Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram schreef:
Dat hij bij koudstart (alhoewel je nu niet echt koud kunt noemen)....net zoveel toeren maakt als hij warm is.
Onze (turbo) diesels dienen s’morgens iets hoger in toerental te lopen (rond de 1000) en na enkele minuten terug te zakken naar +/- 850 rpm.
TD in de xantia loopt nauwelijks hoger stationair bij koude start. Die van mij zit altijd rond de 800-900 toeren, ongeacht de buitentemp en loopt meteen mooi zonder roken. Als die van mij stationair 1000 toeren zou gaan lopen zou ik me zorgen gaan maken
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
voge schreef:
Het zou natuurlijk kunnen dat ‘t bij mij andersom is.. Dat mijn thermostaatje voor het verhogen van ‘t toerental prima werkt maar mijn inspuitvervroeging niet… Kan dit?? En hoe kom ik hierachter??
Ja dat kan bij een Bosch pomp. Lees het draadje nog eens goed door en let op de plaatjes, dan weet je ook wat je moet checken.
Even een schop naar boven.
Dit draadje heeft (zeker in de winter) zo zijn nut.
en was ooit sticky… :