Gisteravond een tijdje onder mijn wagen gelegen om de langzaam druppelende hydrauliek lekkage te traceren. Nu zie ik dat mijn hoofdremcylinder (volgens mij remservo genoemd in het werkplaatshandboek) lekt net onder het rubber hoedje (zie foto).
Wat moet ik nu doen?
Is dit gemakkelijk te reviseren (maw bestaan er revisie kitjes) en zo nee waar haal ik het beste een goede gereviseerde vandaan (ik zie dat zowel chyparse ze heeft als het club magazijn en ook dsassen)
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Dit is makkelijk te reviseren. Er bestaat een setje om die rubber waar het rempedaal opdrukt te vervangen. Dit heb ik zelf ook gedaan en vrij eenvoudig, gewoon uitbouwen, rubber vervangen en weer inbouwen. LET OP!!! Zorg ervoor dat je de hydraulische leidingen merkt, als je er twee verwisseld, dan gaat je ds rare dingen doen. Ik spreek uit ervaring en het is geen aangename plaats om te sleutelen, of je moet hele kleine handjes hebben.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Het zou kunnen dat hij lekt op het stalen regelasje. Dan is vervangen het devies. Kijk eens bij www.citrotech.nl
vanuit nieuwkoop is chyparse dichterbij, (het clubmagazijn is nog dichterbij maar die zijn pas over twee weken weer open), heeft iemand ervaring met de gereviseerde servo’s die zij aanbieden. Ik ga vanavond het ding eruit halen dus dan zal het wel duidelijk worden waar de lekkage zit…..
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. zijn prima.
hoewel ik er nooit een op de testbank heb gezet na een paar 1000 km om te kijken of ie intern ook lekvrij bleef..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Heb niet veel ervaring met de servo’s die ze aanbieden. En mijn ervaring is niet zo heel recent, maar bv hoogteregelaars werden voorzien van een nieuw rubbertje en gereviseerd verklaard. Ze waren ook niet echt duur, maar met een beetje pech kreeg je er een die harder inwendig lek was dan degene die je had ingeleverd. Wat je dus aan de buitenkant niet kunt zien.
Ik heb ooit lekkage gehad via dat rubber bij mijn BX. Na even zoeken naar een dealer die het dopje kon/wilde leveren gewoon in de auto vervangen, koste maar een paar gulden.
Het zag eruit alsof het door het vaak op en neer en ouderdom kapot was gegaan, dus ik heb de servo niet vervangen. Er zit ook een lekleiding op kun je de lekkage van je servo zien.
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Dopje is alleen om de olie binnen te houden. Hier hoort geen olie te komen. Zelfde geld voor de rubbers om bv je stuurhuis, als hier olie inzit dan is het stuurhuis echt inwendig lek. Een nieuw rubber lost het probleem niet op, maar bestrijd alleen een symptoom.
Ik heb een nieuwe servo gekocht, viel me eigenlijk nog wel mee om het ding te demonteren. Vanavond maar weer monteren en dan hopen dat zich geen andere lekkages openbaren….....
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Hij zit erin!!!! Ook het monteren viel mee, je kan er eigenlijk voor een citroen redelijk bij. Vanmiddag de schorsing van de wagen af halen en deze week apk keuren, ik hoop dat er niet al te veel uit de keuring komt, kan ik eindelijk weer rijden…... D D D
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....