gas van de DS halfautomaat vergelijk met mijn andere moderne auto, dan heb ik altijd het gevoel dat het gaspedaal om meer druk vraagt dan in een moderne auto. Dat kan te maken hebben met de hydrauliek waardoor je iets ahrder moet trappen. Echter, bij de mijne is die druk constant en dat is bij jou niet eht geval.
Ik heb de oplossing niet één twee drie bij de hand, maar ik zou het hydraulische gedeelte eens met gezonde argwaan bekijken, en eens zien of er niet ergens een verstoppinkje oid zit.

Heel veel succes!
MVG Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 02 juli 2005 06:07 PM
  [ # 2 ]

Je kan bij de hydraulisch geschakelde bakken pas weer gas geven als de
koppeligsregelaar helemaal terug is.Dus wordt dit of gangbaar maken of
ontluchten of er een veer bijzetten.Hopelijk succes.

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 juli 2005 07:34 PM
  [ # 3 ]

Rijdt wel lekker zuinig zeker!? Very Happy

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 juli 2005 12:59 PM
  [ # 4 ]

Tijdens het rijden moet je gewoon volgas kunnen geven, stilstaand kan je bij een auto met halfautomaat als het goed is geen volgas geven.

Groeten,

Dago Langen.

Citroen!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 04 juli 2005 02:02 PM
  [ # 5 ]

De Techniek bij deze auto werkt zo dat pas als de versnelling is ingeschakeld en de koppeling weer is gekoppeld hij het gas vrij geeft.
Als dus 1 van deze dingen niet goed werkt zal hij het gas tegen houden.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 juli 2005 05:24 PM
  [ # 6 ]

Hoi Gerard,

Dat zou inderdaad zo moeten zijn. In mijn geval kan ik in z’n vrij een dikke 2500 toeren maken (meer heb ik niet geprobeerd) zonder enig probleem.
Het enige probleem dat je dan hebt (omdat een gewone koppeling ontbreekt) is als je op een kruispunt staat, de bak in z’n vrij staat en je een dot gas geeft om weg te komen. Dan gebeurt er dus niks. Schakel je dan wel een versnelling in (en dat kan bij de mijne) dan komt die met een klap erin, en rij je schokkend weg…..
Da’s me één keer overkomen, en sindsdien laat ik in zo’n geval de motor terugvallen naar stationair, voordat ik de schakelpook aanraak.
Kan natuurlijk zijn dat er in mijn dame nog steeds iets fout zit, maar naar mijn idee is het verhaal van Gerard helemaal juist. Alleen is het lastig zoeken om de oorzaak te vinden.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juli 2005 05:26 PM
  [ # 7 ]

Dan zit je begrenzer te los!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 juli 2005 05:54 PM
  [ # 8 ]

Hoi Joris,

Da’s niet zo mooi…... waar kan ik die dan weer vinden? Kan ik dat gelijk “regelen” als ik bezig ga met het stuurhuis.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
DS23i.e.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 29 augustus 2005 01:45 AM
  [ # 9 ]

Was ik weer!
Het “probleem"heeft zichzelf opgelost!
Waarscijnlijk had de DS wat te weinig gereden het afgelopen jaar bij de vorige eigenaar.
Ik heb ondertussen aardig wat kilometers gemaakt en ik mer niets meer van het euvel!

Lucas

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook