Johan is op vakantie….maar ik stap zo direct wel even op de SpartaMet en rijd even langs Jan….dan vraag ik het even ter JULLIE geruststelling
Oldenhage besteed dat Airco-werk trouwens uit aan een ander, zei een monteur.
Over vakantie gesproken….ik wil (en ga) eerdaags met het vliegtuig gezellig een dagje Londen pikken.
Re: Airco
M&M schreef:Wil niet lullig zijn hoor Bram , ben enkel bezorgd om het welzijn van de Xantia ... maar “Jan” zal natuurlijk beamen dat het klopt , tenzij het natuurlijk fout op de bon staat ... het gaat om een 2’de opinie ...
Menno.
Jan heeft het me net laten zien….het heeft te maken met de DIKTE van de Defroster en TYPE van de Compressor, (waar zelfs 3 types van zijn in een Citroen).
Dit type dient volgens het boekje (wat ik ook heb ingezien) tussen de 875 en 925 gram gevuld te worden (met een variabel van 50 gram).....en verhalen over ontploffen zijn regelrechte ONZIN, ze kunnen wel 2000 gram hebben als het moet.
Hij heeft niet voor niets het Airco specialisme erbij genomen, met certificaten en al erbij, plus een grote blauwe kast e.d.
Dus IK ben gerust gesteld…..nu jullie nog.
M&M schreef:Ik ben gerust gesteld ...
Mooi….
Vergeet dus dat Haarlems dagblad of de Ochtendgier (Tele-NSB) maar
Re: Airco
Bram schreef:Dit type dient volgens het boekje (wat ik ook heb ingezien) tussen de 875 en 925 gram gevuld te worden (met een variabel van 50 gram)...
Voor mijn Airco zij het boekje bij de Aircoboer 850gram, dus ik snap die 750gram van de dealers niet?
Wellicht een manier om ervoor te zorgen dat je sneller terugkomt voor een kop koffie en je Airco bij de dealer
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Airco van m’n Xant is vorig jaar nagekeken: certificaat vermeldt 800 gram.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:M&M schreef:Ik ben gerust gesteld ...
Ik ook.
Jeroen
Zolang de Airco maar koelt is er niets aan de hand
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
renz schreef:gelukkig maken jullie je allemaal zorgen om mijn Xant, het is bijna ontroerend om te lezen !
Ach, elk lid van het forum heeft hem even geprobeerd, bevalt erg goed hoor, alleen tonnetje meer op de teller maar dat vind je vast niet erg toch?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
renz schreef:gelukkig maken jullie je allemaal zorgen om mijn Xant, het is bijna ontroerend om te lezen !
Graag gedaan, daar zijn forum-vrienden toch voor
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Nog even terugkomend over de hoeveelheid koudemiddel bij een Xantia.
Bram schreef:
Jan heeft het me net laten zien….het heeft te maken met de DIKTE van de Defroster en TYPE van de Compressor, (waar zelfs 3 types van zijn in een Citroen).
Vanochtend is het bij mijn Xantia gebeurd en door dit draadje was ik natuurlijk extra alert hoeveel er in gedaan zou worden. Ik heb de tabellen ook gezien en bevestig de quote van Bram hierboven. Mijn Xantia is gevuld met 875 gr. koudemiddel.
Jeroen
M&M schreef:Dit niks voor onder de Exclusive HDi :
Ik denk dat Renz er meteen 20 ‘’ of zo, onder wil gooien
Die neemt vast geen genoegen met 15’’
Overigens is, om bepaalde (en niet nader te noemen) redenen, de draad van Renz, over zijn verblijf ergens in een ver land…gesloten en verwijderd.
Gelieve het hier alleen te hebben over zijn HDI….en niet verder te discussieren over deze stap.
20 inch gaat niet passen wel 17 inch met 225 banden
citroenc2 schreef:20 inch gaat niet passen wel 17 inch met 225 banden
Ah….oke, maar er zitten nog 4 vrijwel nieuwe 205x15 Michelin’s onder zijn HDI…..dus dat zou zonde zijn.
Maar dat moet ie verder zelf weten natuurlijk.
Ow, die flikkert die maar onder de mijne
renz schreef:We kunnen natuurlijk altijd een dealtje sluiten
Oh jee…..ik zie het al voor me, vanaf volgende week
Sportuitlaat, grote velgen, spoiler, skirts op de HDI.
Het is er natuurlijk ook wel een wagen voor.
Je kunt overigens op dinsdagmiddag de 23’e en woensdag 24 bij Chyparse langskomen voor een bollencheck, Renz.
Het enige wat ik aan het veersysteem kan ontdekken is, dat hij nogal tikt tijdens het omhoogkomen en dat hij snel weer inzakt bij stilstand.
Veren doet hij volgens mij prima.
Dus ik heb zo het vermoeden dat zowel de voorraadbol als de z.g. *inzakbol* gevuld moeten worden….danwel vernieuwd.
Kost je de kop niet.
En de monteur van Chyparse zei dat je hier niet te lang mee moet doorrijden, want anders zou hij bij de voorste hoogteregelaar kunnen gaan lekken. :
Ik hoor het nog wel als je me dit weekend belt….dan kan ik even een definitieve afspraak bij ze maken.